Garanti og reklamasjoner - Tesla Model Y

Startet av markusthorsen, onsdag 31. august 2022, klokken 16:39

« forrige - neste »

CorsoDante

Sitat fra: Klykken på søndag 08. desember 2024, klokken 13:16Har bare positive erfaringer med Tesla Steinkjer, så er ikke bekymret.

https://imgur.com/a/JDFJI94

Hvordan gikk det?

Har selv fått byttet baklykter (uten dråper, men med fuktdannelse, særlig etter vask) på vår M3P, da den var tja 3 år gammel. Tesla tok det på strak arm, null stress.

Så jeg setter en hundrings på at det ordnet seg :)
TMYP HW4 / TM3P Atom

Klykken

Ja, det ordnet seg selvsagt. Nye lykter foran, fikset knirk i baklukeområdet og skrangling fra hanskerommet samtidig som kupefilter og hepa-filter ble byttet. Filtrene måtte jeg betale for da..

Så, bilen har kosta meg ca 20.000kr i utgifter siden 2021 og ca 90.000km. Kosta på nye sommerdekk (med hjulstillingskontroll hos Vianor), en bremseservice (smøring) og disse to filtrene.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Electric cars in Norway

Sitat fra: Klykken på lørdag 19. april 2025, klokken 17:58Ja, det ordnet seg selvsagt. 
Ja selvfølgelig gjorde det det :+1: billig vedlikehold på din bil. Bra det

Klykken

Ja, derfor jeg fortsatt vurderer å gå for Tesla når tid for bytte av bil kommer. Vært like billig som i3en jeg har, på samme kjørte distanse frem til nå. Men med bedre service hos "forhandler". :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Electric cars in Norway

Sitat fra: Klykken på mandag 28. april 2025, klokken 11:03Ja, derfor jeg fortsatt vurderer å gå for Tesla når tid for bytte av bil kommer. Vært like billig som i3en jeg har, på samme kjørte distanse frem til nå. Men med bedre service hos "forhandler". :)
Er ikke det en no brainer som det heter da  ;D 
Du sa det jo selv, bare 20 lapper på 90`km. Andre som har kjøpt andre bilmerker kan jo risikere å betale det i service før bilen har gått halvparten så langt på alt fra tulle service som må utføres for å opprettholde garantier. 

GreenEyez

Jeg har fått knirking fra bakre støtdempere. Mest fra venstre, tror jeg. En nabo har samme issue hører jeg når han kjører forbi. Andre som har meldt det inn?
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19-2023
Tesla Model Y LR DM 03/23 (01/25 --> )

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

Klykken

Juniper:
Har vindsus fra området rundt sidespeilet på førersiden. Har sjekket om pakninger ligger likt som på passasjersiden, noe det ser ut til å gjøre. Skal teste med litt tape strategisk plassert for å minimere tiden på evt. service.

Har også vurdert om ventilasjonskanalene i front er feiljustert. Det støyer ganske greit der også, med mindre man setter ventilasjon på "low" og ventilasjon bak på for fullt. I tillegg ser det ikke ut til at lufstrømmen justeres i retningen som det visualiseres på skjermen. Altså ikke så høyt som det angivelig skal være. I tillegg går viften plutselig ujevnt fra tid til annen.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

GreenEyez

Sitat fra: GreenEyez på tirsdag 24. juni 2025, klokken 17:13Jeg har fått knirking fra bakre støtdempere. Mest fra venstre, tror jeg. En nabo har samme issue hører jeg når han kjører forbi. Andre som har meldt det inn?

Var på service idag, og knirkingen er fikset på garanti. Var sikkert smøring av et eller annet.
--

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Klykken på tirsdag 08. juli 2025, klokken 09:34Juniper:
Har vindsus fra området rundt sidespeilet på førersiden. Har sjekket om pakninger ligger likt som på passasjersiden, noe det ser ut til å gjøre. Skal teste med litt tape strategisk plassert for å minimere tiden på evt. service.

Har også vurdert om ventilasjonskanalene i front er feiljustert. Det støyer ganske greit der også, med mindre man setter ventilasjon på "low" og ventilasjon bak på for fullt. I tillegg ser det ikke ut til at lufstrømmen justeres i retningen som det visualiseres på skjermen. Altså ikke så høyt som det angivelig skal være. I tillegg går viften plutselig ujevnt fra tid til annen.

Sikkert lurt å levere den inn til Tesla / bestille rep på app. Ser mange andre har fått fikset ting kjapt og godt på garanti. Tror ikke de er så kjipe om de ikke klarer å reprodusere feilen.
Tesla Model Y                         2021-

banos

Sitat fra: GreenEyez på tirsdag 22. juli 2025, klokken 20:22Var på service idag, og knirkingen er fikset på garanti. Var sikkert smøring av et eller annet.
Tok det lang tid å fikse? Etter bilferie i Danmark nå i sommer har vår begynt å knirke noe helt hinsides fra bakhjulene også (spesielt i lave hastigheter).
2023 Tesla Model Y

Stjerneglis

Sitat fra: banos på mandag 28. juli 2025, klokken 20:23Tok det lang tid å fikse? Etter bilferie i Danmark nå i sommer har vår begynt å knirke noe helt hinsides fra bakhjulene også (spesielt i lave hastigheter).

Vedder på at det er en foring i øvre bærearmer bak som er slitt. Hele armen må skiftes. På vår 2021 skal også hjulnavet (knuckle) skiftes på garanti pga slark. Svoger sin har også fått samme diagnose etter PKK.
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

GreenEyez

Nei, tok ikke lang tid. Levert inn kl. 11, var klar på ettermiddagen. I fakturaen står det "aero-skjoldet var i kontakt med de laterale lenkene. Skjoldet er justert.", hva enn nå dette betyr. Men høres ikke ut som slitasje og skifte av bærearmer. Er det kanskje den tynne metallplaten bak bremseskivene, som man ellers kaller bremseskjold?
--

Stjerneglis

Noen flere her som har fått utsatt avtale for garantiutskiftning av bakre splindler og bærearmer? Er visst leveringsutfordringer for nye splindler for tiden...
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

RJK

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA