Levering Plaid S/x

Startet av PDO, mandag 08. august 2022, klokken 23:20

« forrige - neste »

chiller

Har dere som har fått SMS betalt for bilen? Er det noen som skal ha utlevering i Drammen som har fått SMS?

Li-Ion

Sitat fra: chiller på mandag 12. desember 2022, klokken 21:34
Har dere som har fått SMS betalt for bilen? Er det noen som skal ha utlevering i Drammen som har fått SMS?
Ikke betalt enda - pleier å gjøre dette ett par virkedager før levering.

Ellers så er min teori at Tesla sender SMS om levering når bilen er på båt - på vei til endelig utleveringssted. 
Teslaeier siden 2013 :)

chiller

Sitat fra: Li-Ion på mandag 12. desember 2022, klokken 21:51
Ellers så er min teori at Tesla sender SMS om levering når bilen er på båt - på vei til endelig utleveringssted.

Det høres fornuftig ut. I så fall finner vi straks ut om drammensbilene havner på thames highway.

drumfrodo

Sitat fra: Meka på mandag 12. desember 2022, klokken 16:35
Bestille PPF i Drammen og ta deg en liten ferietur med en natt eller 2 på hotell!  8)

Tar 10-14 dager å få lagt den, og diskutert og avtalt detaljer rundt utføring osv
med folk jeg har god erfaring med for å sikre optimalt resultat, så dette er ikke noe jeg bare kan få noen i Drammen til å gjøre istedet. Dessuten lite lysten på å svi av 600km kjøring på garanti og forsikring allerede før jeg har fått bilen hjem, bare fordi Tesla har rotet til logistikken sin.

drumfrodo

Sitat fra: Electric cars in Norway på mandag 12. desember 2022, klokken 16:46
Sitat

Noen fler som har fått tilsvarende beskjed? Vurderer selv å bestille bilfrakt og fakturere Tesla for dette. Evt. noen som har tips til firma som kan tilby pålitelig skånsom bilfrakt?

drumfrodo  :+1: ser den. Men det er en veldig dum ide. Ikke tull med Tesla Norge for da tuller de igjen med deg.

Vel, noen krav må man vel kunne stille som kunde når de har rotet til sin egen logistikk på en bil til ca. to gjennomsnittlige årslønner... Men vi får se hva de kan gå med på etter jeg har fått pratet litt mer med dem.

Sitat
Bilfrakt fra Drammen Havn er veldig safe og bilen din er forsikret på hele turen. Har selv fraktet elbiler land og strand derfra. Du kjører inn rett etter tømmerterminalen fra hovedvegen som går langs med E18 men nærmere Drammensfjorden. Det er godt skiltet. Du går inn i brakka der og bestiller plass opp til deg. De som jobber der blir med deg ut og ser over bilen slik at dersom noe skulle skje så er du dekket, de også. Du tar bilder og film av bilen før den blir kjørt inn på innsiden av gjerdet og der står den trygt med skikkelig port å greier...

Dette høres interessant ut. Det kan være en grei løsning for å tilse at alt går bra med bilen, så lenge Tesla dekker utgiftene det medfører å reise ned for å ta levering, samt frakten til Trondheim (det siste blir sikkert vanskeligst å få gjennom, men jeg mener de skal dekke det).  Sender deg en PM med litt detaljerte spørsmål for det praktiske her, om det er i orden :)

Sitat
Det beste er jo at du får bilen nå før jul så du kan leke deg med den da i alle helligdagene... :+1:

Hehe, det toget med "nybil i julegave" har jeg allerede sagt fra meg siden folie-firma skal ha bilen i 10-14 dager og blir ikke ferdig før litt utpå nyåret - men det er ikke noe problem, det viktigste er å få den mest mulig uberørt fram til dem.

Sitat
Foliert bil blir uansett alltid vasket godt og avfettet og behandlet godt der før den blir foliert behandlet, det er standard prosedyre på det hvertfall hos de seriøse stedene.

Ja, det at bilen blir skitten er ikke det største problemet, selv om sand/grus/møkk som virvler seg inn mellom sprekker og kanter vil gjøre prep-jobben deres litt mer arbeidssom enn planlagt. Jeg er primært redd for er å pådra meg steinsprut o.l. på de 60 milene (nesten) det er å kjøre fra Drammen til Trondheim. Samt at det føles feil å skulle "bruke opp" så mange mil av garanti og forsikrings-kjørelengde på å gjennomføre siste del av levering av bilen på egenhånd, fordi produsenten har rotet til logistikken sin, når jeg egentlig bor bare noen få kilometer fra der bilen var lovet utlevert (og hvor andre kunder i regionen får sin utlevert).

Forøvrig er jeg fullstendig klar over at dette er tidenes i-landsproblem, og jeg er åpenbart sjeleglad for å faktisk få bil før nyttår, men men - hadde lagt en veldig klar plan, og når den blir f***ed av Tesla så blir man litt frustrert..  :P

offpist

Thames Highway legger til i Zeebrugge.
Kjører:
Grå 2020 Model S Long Range +
Blå 2019 Model S75D (kone bil)

ELTesla

Sitat fra: B1 på tirsdag 13. desember 2022, klokken 00:26
Blir overrasket om du får noe kompensasjon grunnet rotet deres. Med Tesla er det veldig "take it or leave it" (dessverre). De har enda bedre kort nå ettersom bilen blir 200k dyrere neste år.

De har samtidig en tendens til å være meget hard i starten for så å mykne litt.
Dersom du har avtalt muntlig eller skriftlig at bilen skal leveres i Trondheim så er jo saken enkel den, den skal leveres til Trondheim eller så får booke frakt og i første omgang be Tesla høflig om å dekke kostnadene.
Det er flere som har fått samme beskjed om at bil må hentes i Drammen selv om opprinnelig planlagt var andre steder.

Li-Ion

Er det noen her som har snakket med Tesla om hengerfeste på 2023 Model S?
Når jeg bestilte i 2021 var det ingen opsjon å velge dette. Bilen skal være godkjent for 1600 kg. - men hva må gjøres i etterkant? Må det installeres full ny pakke til 20-30-lapper,  eller bare følger det med feste slik som Model Y ?

ELTesla

Mener å ha lest at den er klargjort og godkjent for hengerfeste. Selve kroken måtte kjøpes som tillegg, men mulig denne er med også.

Li-Ion

Sitat fra: ELTesla på tirsdag 13. desember 2022, klokken 09:36
Mener å ha lest at den er klargjort og godkjent for hengerfeste. Selve kroken måtte kjøpes som tillegg, men mulig denne er med også.
Det hadde vært gull.. vel, på lørdag har vi vel forhåpentligvis fasiten :)

fviken

Da har jeg fått utlevering i Drammen (ønsket utleveringssted) 21. desember. Fikk SMS 11:42 i dag.
Model S Plaid, Rød. Bestilt 23. september 2020.
2015: Tesla Model S P85D (rød) (kondemnert)
2019: Tesla Model 3 (grå) (Solgt)
2021: Auto RS E-tron GT (rød) (selges snart)
2022: Tesla Model S Plaid (rød)

kirky

2023 Model S

drumfrodo

Sitat fra: drumfrodo på mandag 12. desember 2022, klokken 23:18
Sitat fra: Meka på mandag 12. desember 2022, klokken 16:35
Bestille PPF i Drammen og ta deg en liten ferietur med en natt eller 2 på hotell!  8)

Tar 10-14 dager å få lagt den, og diskutert og avtalt detaljer rundt utføring osv
med folk jeg har god erfaring med for å sikre optimalt resultat, så dette er ikke noe jeg bare kan få noen i Drammen til å gjøre istedet. Dessuten lite lysten på å svi av 600km kjøring på garanti og forsikring allerede før jeg har fått bilen hjem, bare fordi Tesla har rotet til logistikken sin.

Ser ut til at jeg tok litt feil her. Har fått dialog med Merhebia i Drammen nå, og de kan gjøre jobben ila. en liten uke. Høres ut som flinke folk også, og prisen var god. Så da blir det nok heller det enn å kjøre den ubeskyttet oppover til Trøndelag :)

Cobos

Jeg fikk sikkert samme SMS og min kom også 11.42 ser jeg. Valgte time såfort jeg var ferdig med møtet mitt ca 11.49, og da var første dag tilgjengelig 21.12. Tok vel første klokkeslett også. Men fviken har du tatt min bil? Jeg har også rød Plaid, jeg har sort interiør hva har du? :)

Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Deamon

Ny leveranstid Model X upphämtning
Drammen "Uppskattad leveranstid: December 23–December 31"
Range Rover SV - 2023
Landrover Defender 130 First Edition - 2023
Tesla Model X Plaid - 2022
Smart ForTwo Cabrio - 2018

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA