Levering Plaid S/x

Startet av PDO, mandag 08. august 2022, klokken 23:20

« forrige - neste »

Li-Ion

Sitat fra: ELTesla på søndag 04. desember 2022, klokken 13:55
Thames Highway har følgende rute:
06.12.2022: Zeebrugge
08.12.2022: Bergen
09.12.2022: Stavanger
10.12.2022: Kristiansand
11.12.2022: Drammen

Hmmm... ikke noe direkte til Trondheim da... Spørs om vi må vente på ny transport fra Drammen og opp. Begynner å bli kort tid igjen før 2022 løper ut da...
Teslaeier siden 2013 :)

snakkesalig

I teorien kan bilen registreres så snart den er på norsk jord. Jeg vet BYD skal masse-registrere biler så snart de ankommer Drammen før de distribueres rundt om i Norge, for å rekke nyttårsfristen.

Li-Ion

Sitat fra: snakkesalig på søndag 04. desember 2022, klokken 14:29
I teorien kan bilen registreres så snart den er på norsk jord. Jeg vet BYD skal masse-registrere biler så snart de ankommer Drammen før de distribueres rundt om i Norge, for å rekke nyttårsfristen.

Håper du har rett - betyr ganske mye å få denne registrert i år ja...
Blir en laaang Desember i år... :)

ELTesla

Main highway ankommer Trondheim 12.12.22, men jeg har ikke seileruten på denne? Noen som har mer info?

chiller

Her er noen bilder av unloadinga:
https://twitter.com/LucWaterlot/status/1599481461186646016

Ikke utenkelig at de blir kjørt opp til norge med lastebil, men jeg har funnet et par andre skip de kan komme med.

"Auto Energy" drar fra zeebrugge 10. og kommer til drammen 15.
"Auto Achieve" drar fra zeebrugge 9. og kommer til drammen 14. (og en ny rund 16. til 23.)
"Auto Eco" drar fra zeebrugge 21. og kommer til drammen 27. (kanskje for sent?)
"Auto Aspire" drar fra zeebrugge 19. og kommer til drammen 22.

offpist

Sitat fra: chiller på mandag 05. desember 2022, klokken 03:12
Her er noen bilder av unloadinga:
https://twitter.com/LucWaterlot/status/1599481461186646016
De bilene som er lastet opp på transportbil er Model Y.

Krysser fingrene for at de havner på enten Auto Achieve eller Auto Energy da.
Kjører:
Grå 2020 Model S Long Range +
Blå 2019 Model S75D (kone bil)

drumfrodo

Sitat fra: ELTesla på søndag 04. desember 2022, klokken 17:10
Main highway ankommer Trondheim 12.12.22, men jeg har ikke seileruten på denne? Noen som har mer info?

Ser fra info på Trondheim Havn sine nettsider at den kommer fra Ålesund før Trondheim, og skal videre til Bodø som neste anløp. Passer jo veldig bra med at den har med seg et lass med Tesla-biler (potensielt både Y/3 og S/X Plaid, antar jeg).

Hadde håpet å backtracke havn for havn, men får ikke opp noen info om den båten fra Ålesund Havn sitt anløpsregister. (mulig betal-tjenester på Marine Traffic o.l. kan gi mer info om voyage schedule, hvis noen har tilgang til dette).

P.t. er båten på vei til Emden i Tyskland i hvert fall, med ETA kl. 13:00 05.12. (i dag), men ut fra live tracking ser det ut til at den er noe forsinket sannsynligvis. Vi får vel håpe at Zeebrugge er neste stopp etter det, hvis det skal være denne som henter Plaids derfra og opp til Midt- og Nord-Norge..

chiller

Ser også ut som at Thames Highway er på vei til Zeebrugge, og skal så til Bergen (8.) Stavanger (9.) Kristiansand (10.) og så drammen (11.)

ToWalkOrDrive

Gratulerer alle som har kjøpt et pledd. Skal uttales som pledd....eller plæd... godt nå som det er så kaldt.
Tesla Model Y                         2021-

ELTesla

Sitat fra: chiller på mandag 05. desember 2022, klokken 15:19
Ser også ut som at Thames Highway er på vei til Zeebrugge, og skal så til Bergen (8.) Stavanger (9.) Kristiansand (10.) og så drammen (11.)

Denne er allerede nevnt lenger opp her...
Schedule til Main Highway finner jeg derimot ikke. Kanskje mer info når den forlater Emden. Kan ikke ta lang tid før den skal til Zeebrugge. Noen som har snappet opp noen bilder fra lossingen?

chiller

Sitat fra: ELTesla på mandag 05. desember 2022, klokken 20:32
Sitat fra: chiller på mandag 05. desember 2022, klokken 15:19

Denne er allerede nevnt lenger opp her...
Schedule til Main Highway finner jeg derimot ikke. Kanskje mer info når den forlater Emden. Kan ikke ta lang tid før den skal til Zeebrugge. Noen som har snappet opp noen bilder fra lossingen?

Ja, jeg hadde missa den. Er litt for mange tråder rundt om rundt det samme nå.

ELTesla

Ja, ble bare enda mindre oversiktlig etter at forumene ble delt opp.

Li-Ion

Sitat fra: ELTesla på søndag 04. desember 2022, klokken 17:10
Ser ut som denne er på vei til Grimsby, UK.

ELTesla

Thames Highway ligger rett ved siden av Høegh transporter akkurat nå. Håper den lastes opp med S og X :-)
Edit: Schelde Highway ligger også rett ved siden av, og den kom vel akkurat fra Drammen.

offpist

Når bruker VIN nr gå fra skjult, til synlig?
Samtidig som man får bekreftet hente tid og klokkeslett?
Kjører:
Grå 2020 Model S Long Range +
Blå 2019 Model S75D (kone bil)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA