Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2022.40.1

Startet av Otkristo, mandag 24. oktober 2022, klokken 09:46

« forrige - neste »

sjokomelk

Live Sentry Mode er bare tilgjengelig på Model 3/Y med MCU3.
https://www.tesla.com/no_no/support/car-safety-security-features
SitatLivekamera er ikke tilgjengelig på Model S- og Model X-biler produsert 2012–2020.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Handyman

Sitat fra: sjokomelk på mandag 07. november 2022, klokken 21:17
Live Sentry Mode er bare tilgjengelig på Model 3/Y med MCU3.
https://www.tesla.com/no_no/support/car-safety-security-features
SitatLivekamera er ikke tilgjengelig på Model S- og Model X-biler produsert 2012–2020.
Takk, da var det som jeg trodde. For "gammel" HW.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

Software version 2022.40.4.1 is currently downloading
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Sitat fra: sjokomelk på mandag 07. november 2022, klokken 21:17
Live Sentry Mode er bare tilgjengelig på Model 3/Y med MCU3.
https://www.tesla.com/no_no/support/car-safety-security-features
SitatLivekamera er ikke tilgjengelig på Model S- og Model X-biler produsert 2012–2020.
MCU3 kom først i år, rimelig sikker på at jeg hadde live sentry på Y LR fra 2021 også, med MCU2.

Handyman

Sitat fra: geear på onsdag 09. november 2022, klokken 08:13
Sitat fra: sjokomelk på mandag 07. november 2022, klokken 21:17
Live Sentry Mode er bare tilgjengelig på Model 3/Y med MCU3.
https://www.tesla.com/no_no/support/car-safety-security-features
SitatLivekamera er ikke tilgjengelig på Model S- og Model X-biler produsert 2012–2020.
MCU3 kom først i år, rimelig sikker på at jeg hadde live sentry på Y LR fra 2021 også, med MCU2.
Jeg har ikke kontroll på når de ulike MCUene kom, men vet at jeg hadde Sentry Live i min Y fra august -21, mens jeg hadde Premium Connectivity.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Lucifer-

Og jeg har Live Sentry (testet akkurat) på en Model Y 2021, levert ut i november med gammel CPU.

turfsurf

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 08. november 2022, klokken 19:02
Software version 2022.40.4.1 is currently downloading
Installerte den i går. Samme release notes, så tydeligvis bare bugfix.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Motorwatt

Sitat fra: turfsurf på onsdag 09. november 2022, klokken 13:38
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 08. november 2022, klokken 19:02
Software version 2022.40.4.1 is currently downloading
Installerte den i går. Samme release notes, så tydeligvis bare bugfix.

Radiologoene kom først tilbake etter to reset.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Stjerneglis

Fikk 2022.40.4 i går. Radiologoene dukket opp men lyden var borte på DAB. Etter 2 resets kom lyden, men logoene forsvant. Jeg fant heller ikke "Driver Door Unlock Mode" under Lås-menyen...  ::)

Det hjalp ikke med å bytte språk på skjermen.
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

Motorwatt

2022.40.4 eller 2022.40.4.1?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

TeddyT

Hvordan opplever dere feltplassering på vanlige 2-felts veier etter at radar forsvant for et par oppdateringer siden? Minnes en sa at bilen ble flinkere til å ikke drifte ut mot midtlinjen i høyresvinger, men har ikke funnet noen andre kommentarer om det. Jeg har tviholdt på en gammel 2022.20, men nå som automatiske fjernlys later til å fungere bedre så kan jeg driste meg til en oppdatering hvis feltplasseringen er bedre. Slår alltid av AP i enkelte høyresvinger om det er motgående trafikk. Ellers er den jo plettfri på motorvei for min del som kjører mye E6 syd for Oslo.
S75D 09/2018 // Red Multi-Coat & Hvitt interiør // Twin Turbine // MCU2 // FSD

jlan

Litt bedre i høyresvinger synes jeg, men kan jo "gi opp" ganske plutselig hvis svingen er for krapp. Ellers er den blitt litt nervøs igjen når feltbredden utvides. Vi har bl.a endel lommer beregnet på å passere biler som venter på å få svinge til venstre. Endel versjoner tilbake tok bilen en god sving inn i disse lommene, så ble det bra, mens denne siste vingler litt og klarer ikke helt å bestemme seg. Det er hvis det ikke er andre biler der. Hvis det er biler som skal til venstre så stopper den bak disse i stedet for å passere til høyre. Men det er gjerne greit nok når det ikke er feltmarkeringer. https://www.toi.no/getfile.php/1373989-1664368217/mmarkiv/Forside%202022/1906.alena.JPG
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

JorEl

2022.40.4.1 har kommet til en bil nær meg :P
Håper på en god AutoPilot ellers må jeg kjøre mer selv. Det fine med AP er at man ikke blir tatt for å kjøre for fort, når fartsgrensene stemmer med virkeligheten. (Ekkelt å spørre seg selv, var det virkelig 70kmt her? 80? )
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Lucaria

Min bil sier den har 40.4 men jeg finner ikke "Driver door unlock" er jeg bare dårlig på å finne eller er den skjult?

Handyman

Sitat fra: Lucaria på tirsdag 15. november 2022, klokken 12:09
Min bil sier den har 40.4 men jeg finner ikke "Driver door unlock" er jeg bare dårlig på å finne eller er den skjult?
Det er ganske dårlig beskrevet. Ved å slå på "lås kun opp førerdør" (eller noe i den duren), kan man låse opp de andre dørene ved å trykke inn åpneknappen på førerdøra en stund. 
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA