Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vampire drain

Startet av pl, tirsdag 21. juni 2022, klokken 10:30

« forrige - neste »

pl

Hei!

Parkerte bilen for 5 dager side med 86% batteri.
Står i en kjølig garasje med stabil temperatur.
Den er nå nede i 60% uten å ha blitt rørt.
Har aldri opplevd dette før, den har alltid holdt superbra på ladenivå.
Har ikke noe precondition satt, men pussig nok raporterte wattCat "Precondition stopped" for 2 dager siden uten at jeg hadde initiert noe start / stop.
Min eneste kandiat er precondition, men jeg mener selv jeg ikke har rørt instillinger rundt dette.
Andre forslag?
Litt kjedelig hvis jeg er på tur i fjellet noen dager og kommer tilbake til utladet bil.

2019 modell med software oppdatert hos forhandler i våres.

PL



4Matic Fanatic

Aldri opplevd på min..   2019-modell, alt av fixer, gått 81000.

Kanskje greit å rydde vekk alt av eventuelle precondition-jobber for å sikre at den ikke driver og forvarmer jevnlig..

Tellus

Her er det noe annet som skjer enn vampire drain. Ipace skal kunne stå ukesvis uten målbart tap i batteriet.

pl

Hei

Har gitt den litt tid nå og det har ikke oppstått igjen.
Mulig jeg har prestert å konfigurere gjentagende precondition.
Precondition on/off er ikke like intuitivt, men brukerfeil fra min side uansett.

PL

Ingeniøren

#4
Har skrudd det av i bilen. Om du har garasje som meg er det lite å tjene på det, i alle fall strøm messig. Sist vinter sto det av.  Om jeg bruker det starter jeg det fra WattCat.

Forøvrig er jeg litt usikker på om forvarming skrur seg av om den varmer noen ganger uten at bilen er i bruk - det burde den....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

4Matic Fanatic

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 07. juli 2022, klokken 21:23
Forøvrig er jeg litt usikker på om forvarming skrur seg av om den varmer noen ganger uten at bilen er i bruk - det burde den....
Har ikke fått inntrykk av det...
Softwaremessig er det mye bilen BURDE gjøre som den definitivt ikke gjør.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA