Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

EL7 lansert

Startet av daktari, onsdag 15. juni 2022, klokken 22:31

« forrige - neste »

daktari

Masse snadder men bilen blir kanskje litt kostbar? 2T hengervekt, softclose, Amoled skjerm, stor HUD, massasje i bakseter, V2L, lidar. Pent interiør også.
Eneste jeg lurer på om den er littegranne kort? Hva er lengden?

https://www.nio.com/no_NO/es7
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Daniel_0007

Sitat fra: daktari på onsdag 15. juni 2022, klokken 22:31
Masse snadder men bilen blir kanskje litt kostbar? 2T hengervekt, softclose, Amoled skjerm, stor HUD, massasje i bakseter, V2L, lidar. Pent interiør også.
Eneste jeg lurer på om den er littegranne kort? Hva er lengden?

https://www.nio.com/no_NO/es7

Lang nok 4,9 meter men kommer bare som 5 seter, sikkert for å ikke bli for lik es8

https://insideevs.com/news/592403/nio-es7-suv-revealed-china/
Model 3 2019 LR Rwd

turfsurf

Den så bra ut. 150kWh batteri så er rekkevidden i boks.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 15. juni 2022, klokken 22:47
Sitat fra: daktari på onsdag 15. juni 2022, klokken 22:31
Masse snadder men bilen blir kanskje litt kostbar? 2T hengervekt, softclose, Amoled skjerm, stor HUD, massasje i bakseter, V2L, lidar. Pent interiør også.
Eneste jeg lurer på om den er littegranne kort? Hva er lengden?

https://www.nio.com/no_NO/es7

Lang nok 4,9 meter men kommer bare som 5 seter, sikkert for å ikke bli for lik es8

https://insideevs.com/news/592403/nio-es7-suv-revealed-china/
Det burde holde hvis de ikke har tatt en iX på bagasjerommet.
E-tron-størrelse det.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ToWalkOrDrive

#4
Sitat fra: daktari på torsdag 16. juni 2022, klokken 08:28
Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 15. juni 2022, klokken 22:47
Sitat fra: daktari på onsdag 15. juni 2022, klokken 22:31
Masse snadder men bilen blir kanskje litt kostbar? 2T hengervekt, softclose, Amoled skjerm, stor HUD, massasje i bakseter, V2L, lidar. Pent interiør også.
Eneste jeg lurer på om den er littegranne kort? Hva er lengden?

https://www.nio.com/no_NO/es7

Lang nok 4,9 meter men kommer bare som 5 seter, sikkert for å ikke bli for lik es8

https://insideevs.com/news/592403/nio-es7-suv-revealed-china/
Det burde holde hvis de ikke har tatt en iX på bagasjerommet.
E-tron-størrelse det.

Kunne virke som at de ikke har prioritert bagasjeromsplass. Ser det står noe over 1500-liter med setene nede, og 1880mm i lengden. Det er ikke veldig mye, men når en ser andre plasser i brosjyren står det 658 liter (inkl rom under gulvplaten), så det må jo være bra. Hjelper nok og på at bilen er 1,72m høy med tanke på bagasjeplass, selv om det skrår veldig baki der.
Tesla Model Y                         2021-

ToWalkOrDrive

Sitat fra: daktari på onsdag 15. juni 2022, klokken 22:31
Masse snadder men bilen blir kanskje litt kostbar? 2T hengervekt, softclose, Amoled skjerm, stor HUD, massasje i bakseter, V2L, lidar. Pent interiør også.
Eneste jeg lurer på om den er littegranne kort? Hva er lengden?

https://www.nio.com/no_NO/es7

Ja, ikke noen billig-bil dette....særlig med svak kroneverdi... Er forståelig og med alt utstyret. Er og et karosseri av aluminium og karbon osv...
Tesla Model Y                         2021-

daktari

Enig. Men egentlig en etron-størrelse, og mye likt utstyr. med nesten 100 kWh batteri. ES8 har vel nesten lavere forbruk enn etron, så denne nye plattformen kan kanskje bli bedre.

Bagasjerommet minner også om etron, ganske dypt men litt for skrå bakluke ødelegger mye. Avstand fra hattehyllenivå til bakseterygg blir veldig kort. 658 l er allikevel bra. Det s9ørs jo om Nio har prioritert bakseteplass eller bagasjeplass.
Men Etron har også mye plass under gulvet, og har også frunken som tar ganske mye stasj.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

BubbaJoFet

ES8 har rom under gulvet, forholdsvis dypt, men begrenset av 3dje seterad i lengden. Vil tro ES7 får lagring der også, batteriet er en modul mellom akslingene, så godt med plass bak bakakslingen. Men det ser dessverre ut som den ikke får 40/20/40 split av baksetet.
Prisen er jo litt vanskelig å gjette, koster rundt 50k mindre enn ES8 i Kina, om den skal følge samme prising som ES8 snakker en fort under 500k med BaaS og under 600k med 75 kWh batteri.

BubbaJoFet

EL7 (tidligere ES7) er priset. Samme pris som ES8 signature 619k, men med hengerfeste inkludert i prisen. WLTP er 513 km med 100 kW batteri. Vekt og pris tilsier tilnærmet samme vektavgift og moms på begge bilene.

daktari

Skulle visst dimesjonene på bagasjerommet. Dessverre ikke noe på nett om det.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Nå er det videoer og bilder ute, bilen står i Oslo sentrum. Elbilforeningens video viser et stort rom under gulvet, og som på ID.4 kan man ta ut plata. Savner at noen måler dybde, bredde og høyde.
Ser kanskje litt ut som ID.4 sitt? Uansett bedre enn iX
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Kikket på denne. Diger bil. Oppleves som større enn e-tron utvendig - sikkert pga. høyden. Flott interiør.

Bagasjerommet er nok ganske likt etron, men på en litt annen måte. Jeg målte 96 cm dybde. (omtrent som i-pace) Max 135 cm bredde der det er utforinger. Høyde til hattehylla 46 cm. Hvis man tar ut det falske gulvet får man 15 cm høyde til.

Dette ligner egentlig noe mer på ID.4, men ID.4 er littegrann dypere og bredere. E-tron er 105 cm dypt, så 10 cm til. Skillet til e-tron går mest over hattehylla der e-tron har mer skrånende bakrute. Passer også at e-tron har trangere plass i baksetet, ES7 har enormt mye benplass i baksetet.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA