Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kan jeg returnere eller la være å motta vinterhjul på stedet?

Startet av LauritzJ, tirsdag 27. september 2022, klokken 19:53

« forrige - neste »

LauritzJ

Har etter bestilling lest litt rundt og fått inntrykket av at vinterhjulene som følger med ikke er de riktige for meg. På vinteren spiller utseende/størrelse lite for meg, og komfort/rekkevidde/sikkerhet er viktigere.
Tar gjerne i mot innspill på akkurat dette også, men det jeg i hovedsak lurer på er:

Kan jeg returnere eller heve kjøpet av kun disse ved utlevering?
Og, hva gjør dere som kjøper med kun ett hjulsett dersom det er utlevering på vinteren?

Haggish

Du kan sikkert snakke med SC om og avbestille de, eller selge de etter de er mottatt. Om mangelen på vinterdekk blir som spådd vil du få igjen pengene dine og vel så det.
Du må skifte selv på stedet om vinteren er kommet når du får bilen.😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

førategangtesla

Jeg bestilte med vinterdekk til min model y performance. Når jeg får min levering så er det vinterdekktid og jeg orker ikke å styre med bytte osv på SC når jeg henter. Jeg ser det som noen ekstra felger i tilfelle kantkjøring og prisen er jo bra, skulle jeg ikke like hvordan de er på vinteren så tror jeg nok at jeg skal kunne få solgt de for en grei pris og kjøpe meg et annet sett hvis det skulle komme til det. Når det er sagt så kjører jeg stort sett fine veier i lavlandet på vinterstid uansett, det eneste jeg egentlig bekymrer meg litt for er hvorvidt jeg vil kunne få ødelagt felgene ved å kantkjøre de på is.

Når det er sagt, så vil jeg tro at det går helt fint hvis du tar kontakt med ditt utleveringssted og spør om de kan fjerne disse fra din bestilling. Jeg tror ikke at du vil kunne levere de tilbake etter utlevering, det kan kanskje noen andre svare på, men hvis du er sikker på at du ikke vil ha disse vinterhjulene så ta kontakt så snart som mulig og avbestill.

PolarCow

Er det noen da som vet om bilene blir levert med 1 eller 2 hjulsett fra "fabrikk" - eller blir ekstra hjulsett levert ut fra mottaket/utleveringsstedet (altså f.eks. Drammen)? Om dere skjønte spørsmålet...

Blir vel fryktelig klønete for Tesla å legge inn vinterdekk inn i bilen i Kina f.eks. - og så ut i Drammen og bytte om? :/
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Model Y LR 2023 Svart/Svart 20"
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Kim-

I Bergen blir de utlevert fra dekkhotell, men usikker på hvordan det praktiseres i drammen
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Kaptein70


Haggish

Sitat fra: PolarCow på onsdag 05. oktober 2022, klokken 15:55
Er det noen da som vet om bilene blir levert med 1 eller 2 hjulsett fra "fabrikk" - eller blir ekstra hjulsett levert ut fra mottaket/utleveringsstedet (altså f.eks. Drammen)? Om dere skjønte spørsmålet...

Blir vel fryktelig klønete for Tesla å legge inn vinterdekk inn i bilen i Kina f.eks. - og så ut i Drammen og bytte om? :/

Vinterhjulene blir lagt til i Norge, jeg snakket med Tesla og de sa at jeg kunne etterbestille vinterdekk inntil ca 1 uke før utlevering for og få de på samme faktura ( mva fritt i år)
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

PolarCow

Makes sense - men greit å spørre om det i denne tråden og få det besvart også. :)

Men da kommer det jo et oppfølgingsspørsmål: Om man kjøper vinterdekk fra Tesla bør vel også bilen være klar med vinterdekk på - før den utleveres - om man har passert 31. oktober? :/
Ellers blir det jo en gjeng som skifter dekk selv fortløpende ved utlevering...  :o
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Model Y LR 2023 Svart/Svart 20"
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

k1

Sitat fra: PolarCow på fredag 07. oktober 2022, klokken 11:57
Makes sense - men greit å spørre om det i denne tråden og få det besvart også. :)

Men da kommer det jo et oppfølgingsspørsmål: Om man kjøper vinterdekk fra Tesla bør vel også bilen være klar med vinterdekk på - før den utleveres - om man har passert 31. oktober? :/
Ellers blir det jo en gjeng som skifter dekk selv fortløpende ved utlevering...  :o
Bestiller du med vinterdekk, ordner Tesla det for deg ja, slik at den blir levert med vinterdekk ved slikt behov, er min erfaring.
Har du egne med deg (ikke Tesla originale), er det litt mer hipp om happ om de legger om for deg eller ikke. Leser vel mest om ikke tilfellene, men det kan også være at det er de som gidder å skrive om det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA