Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oslo - velkommen til Norges første totalitære bilfientlige by

Startet av turfsurf, torsdag 26. mai 2022, klokken 12:41

« forrige - neste »

DagfinnN

#135
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 28. juli 2022, klokken 10:56
Sitat fra: filtvet på onsdag 27. juli 2022, klokken 09:44
Hurra! Oslo kommune har igjen (for 2.gang i år) økt prisene for lade-parkering med 30%

Full fart fremover!

Det er vel ikke så rart at de har økt prisen for lading, med dagens strømpriser...
Jo, det er rart. I følge mange her inne er politikerne kun noen dustete tomsinger som ikke vet hva som er det beste for andre, kun det som er det beste for seg selv. Unntaket er om politikere gjør noe som er det beste for meg.

Hilsen feit, hvit mann som endrer verden fra tastaturet.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

hELgenen

Sitat fra: DagfinnN på torsdag 28. juli 2022, klokken 15:33
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 28. juli 2022, klokken 10:56
Sitat fra: filtvet på onsdag 27. juli 2022, klokken 09:44
Hurra! Oslo kommune har igjen (for 2.gang i år) økt prisene for lade-parkering med 30%

Full fart fremover!

Det er vel ikke så rart at de har økt prisen for lading, med dagens strømpriser...
Jo, det er rart. I følge mange her inne er politikerne kun noen dustete tomsinger som ikke vet hva som er det beste for andre, kun det som er det beste for seg selv. Unntaket er om politikere gjør noe som er det beste for meg.

Hilsen feit, hvit mann som endrer verden fra tastaturet.

Ja,alt for mange egoister der ute som kun tenker på egne fordeler dessverre.

Husker godt debatten om å åpne Tesla  ladere. Da krøp det jo frem mange som ville holde dem stengt for andre av den enkle grunn at de ville beholde den fordelen selv. Så mange som dessverre kun ser seg selv i speilet og kun tenker egne fordeler....


turfsurf

Sitat fra: hELgenen på torsdag 28. juli 2022, klokken 10:11
Min erfaring med politikere jeg vet godt hvem er,hvilke venner de har og hva de har for interesser tyder dessverre på at de balanserer på en korrupt linje..Det er klare klikker som arbeider for hverandre sine næringsinteresser. Det er mao dessverre en utbredt samrøre mellom næringsinteresser og enkelte lokalpolitikere. Dette er kanskje mer utbredt på bygda enn i byen? Men er det noe som irriterer så er det måten enkelte ved hjelp av politikere klarer å manøvrere seg til å få viljen sin..
Det er nok minst like vanlig i byer. I det minste i de byene jeg har holdt til i og har litt kjennskap til.

Sitat fra: hELgenen
Noen få av disse ender jo til slutt opp i rikspolitikken med en moral helt der ute i grenseland..Alle sakene de siste årene der politikere har fått eller aktivt tilegnet seg ytelser de egentlig ikke skulle hatt viser jo helt klart  at enkelte sjeler innehar stillinger de egentlig ikke er verdige. Heldigvis har vi journalister som  kan arbeide fritt enn så lenge slik at noen av dem blir fersket.
Det kjente ordtaket "Power corrupts, absolute power corrupts absolutely" har mye for seg. Jeg tror mange går inn i politikken som med en ideologi, men så kommer man inn i ett miljø hvor alle maler sin egen kake, og så blir man sakte men sikkert ødelagt av systemet.

Det er mange unge politikere jeg har sett som lovende opp gjennom årene, men så har de sakte men sikkert blitt en av massen. I realiteten er det mye byråkratene og lobbyistene som styrer landet, ikke politikerne.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Vaduz

Tesla harmen har en tendens til å overskygge alt der i gården. Husker han mente at tesla superladere var miljøfiendtlige fordi de tok opp plass uten at alle kunne bruke de. Så en viss egeninteresse råder vel hos de fleste, kanskje særlig de som ikke tror det gjelder dem selv;)

Ingeniøren

Sitat fra: hELgenen på torsdag 28. juli 2022, klokken 10:11
Min erfaring med politikere jeg vet godt hvem er,hvilke venner de har og hva de har for interesser tyder dessverre på at de balanserer på en korrupt linje..Det er klare klikker som arbeider for hverandre sine næringsinteresser. Det er mao dessverre en utbredt samrøre mellom næringsinteresser og enkelte lokalpolitikere. Dette er kanskje mer utbredt på bygda enn i byen? Men er det noe som irriterer så er det måten enkelte ved hjelp av politikere klarer å manøvrere seg til å få viljen sin..

Noen få av disse ender jo til slutt opp i rikspolitikken med en moral helt der ute i grenseland..Alle sakene de siste årene der politikere har fått eller aktivt tilegnet seg ytelser de egentlig ikke skulle hatt viser jo helt klart  at enkelte sjeler innehar stillinger de egentlig ikke er verdige. Heldigvis har vi journalister som  kan arbeide fritt enn så lenge slik at noen av dem blir fersket.

:+1:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

hELgenen

Sitat fra: Vaduz på fredag 29. juli 2022, klokken 07:30
Tesla harmen har en tendens til å overskygge alt der i gården. Husker han mente at tesla superladere var miljøfiendtlige fordi de tok opp plass uten at alle kunne bruke de. Så en viss egeninteresse råder vel hos de fleste, kanskje særlig de som ikke tror det gjelder dem selv;)

Jeg mener alle ladere der ute bør kunne brukes av alle. Om dette regnes som  egeninteresse så ok. Jeg har forøvrig ennå tilgode å bruke en SuC på annet enn Tesla.

Autowinder

Sitat fra: hELgenen på fredag 29. juli 2022, klokken 09:07
Sitat fra: Vaduz på fredag 29. juli 2022, klokken 07:30
Tesla harmen har en tendens til å overskygge alt der i gården. Husker han mente at tesla superladere var miljøfiendtlige fordi de tok opp plass uten at alle kunne bruke de. Så en viss egeninteresse råder vel hos de fleste, kanskje særlig de som ikke tror det gjelder dem selv;)

Jeg mener alle ladere der ute bør kunne brukes av alle. Om dette regnes som  egeninteresse så ok. Jeg har forøvrig ennå tilgode å bruke en SuC på annet enn Tesla.
Det fungerte på første forsøk på Fokserød i Vestfold ved Torp flyplass med i3. Det er kanskje mange bilmerker som ikke følger åpne standarder?
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Burger

Da har jeg besøkt Oslo med elbil i forbindelse med Rammsteinkonserten. Parkerte gratis på pendlerparkering ved T-banestasjon Gjøss<something> og tok T-banen inn til byen og sulla litt rundt i byen dagen etter konserten.

Som bilturist så fungerte Oslo utmerket.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Kristian O

Sitat fra: Burger på fredag 29. juli 2022, klokken 21:28
Da har jeg besøkt Oslo med elbil i forbindelse med Rammsteinkonserten. Parkerte gratis på pendlerparkering ved T-banestasjon Gjøss<something> og tok T-banen inn til byen og sulla litt rundt i byen dagen etter konserten.

Som bilturist så fungerte Oslo utmerket.
+1
Var innom i går. Kjørte fra Kiel-ferga til Akershus festning og ladet der mens vi gikk en tur. Hadde sett for meg at det skulle bli nesten umulig å finne parkering, men dei to parkeringshusa eg såg hadde begge ledige plasser.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

dundun

Når folk sier det mangler parkering mener de egentlig "mangler gratis parkering rett utenfor døra der jeg skal".
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

hELgenen

Sitat fra: dundun på tirsdag 16. august 2022, klokken 14:59
Når folk sier det mangler parkering mener de egentlig "mangler gratis parkering rett utenfor døra der jeg skal".

Nei - hvor har du dette fra?

JRF

Sitat fra: Burger på torsdag 26. mai 2022, klokken 12:59
Gleder meg til neste gang jeg skal besøke Oslo og oppleve en fotgjengervennlig by.
Tja ikke så veldig fotgjengervennelig heller med alle kamikasepilotene på sparkesykkler som kommer susende rett imot deg med full gass i gågata eller i fotgjengerovergangen.

JRF

Sitat fra: HaraldElBil på mandag 30. mai 2022, klokken 12:50
Hadde det ikke vært kjekt om man kunne se alle biler som passerte et gitt punkt? Eller siste fotoboks en etterlyst bil passerte? Kanskje vi trenger flere kameraer for å ha et mer finmasket nett for å fange opp mistenkte lovbrytere?
Ja eller kanskje vi burde ha kameraer som kan oppfange alle hele tiden over alt. Kan jo plukke opp lovbrudd som offentlig urinering i en busk, eller drikking på offentlig sted vett...

Burger

Sitat fra: JRF på mandag 05. september 2022, klokken 09:33
Sitat fra: Burger på torsdag 26. mai 2022, klokken 12:59
Gleder meg til neste gang jeg skal besøke Oslo og oppleve en fotgjengervennlig by.
Tja ikke så veldig fotgjengervennelig heller med alle kamikasepilotene på sparkesykkler som kommer susende rett imot deg med full gass i gågata eller i fotgjengerovergangen.
Merkelig, jeg opplevde ikke dette da jeg var i Oslo. Kan det være fordi jeg er 184 og 107kg, så de tar en liten bue rundt meg? Eller at jeg er rask på beina/i armene så jeg tror jeg skal klare å hoppe unna/dytte sparkesykkelen overende dersom de kommer for nære?
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Electric cars in Norway

#149
Sitat
Tja ikke så veldig fotgjengervennelig heller med alle kamikasepilotene på sparkesykkler som kommer susende rett imot deg med full gass i gågata eller i fotgjengerovergangen.


Er vel litt overdrevet dette med kamikaze tendenser på el sparkesykkel... jeg Voi'a seinest i går kveld i sentrum og der var alle fornuftige på sine Voi og Tier og..... husk at det er blitt strenge alkoholregulering nå.... Og kjøreregler ...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA