Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 3. kvartal 2022

Startet av marsetbor, mandag 04. juli 2022, klokken 08:33

« forrige - neste »

Elbileier fra Sandnes

#180
Sitat fra: Taben på søndag 07. august 2022, klokken 10:10
Hei. Har to model Y LR i bestilling.

Bestilte Y LR den 10 mars 2022 og ba om BERLIN produsert samtidig med selger som la det inn i systemet. Denne er nå blitt flyttet frem til levering 25 aug-30 sept. Hvit-sort, 19 Gemini med utlevering Lillestrøm. Har ikke fått VIN eller fått telefon/ e-post fra Tesla.

I følge https://teslastats.no er det bare én tysk Y LR registrert i Norge så langt. Har du sjekket kildekoden på tesla.com om det ikke ligger et VIN-nr i kildekoden? (https://www.tesla.com/teslaaccount/oxp-bff-api/user-orders - du må være logget inn på Tesla-kontoen først). Det ville forundre meg om bilen ikke kommer fra Kina om den blir levert i 3. kvartal.
VW ID.3 Sport 10.2022 -
Volvo XC40 P8 12.2020 -
x Leaf 01.2013 - 12.2020

Taben

#181
Sitat fra: Elbileier fra Sandnes på søndag 07. august 2022, klokken 11:47
Sitat fra: Taben på søndag 07. august 2022, klokken 10:10
Hei. Har to model Y LR i bestilling.

Bestilte Y LR den 10 mars 2022 og ba om BERLIN produsert samtidig med selger som la det inn i systemet. Denne er nå blitt flyttet frem til levering 25 aug-30 sept. Hvit-sort, 19 Gemini med utlevering Lillestrøm. Har ikke fått VIN eller fått telefon/ e-post fra Tesla.

I følge https://teslastats.no er det bare én tysk Y LR registrert i Norge så langt. Har du sjekket kildekoden på tesla.com om det ikke ligger et VIN-nr i kildekoden? (https://www.tesla.com/teslaaccount/oxp-bff-api/user-orders - du må være logget inn på Tesla-kontoen først). Det ville forundre meg om bilen ikke kommer fra Kina om den blir levert i 3. kvartal.

Hei. Har ikke fått VIN-nr i kildekoden.

---------------------------------------------------
2 stk Tesla Model YLR I bestilling
2 stk Tesla CT i bestilling
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

Mazzbot

Sitat fra: Taben på søndag 07. august 2022, klokken 10:10
Hei. Har to model Y LR i bestilling.

Bestilte Y LR den 10 mars 2022 og ba om BERLIN produsert samtidig med selger som la det inn i systemet. Denne er nå blitt flyttet frem til levering 25 aug-30 sept. Hvit-sort, 19 Gemini med utlevering Lillestrøm. Har ikke fått VIN eller fått telefon/ e-post fra Tesla.

Bestilte Y LR den 15 juni 2022 uten å be om spesifisert hvor den skal produseres. Denne har levering 30 okt-14 des. Hvit-sort, 19 Gemini, tilhengerfeste, 19 piggfri vinterdekksett med utlevering Lillestrøm. Har ikke fått VIN eller fått telefon/ e-post fra Tesla.

Jeg bestilte 16 juni LR svart/svart med 20 tommer . 9 nov - 24 des estimert levering
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Foremost

Sitat fra: REN-BIL på søndag 07. august 2022, klokken 09:45
Jeg har skjult VIN og levering 21. aug.-10. sept. Jeg har ikke hørt noe fra Tesla, er det flere av dere i samme situasjon?
Ja. Jeg antar at de tar kontakt neste uke.

Msalu

Hei,
Jeg har bestilt en MYLR hvit/svart 19'' den 25.05.22
Det står idag levering 13-30september men jeg har ikke noen VIN i kildekode.
Betyr det at bilen min er ikke produsert/ ikke sendt enda?
Er det håp å få bil i september ( Q3) ?
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Model Y LR BESTILT: 25 Mai 2022  TYPE: Hvit/Sort 19"
LEVERING: Trondheim-
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Contango

Sitat fra: Msalu på søndag 07. august 2022, klokken 13:25
Betyr det at bilen min er ikke produsert/ ikke sendt enda?
Nei, det betyr at av en zillion hvite/svarte Y'er som kommer til Norge i september har de ikke besluttet akkurat hvilken som er din.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

ihavequestions

Bestilte svart/svart LR 20" 8. mai. Har ikke hatt estimert dato på to uker nå, noen VIN heller. Ringte til Tesla, men de hadde null informasjon å gi. Før datoen forsvant hadde jeg levering nov/jan.

Flere med samme?
Tesla MYP 22, sort/sort

Contango

Til dere som spør om når bilene deres kommer:
- Hvis dere leser bakover ser dere at estimatene fra Tesla varierer fra dag til dag.  Estimatene av levering er en algoritme basert på forventet produksjon og allokering til hvert land.
- Tesla allokerer biler løpende. Det er altså ikke slik at de produserer "din" bil.
- Det er mye som tyder på at det er oppstart av MY LR i Tyskland og at det er det som skaper så mange forandringer fra dag/uke til dag/uke.
Kort sagt, ingen av oss har peiling på når bilene deres kommer.

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

hELgenen

Sitat fra: Contango på søndag 07. august 2022, klokken 15:30
Til dere som spør om når bilene deres kommer:
- Hvis dere leser bakover ser dere at estimatene fra Tesla varierer fra dag til dag.  Estimatene av levering er en algoritme basert på forventet produksjon og allokering til hvert land.
- Tesla allokerer biler løpende. Det er altså ikke slik at de produserer "din" bil.
- Det er mye som tyder på at det er oppstart av MY LR i Tyskland og at det er det som skaper så mange forandringer fra dag/uke til dag/uke.
Kort sagt, ingen av oss har peiling på når bilene deres kommer.

Tesla kommer nok til å forsøke å dunke ut det de kan av biler før nyttår - spesielt med tanke på avgiftsendringene som fort utgjør 20-25.000 eller mer på de fleste model Y bestillt vil jeg anta.

Det som er utfordringen her er jo om de gjør som de gjorde med model 3 tidligere når det var rush på den. Da opplevde kunder som hadde bestilt bil bli forbigått at de som gikk inn og tok en ferdig konfigurert bil til tross for at den ferdig konfigurerte var identisk med den som noen andre hadde bestilt for lenge siden. Mao. et ikke eksisterende kø system. Det vil jo være litt uheldig her om noen skal bli "slått" på målstreken av noen som tar en ferdig konfigurert med tanke på moms. 

Ellers helt sikker på at Tesla vet at det er avgiftsendringer på gang i Norge og at de vil forsøke å levere til Norge i den grad de er i stand til det - det er kun "kø" systemet jeg ville bekymret meg for.......

Jonny85

Dersom man får bilen i november- desember i år er det da en tesla 2023 modell eller er det fortsatt 2022 modell?

Contango

Sitat fra: Jonny85 på søndag 07. august 2022, klokken 23:42
Dersom man får bilen i november- desember i år er det da en tesla 2023 modell eller er det fortsatt 2022 modell?
Posisjon 10 i VIN. N for 2022 og er vel P for 2023.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

tornaldo

Sitat fra: Jonny85 på søndag 07. august 2022, klokken 23:42
Dersom man får bilen i november- desember i år er det da en tesla 2023 modell eller er det fortsatt 2022 modell?

Fra Kina har Tesla operert med modellår=produksjonsår. Om de avviker fra dette i Berlin er vel lite trolig. Så får du bil 31. desember 2022, er det en -22 modell.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

ihavequestions

Sitat fra: ihavequestions på søndag 07. august 2022, klokken 15:10
Bestilte svart/svart LR 20" 8. mai. Har ikke hatt estimert dato på to uker nå, noen VIN heller. Ringte til Tesla, men de hadde null informasjon å gi. Før datoen forsvant hadde jeg levering nov/jan.

Flere med samme?

Fikk ny dato nå, oktober 22 - desember 06😔
Tesla MYP 22, sort/sort

kpj

Sitat fra: ihavequestions på mandag 08. august 2022, klokken 17:40
Sitat fra: ihavequestions på søndag 07. august 2022, klokken 15:10
Bestilte svart/svart LR 20" 8. mai. Har ikke hatt estimert dato på to uker nå, noen VIN heller. Ringte til Tesla, men de hadde null informasjon å gi. Før datoen forsvant hadde jeg levering nov/jan.

Flere med samme?

Fikk ny dato nå, oktober 22 - desember 06😔

Samma her gett, fikk oktober 22 - desember 06 i dag 😫 Hvit/svart med 20".

Jubanegra

Sitat fra: kpj på mandag 08. august 2022, klokken 17:52
Sitat fra: ihavequestions på mandag 08. august 2022, klokken 17:40
Sitat fra: ihavequestions på søndag 07. august 2022, klokken 15:10
Bestilte svart/svart LR 20" 8. mai. Har ikke hatt estimert dato på to uker nå, noen VIN heller. Ringte til Tesla, men de hadde null informasjon å gi. Før datoen forsvant hadde jeg levering nov/jan.

Flere med samme?

Fikk ny dato nå, oktober 22 - desember 06😔

Samma her gett, fikk oktober 22 - desember 06 i dag 😫 Hvit/svart med 20".

Kommer alle med 20" i denne perioden?
Jeg fikk ny dato siste tirsdag: 27. oktober - 11. desember - YLR grå/svart. EDD #8 var også november - januar.
Estimert levering har nå endret seg 9 ganger siden bestillingen 8. juni med datoer fra august 22 til mars 23. Keep on coming. :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA