Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dør åpner seg med full kraft

Startet av raypettersen, lørdag 06. august 2022, klokken 07:52

« forrige - neste »

raypettersen

Har hatt et merkelig problem siste par dagene. Førerdøren har begynt å åpne seg med full kraft, helt ut, med en hastighet som kan slå en voksen person i bakken.

Har noen andre opplevd lignende og vet hva årsaken kan være?

Gusse

Dette skyldes at vann har trengt inn i ledningsnettet i døren. Kjent problem hos Tesla, da spesielt på de eldre modellene. Skal være erstattet med en mere innkapslet enhet et sted i 2018. Har akkurat samme problem på passasjersiden selv om jeg har 2018 modell. Vet ikke hvilken modell du har, eller om du har garanti enda, men Tesla fikser vel dette kostnadsfritt vil jeg tro.

raypettersen

Jeg har også 2018 modell. Antok det kunne være vannrelatert da jeg merket en liten vannflekk under døren. Har kjørt over garantien men en slik svakhet dekker de kanskje uansett?

geear

Hadde samme på passasjerdøra i min sene 2017. De fortalte meg at det var en feil i en kontakt i døra, slik jeg forstod det så pleide de skifte hele motoren med ledningsnett. De hadde ikke delene da jeg hadde problemet, og gjorde et eller annet i kontakten.

masus

Har samme problem på førerdøren, 2018 modell. Har hatt det slik i hele sommer. Blir noen skumle episoder når døren fyrer maks åpning uannsett om det er plass eller ei..

Har fått en mobil service på dette og venter på at de skal skifte motor og ledningsnett i døren.
Estimat 7188 NOK i appen men regner med det går på garanti.
Var ventetid på delene forstod jeg.

geear

Det skjedde på sommerferie med min og, så fort jeg kom hjem sa jeg det var helt uaktuelt å kjøre rundt med bilen sånn, det knaka i dørkarmen da døra slo opp, om man glemte å være klar å ta i mot, hørtes ikke bra ut. De tok den inn på hastetime og reparerte iallfall midlertidig. Mulig de gjorde noe mer på det neste verkstedsbesøket. Var vel der omtrent en gang i måneden uansett...  ::)

raypettersen

Skummelt at så mange sliter med dette problemet. Det kan jo forårsake veldig stygge uhell, ikke bare med bilen som tilfeldigvis står ved siden men også om det kommer en person gående, på sykkel e-l.

Feilen min har vært sporadisk, og med 3 uker mer eller mindre regn og høy fuktighet hver eneste dag i Trøndelag så kjørte jeg defrost og høy varme på bilen for å prøve å tørke opp. Problemet vedvarte den dagen, men i ettertid nå har jeg hatt 3-4 dager helt uten dør som spretter opp i høy hastighet.

Siden jeg skriver dette på forumet nå, så regner jeg med at problemet er tilbake allerede ved neste kjøretur..  >:(

Jeg har en bigboi blower liggende som blåser varme i høy hastighet. Om problemet kommer tilbake så er planen å åpne led-lyset i bunn av døra og kjøre på med varmluft. Å få tesla til å bytte deler til 7000kr når det sannsynligvis er et kondensproblem sitter litt langt inne.

oto

Jeg opplevde nylig det samme med min X 2017. Glad jeg hadde hånda i håndtaket og ikke brukte åpneknappen på skjermen, ellers hadde døra smelt i bilen ved siden av. Takk for info om dette, kanskje jeg skulle ta en kikk inni døra selv.
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

Paul

har des.2017 X75, leverte inn min på garanti reparasjon i dag. men allerede for andre gang. sist gang dem byttet ledningsnettet var 2 år tilbake, på samme dør(fører).

begynner å lure om jeg bør kjøpe utvidet garanti ::)

raypettersen

Er det ikke garanti på reparasjoner? Noen forsikringer dekker også dette.

Paul

Tesla har byttet dørmotor med ledningsnett, feilen var korrosjon.   hva bekymrer meg, er det at den motor med ledningsnett var byttet cirka 2 år tilbakke :o

Rævedilter

Har begynt å få problem med dette, nokon som har fikset det sjølv?
Bilen er seint 2017 så den er uten garanti og reklmasjon.


Biff

Fikk problemet på min 2018 modell. De bytta litt innvoller i døra på begge sider og justerte posisjonen til døra også (den hadde visst sunket litt) - kan se det med å sammenligne avstand i panel gaps på forskjellige steder på døra, om vinduet ser ut som det passer, og om den heiser/senker seg på plass når du lukker den.

Rævedilter

Problemet medatdør åpnerseg med full kraft er er vel korrosjon, men er det i plugger eller andre plasser?


np

Ja, korrosjon i kontaktene på toppen av motoren, sa iallfall han mobile repair fyren som var innom meg for en måned siden. Hadde ikke prøvd på et slikt bytte selv, men nå har jeg 10 tommeltotter.
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA