Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Matrix headlights

Startet av Scoob98, søndag 17. november 2019, klokken 10:24

« forrige - neste »

4Matic Fanatic

Sitat fra: chargedup på mandag 18. november 2019, klokken 13:01
..Dette ble gjort for at Jaguar skulle tjene mest mulig penger ved salgsstart, ved at man da måtte opp i SE og 50-100' mer enn S for å kunne velge det...
Well, ikke helt fra salgsstart, men det ble endret engang i mars 2018. Jeg funderte litt for lenge før jeg signerte og dermed røk muligheten for å spec'e S'en min med matrix som vel strengt tatt var alt jeg til slutt savnet fra lista. Uansett var startprisen da 590' for S så man sparte en god del penger vs SE/HSE.

chargedup

Ja, korrekt at det gikk et par uker uten denne restriksjonen på S ved salgsstart av S (som kom litt etter ferdigspeccede SE/HSE ble solgt). Det var muligens pga misnøye fra de som hadde bestilt SE/HSE ved salgsstart. Var vel flere som følte seg litt lurt til å skrive kontrakt med ferdige SE/HSE ettersom Jaguar var litt vage i hvor lenge plassen i køen ble holdt av.
Jeg bestilte en dag for sent for å få karbonpakken til 2000kr på min bil. Matrix lys tenkte jeg ikke på (les: ikke råd til, for utseendet er klart mye bedre i matrix vs std ;D) mtp at 97% av min kjøring skjer på veier med lys.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Contango

En kort sammenligning mot Polestar. Jeg hadde aldri prøvd Matrix lys før Jaguaren og likte de godt, men synes "lysboksen" var litt liten, spesielt i høyden, og at lysene kunne vært litt sterkere. Har nå prøvd Polestar lysene, og de er vesentlig bedre på begge områder. I tillegg følger de rattet.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

turfsurf

Sitat fra: Contango på fredag 29. juli 2022, klokken 09:17
En kort sammenligning mot Polestar. Jeg hadde aldri prøvd Matrix lys før Jaguaren og likte de godt, men synes "lysboksen" var litt liten, spesielt i høyden, og at lysene kunne vært litt sterkere. Har nå prøvd Polestar lysene, og de er vesentlig bedre på begge områder. I tillegg følger de rattet.
Enig. Selve Matrix funksjonaliteten på I-Pace er bra, men lysbildet er alt for flatt. Foretrekker TM3 uten matrix foran I-Pace med Matrix.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Ingeniøren

Jeg som nesten aldri kjører på veier uten gatelys føler meg litt lurt til å velge Matrix. Ikke alle steder vei belysning er perfekt og kunne tenkt meg at den og virket der, men slik at det vel med Matrix om automatikken skal virke...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA