Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Y Performance på Finn.no

Startet av jokke, lørdag 11. juni 2022, klokken 13:57

« forrige - neste »

Eik8

Performance og Long range, mange ting å holde styr på. Du får en Performance, med vinterdekk,og hengerfeste, til ca. 645 ny. Men selvfølgelig, om du føler for å gi bort penger til noen som smiler for å ta de imot, eller fordi de kastet på diverse ting som tillegger "verdi", som MarcusBil, kjør på.

Det var komisk hvordan det kom en gjeng med folk på slutten av utleveringen, og hentet en 5-10 biler, som skulle til videresalg, der de kringkastet høyt at de var MarcusBil. Gjengen så ikke veldig VIP ut.

Jeg skjønner at Tesla er tungvinte å forholde seg til, og at det er en verdi i å få ting på dagen.

JanErik87

#31
Sitat fra: Contango på fredag 01. juli 2022, klokken 16:42
Sitat fra: JanErik87 på fredag 01. juli 2022, klokken 12:34
Ser Tesla Y LR  2022 ligger ute fra 635 og oppover til 650 uten vinterdekk. Er ikke så gale om får en til 635 ?  Koster vel nærmere 650 for en med autopilot og vinterdekk
Skjønte ikke den. Du får en hvit LR med vinterdekk til under 600 om du bestiller. Da har den hengerfeste også.

Jeg får 628 tusen for en hvit LR med vinterdekk og Enhanced Autopilot på Tesla sin side.
Jeg har nylig startet å kjike på Tesla, så har ikke så mye peiling. Vet ikke om jeg har behove for Enhanced Autopilot

rujo79

Sitat fra: JanErik87 på lørdag 02. juli 2022, klokken 00:13
Sitat fra: Contango på fredag 01. juli 2022, klokken 16:42
Sitat fra: JanErik87 på fredag 01. juli 2022, klokken 12:34
Ser Tesla Y LR  2022 ligger ute fra 635 og oppover til 650 uten vinterdekk. Er ikke så gale om får en til 635 ?  Koster vel nærmere 650 for en med autopilot og vinterdekk
Skjønte ikke den. Du får en hvit LR med vinterdekk til under 600 om du bestiller. Da har den hengerfeste også.

Jeg får 628 tusen for en hvit LR med vinterdekk og Enhanced Autopilot på Tesla sin side.
Jeg har nylig startet å kjike på Tesla, så har ikke så mye peiling. Vet ikke om jeg har behove for Enhanced Autopilot

Svært lite sannsynlig at du har behov for EAP. Jeg har ikke testet dette selv, men utifra hva jeg har lest, og sett på YT, så fungerer det man får i EAP heller dårlig.

Handyman

#33
Sitat fra: rujo79 på lørdag 02. juli 2022, klokken 09:41
Sitat fra: JanErik87 på lørdag 02. juli 2022, klokken 00:13
Sitat fra: Contango på fredag 01. juli 2022, klokken 16:42
Sitat fra: JanErik87 på fredag 01. juli 2022, klokken 12:34
Ser Tesla Y LR  2022 ligger ute fra 635 og oppover til 650 uten vinterdekk. Er ikke så gale om får en til 635 ?  Koster vel nærmere 650 for en med autopilot og vinterdekk
Skjønte ikke den. Du får en hvit LR med vinterdekk til under 600 om du bestiller. Da har den hengerfeste også.

Jeg får 628 tusen for en hvit LR med vinterdekk og Enhanced Autopilot på Tesla sin side.
Jeg har nylig startet å kjike på Tesla, så har ikke så mye peiling. Vet ikke om jeg har behove for Enhanced Autopilot

Svært lite sannsynlig at du har behov for EAP. Jeg har ikke testet dette selv, men utifra hva jeg har lest, og sett på YT, så fungerer det man får i EAP heller dårlig.
Alt i EAP-pakke utenom Smart summon fungerer som det skal/beskrevet. Jeg bruker sjelden Autopark fordi jeg gjør det raskere selv.
Nytteverdien av pakka kan derimot diskuteres og den enkelte må vurdere det ut fra egen økonomi og interesse.
https://www.tesla.com/no_NO/support/autopilot-and-full-self-driving-capability#:~:text=bruker%20trafikkoppmerksom%20cruisekontroll-,Enhanced%20Autopilot,i%20og%20ut%20av%20en%20trang%20luke%20ved%20hjelp%20av%20mobilappen,-Smart%20Summon%3A%20Bilen
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

automat

Sitat fra: Handyman på lørdag 02. juli 2022, klokken 11:24
Sitat fra: rujo79 på lørdag 02. juli 2022, klokken 09:41

Svært lite sannsynlig at du har behov for EAP. Jeg har ikke testet dette selv, men utifra hva jeg har lest, og sett på YT, så fungerer det man får i EAP heller dårlig.
Alt i EAP-pakke utenom Smart summon fungerer som det skal/beskrevet. Jeg bruker sjelden Autopark fordi jeg gjør det raskere selv.
Nytteverdien av pakka kan derimot diskuteres og den enkelte må vurdere det ut fra egen økonomi og interesse.


På min TMX med EAP, så syns jeg filskifte fungerer ganske bra. Jeg kjører mye på motorvei, og AP uten filskifte ville føles som en solid nedgradering. I 2017 var ikke basic AP et alternativ, og det sved godt å betale over 40k for ACC og en autopilot som på det tidspunktet best kan beskrives som «fremtidig». Men det var jo på en måte også et valg om å bli med på sw-sirkuset videre. Heldigvis har det skjedd en solid utvikling.

Summon har jeg brukt ved et par anledninger. Kjekt å slippe å åle seg inn en trang døråpning når man er parkert inne.

Å velge EAP i dag vil være et vanskeligere valg nå når man har basic AP. Men tror jeg hadde kommet til å savne filskifte mye.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA