Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Legge til ekstra sjåfør

Startet av oyvindNO, lørdag 02. juli 2022, klokken 12:51

« forrige - neste »

jlan

#15
Sitat fra: Handyman på mandag 04. juli 2022, klokken 10:19
Vi snakker om personer i samme husstand. Hvis personer som deler bolig ikke skal kunne bruke samme Teslakonto så er ikke datasikkerhet det store problemet. Da mangler det tillitt på flere nivåer.
Vel, det er mange slags familiekonstellasjoner og mange former for bildeling. For eksempel kan en sønn/datter av skilte foreldre ha tilgang til begges biler på sin egen konto, uten at de kan se hverandres biler.

Eller generelt hvis det er flere biler med forskjellige eiere som man ønsker tilgang til uten å endre bruker i appen.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Handyman

Sitat fra: jlan på mandag 04. juli 2022, klokken 10:57
Sitat fra: Handyman på mandag 04. juli 2022, klokken 10:19
Vi snakker om personer i samme husstand. Hvis personer som deler bolig ikke skal kunne bruke samme Teslakonto så er ikke datasikkerhet det store problemet. Da mangler det tillitt på flere nivåer.
Vel, det er mange slags familiekonstellasjoner og mange former for bildeling. For eksempel kan en sønn/datter av skilte foreldre ha tilgang til begges biler på sin egen konto, uten at de kan se hverandres biler.
Det er en god grunn for egen konto.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Contango

Jeg foretrekker absolutt samme konto. Enkelt å administrere bilene (vi har skiftet litt) og enklere feilsøking (svært sjelden med Tesla). Finner ikke i argumentasjonen at separat konto er relevant for prinsipiell datasikkerhet, men at det er et argument for å begrense rettigheter i en del sammenhenger.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA