Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 3. kvartal 2022

Startet av marsetbor, mandag 04. juli 2022, klokken 08:33

« forrige - neste »

mirrormatch

Ny dato her og. Fra TBD til Nov 8. - Des 23. Tromsø
Rød/sort 19" m/hengerfeste. Bestilt 24.5.
Skal fremdeles leveres med sommerdekk da ... (mitt syltynne håp om september)

Mebi

Sitat fra: mirrormatch på mandag 08. august 2022, klokken 19:53
Ny dato her og. Fra TBD til Nov 8. - Des 23. Tromsø
Rød/sort 19" m/hengerfeste. Bestilt 24.5.
Skal fremdeles leveres med sommerdekk da ... (mitt syltynne håp om september)

Jeg fikk 5. nov - 20. des nå. Rød/svart/19" bestilt 10. mai.

Synes datoene virker litt tilfeldige. Har hatt denne EDD-en før også.

Jonny85

Fått endret fra september til november- desember på både Y Long range og på performance modellen :(
Skulle tidligere få long range i september og P var estimert til November. Noen som har opplevd at den blir endret til tidligere utlevering enn estimert ?

marsetbor

Jeg har også fått 22. oktober til 6. desember nå nylig, etter å ha vært uten estimert leveringsdato i en stund. Hvit/svart med 20 tommere og utlevering i Bodø. Ikke svart på melding om hengerfeste.

Siden estimatene varierer så mye har jeg bestemt meg for å bare ta det helt med ro. Bilen kommer når den kommer, og vi trenger den ikke før i desember/januar :D
Tesla Model Y 2023

Lars C. Krogenæs

Det virker som om det er 1 mnd lenger leveringstid på 19" i stedet for 20". Noen som har formeninger om dette stemmer eller bare et skjult opplegg for å tjene 18 laken ekstra?
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

geear

Har en LR med 19" i bestilling, hvit/sort, hadde lenge levering i september, men den ble nettopp endret for første gang nå til 9. nov til 24. des. Tviler på at raskere levering med 20" har andre årsaker enn logistikk, men det blir selvfølgelig bare spekulasjon omtrent uansett hvem du får svar fra. Kan jo hende at de har manko på 19" for alt vi vet. Det kan også hende at endringen er fordi de har valgt å flytte oss over fra Shanghai til Berlin.

Msalu

Sitat fra: geear på tirsdag 09. august 2022, klokken 12:14
Har en LR med 19" i bestilling, hvit/sort, hadde lenge levering i september, men den ble nettopp endret for første gang nå til 9. nov til 24. des. Tviler på at raskere levering med 20" har andre årsaker enn logistikk, men det blir selvfølgelig bare spekulasjon omtrent uansett hvem du får svar fra. Kan jo hende at de har manko på 19" for alt vi vet. Det kan også hende at endringen er fordi de har valgt å flytte oss over fra Shanghai til Berlin.


Når bestilt du?
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Model Y LR BESTILT: 25 Mai 2022  TYPE: Hvit/Sort 19"
LEVERING: Trondheim-
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////


ndrsone

Sitat fra: geear på tirsdag 09. august 2022, klokken 12:14
Har en LR med 19" i bestilling, hvit/sort, hadde lenge levering i september, men den ble nettopp endret for første gang nå til 9. nov til 24. des. Tviler på at raskere levering med 20" har andre årsaker enn logistikk, men det blir selvfølgelig bare spekulasjon omtrent uansett hvem du får svar fra. Kan jo hende at de har manko på 19" for alt vi vet. Det kan også hende at endringen er fordi de har valgt å flytte oss over fra Shanghai til Berlin.

Jeg la inn bestilling i April, Hvit/sort og 20" - har EDD 19.okt - 3. Des nå. Hadde lenge Sept/Okt selv.
Så jeg er litt forvirret når jeg ser andre som bestiller i sommer og får samme (nesten) leveringstid.

Mebi

Sitat fra: ndrsone på tirsdag 09. august 2022, klokken 13:03
Sitat fra: geear på tirsdag 09. august 2022, klokken 12:14
Har en LR med 19" i bestilling, hvit/sort, hadde lenge levering i september, men den ble nettopp endret for første gang nå til 9. nov til 24. des. Tviler på at raskere levering med 20" har andre årsaker enn logistikk, men det blir selvfølgelig bare spekulasjon omtrent uansett hvem du får svar fra. Kan jo hende at de har manko på 19" for alt vi vet. Det kan også hende at endringen er fordi de har valgt å flytte oss over fra Shanghai til Berlin.

Jeg la inn bestilling i April, Hvit/sort og 20" - har EDD 19.okt - 3. Des nå. Hadde lenge Sept/Okt selv.
Så jeg er litt forvirret når jeg ser andre som bestiller i sommer og får samme (nesten) leveringstid.

Virker nesten som den EDD-en er en plassholder. Det står noe annet inne på bestillingen min nå også så jeg håper at bilen kommer med på neste båt.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Contango

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

geear

Sitat fra: ndrsone på tirsdag 09. august 2022, klokken 13:03
Sitat fra: geear på tirsdag 09. august 2022, klokken 12:14
Har en LR med 19" i bestilling, hvit/sort, hadde lenge levering i september, men den ble nettopp endret for første gang nå til 9. nov til 24. des. Tviler på at raskere levering med 20" har andre årsaker enn logistikk, men det blir selvfølgelig bare spekulasjon omtrent uansett hvem du får svar fra. Kan jo hende at de har manko på 19" for alt vi vet. Det kan også hende at endringen er fordi de har valgt å flytte oss over fra Shanghai til Berlin.

Jeg la inn bestilling i April, Hvit/sort og 20" - har EDD 19.okt - 3. Des nå. Hadde lenge Sept/Okt selv.
Så jeg er litt forvirret når jeg ser andre som bestiller i sommer og får samme (nesten) leveringstid.
Tidligere påstod de at man som eksisterende Tesla-eier fikk prioritet, men vet ikke om det gjelder lenger. Tviler på det. Det virket litt lotto den gang også.

Skal sies at jeg bestilte Performance i midten av mars og fikk bil i juni, så det gikk raskt da også..  :D

Stjernemix

Hei

Hvit/svart 19 uten sms ja til HF i bestilling. Står 25 aug - 30 sept. Ikke noe VIN. Kan jeg anta bil fra Berlin når det drar ut med VIN?

AUK

Sitat fra: Stjernemix på tirsdag 09. august 2022, klokken 17:07
Hei

Hvit/svart 19 uten sms ja til HF i bestilling. Står 25 aug - 30 sept. Ikke noe VIN. Kan jeg anta bil fra Berlin når det drar ut med VIN?

Ikke anta det hvis du blir skuffet over å få en fra Kina.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA