Levering Plaid S/x

Startet av PDO, mandag 08. august 2022, klokken 23:20

« forrige - neste »

offpist

Sitat fra: chiller på onsdag 14. desember 2022, klokken 13:07
Virker som at jeg og et par andre som skal ha leveranse i drammen ikke har fått SMS om å velge utlevering. Er det mulig vi ikke kom med på Thames Highway? Noen som da vet hva eventuelt neste båt blir?

Det er mitt inntrykk også.
Prøvde å ringe Tesla-Salg og ga opp etter å ha stått over 2 timer i kø.
Kjører:
Grå 2020 Model S Long Range +
Blå 2019 Model S75D (kone bil)

Kim-

Send SMS til delivery teamet. Det funker og du får svar relativt kjapt
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

chiller

hvilket nummer sender du da til?

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

offpist

Sitat fra: Kim- på onsdag 14. desember 2022, klokken 14:34
59447069

Bra tips, takk.
Nå endret estimatet seg fra 13-27, over til 20-31 desember.

Kjører:

rr2000

Noen som får levert S Plaid i blå/rød/grå med sort interiør og kunne tenkte seg å bytte til en sort/sort ?
P85D

xpd

Sitat fra: rr2000 på onsdag 14. desember 2022, klokken 23:29
Noen som får levert S Plaid i blå/rød/grå med sort interiør og kunne tenkte seg å bytte til en sort/sort ?

Får levert en hvit/hvit jeg gjerne skulle byttet i sort/sort, gitt at det ikke roter til noe med levering i Drammen.

chiller

Hmm, Maks Nyttelast 352kg, ned fra min 2017 TMS 75D som hadde 417kg.

EDIT: Står også bare oppgitt med 2 motorer?

RJK

10 stk registrert i dag, alle i samme serie EE801XX, med 3 Model 3 og en Model X innimellom.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

vlunde

Sitat fra: vlunde på torsdag 01. desember 2022, klokken 21:37
Sitat fra: ELTesla på torsdag 01. desember 2022, klokken 12:54
Du bor ikke i nærheten av en butikk heller?
Det er jo bare rør at de behandler folk forskjellig...

Det eneste som kan sies for å forsvare litt forskjellsbehandling er at de som har bestilt 6 seter, har fått det de har bestilt. De som har bestilt 5/7 ,å inngå et kompromiss.

Ryddigste hadde vært om de hedret gammel bilpris (1.199.990,-) til alle som har bestilt tidlig til den prisen, og fjernet eventuelle tillegg for 6/7 seter på de som hadde bestilt dette. Da hadde alle som hadde bestilt tidlig fått samme pris og behandling. De får tross alt levert samme bil...

Bor på Nesodden, så ikke så langt til Oslo, men jeg skal IKKE ha noe mer med denne fyren å gjøre... Skal sende han en siste mail og be han gjøre hva f%"n han vil med den bilen han har, men jeg betaler ikke en kroner mer enn dagens pris. Det eneste som hadde vært fair og realt var om de ga de som bestilte tidlig en liten bonus ved å slette alle tillegg for seter, ferdig snakka. Alle happy, alle stiller likt, og de kunne fordelt biler i nogenlunde rekkefølge etter når man bestilte og sjekke om de som bestilte tidlig heller ville bytte farge/spec enn å vente. Jeg er 100% overbevist om at Tesla ville vært ennå større og ekstremt mye bedre likt hvis de hadde gjort slikt, istedenfor det sprøytet de holder på med. Begynner å miste lysten på hele bilen 🥵 Men nå er dette definitivt dagens, hvis ikke ukas, I-lands problem, så skal slutte å syte. Takk for gode innspill og støtte, kos dere med bilene, så får vi se hva det blir til med meg.

Da ordna det seg til slutt :D Fikk endelig tak i et fornuftig menneske i Tesla systemet, Even på Hønefoss kan varmt anbefales!! Nå har også bilene begynt å lande i Norge, og de har endel ledige biler som de nå ringer rundt og plasserer på ordre. Så fikk nå nye priser, fargen jeg ville ha (blå), nedgradert til Advanced AP istedenfor FSD, og valgte også 20" istedenfor 22". De kan jeg alltids plukke opp på finn.no senere for vesentlig mindre enn 53.000 hvis jeg vil. Så da ble det ny Tesla X Plaid på meg før nyttår allikevel 🤩🤩🤩

chiller

Sitat fra: vlunde på torsdag 15. desember 2022, klokken 17:02
Da ordna det seg til slutt :D

...snip...

Så da ble det ny Tesla X Plaid på meg før nyttår allikevel 🤩🤩🤩

Gratulerer! Da blir det en god jul på deg :)

Min Plaid dukket plutselig opp på vegvesenet når man søker på VIN, så lurer på hvor den faktisk er nå.

Meka

Sitat fra: vlunde på torsdag 15. desember 2022, klokken 17:02
Sitat fra: vlunde på torsdag 01. desember 2022, klokken 21:37
Sitat fra: ELTesla på torsdag 01. desember 2022, klokken 12:54
Du bor ikke i nærheten av en butikk heller?
Det er jo bare rør at de behandler folk forskjellig...

Det eneste som kan sies for å forsvare litt forskjellsbehandling er at de som har bestilt 6 seter, har fått det de har bestilt. De som har bestilt 5/7 ,å inngå et kompromiss.

Ryddigste hadde vært om de hedret gammel bilpris (1.199.990,-) til alle som har bestilt tidlig til den prisen, og fjernet eventuelle tillegg for 6/7 seter på de som hadde bestilt dette. Da hadde alle som hadde bestilt tidlig fått samme pris og behandling. De får tross alt levert samme bil...

Bor på Nesodden, så ikke så langt til Oslo, men jeg skal IKKE ha noe mer med denne fyren å gjøre... Skal sende han en siste mail og be han gjøre hva f%"n han vil med den bilen han har, men jeg betaler ikke en kroner mer enn dagens pris. Det eneste som hadde vært fair og realt var om de ga de som bestilte tidlig en liten bonus ved å slette alle tillegg for seter, ferdig snakka. Alle happy, alle stiller likt, og de kunne fordelt biler i nogenlunde rekkefølge etter når man bestilte og sjekke om de som bestilte tidlig heller ville bytte farge/spec enn å vente. Jeg er 100% overbevist om at Tesla ville vært ennå større og ekstremt mye bedre likt hvis de hadde gjort slikt, istedenfor det sprøytet de holder på med. Begynner å miste lysten på hele bilen 🥵 Men nå er dette definitivt dagens, hvis ikke ukas, I-lands problem, så skal slutte å syte. Takk for gode innspill og støtte, kos dere med bilene, så får vi se hva det blir til med meg.

Da ordna det seg til slutt :D Fikk endelig tak i et fornuftig menneske i Tesla systemet, Even på Hønefoss kan varmt anbefales!! Nå har også bilene begynt å lande i Norge, og de har endel ledige biler som de nå ringer rundt og plasserer på ordre. Så fikk nå nye priser, fargen jeg ville ha (blå), nedgradert til Advanced AP istedenfor FSD, og valgte også 20" istedenfor 22". De kan jeg alltids plukke opp på finn.no senere for vesentlig mindre enn 53.000 hvis jeg vil. Så da ble det ny Tesla X Plaid på meg før nyttår allikevel 🤩🤩🤩

Om de har en del ledige biler håper jeg på en tlf denne uken!
Enda ikke hørt noe selv.

chiller

da er Thames Highway på plass i drammen.

Norse Machine Service

Sitat fra: chiller på torsdag 15. desember 2022, klokken 12:35
Hmm, Maks Nyttelast 352kg, ned fra min 2017 TMS 75D som hadde 417kg.

EDIT: Står også bare oppgitt med 2 motorer?
Min X Plaid står også oppført med bare 2 motorer så det stemmer jo ikke med virkeligheten. 431kg Nyttelast.
2025 Model Y Juniper long range 4x4
Made in Germany - Berlin
Utlevert 25. Mars 2025

2023 Model X Plaid
Made in USA, Fremont - California🇺🇸
Utlevert 27. Desember 2022

2019 Model 3 Performance
Made in USA, Fremont - California🇺🇸
Utlevert 22. Mars 2019
(Solgt - innbytte 25.03.2025)

offpist

Model S LR har nyttelast 364 kg, så 12 kg mer enn Model S Plaid.
Kjører:

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA