Oslo - velkommen til Norges første totalitære bilfientlige by

Startet av turfsurf, torsdag 26. mai 2022, klokken 12:41

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Sitat fra: hELgenen på mandag 27. juni 2022, klokken 20:10
Vel - jeg trodde Oslo jobbet for å få mest mulig penger ut av bilistene for å bruke dem på kjernevelgere til MDG
i indre Oslo....

Føler iblant det er litt som dette :

https://youtu.be/Ewv6bDddauE

Det var en veldig fint sunget sang. Hørtes jo dønn likt ut Chevy-versjonen. Men den er jo litt utdatert, da Tesla ikke leverer ut nye "luksus"-biler til Norge lenger, som Model S og X, og ikke har gjort det de siste 18 månedene....og en 18 måneder gammel S/X er jo ikke særlig luksus  ;). Model 3 og Y er derimot de nye folkevognene. Burde gjerne sunget: Kjører den fineste EQSn i hele by'n i stedet for  :)

Utleveringer av Tesla i 2021 og 2022 til sammen:
Tesla Model X:      43
Tesla Model S:      43
Tesla Model 3: 13991
Tesla Model Y: 14395
Tesla Model Y                         2021-

Daniel_0007

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 29. juni 2022, klokken 10:09
Vel - jeg trodde Oslo jobbet for å få mest mulig penger ut av bilistene for å bruke dem på kjernevelgere til MDG
i indre Oslo....

Det var en veldig fint sunget sang. Hørtes jo dønn likt ut Chevy-versjonen. Men den er jo litt utdatert, da Tesla ikke leverer ut nye "luksus"-biler til Norge lenger, som Model S og X, og ikke har gjort det de siste 18 månedene....og en 18 måneder gammel S/X er jo ikke særlig luksus  ;). Model 3 og Y er derimot de nye folkevognene. Burde gjerne sunget: Kjører den fineste EQSn i hele by'n i stedet for  :)

Sant, "ingen" på oslo vest kjøper Tesla lenger, der går det i Audi og Porsche  :P
Model 3 2019 LR Rwd

Ingeniøren

Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 29. juni 2022, klokken 10:19
Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 29. juni 2022, klokken 10:09
i indre Oslo....

Sant, "ingen" på oslo vest kjøper Tesla lenger, der går det i Audi og Porsche  :P

Tror ikke dere har skjønt poenget.....
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og integrerte solceller på taket

filtvet

Hurra! Oslo kommune har igjen (for 2.gang i år) økt prisene for lade-parkering med 30%

Full fart fremover!

hELgenen

Sitat fra: filtvet på onsdag 27. juli 2022, klokken 09:44
Hurra! Oslo kommune har igjen (for 2.gang i år) økt prisene for lade-parkering med 30%

Full fart fremover!

Ja,partiledelsen i AP har jo proklamert at nå tiden kommet for folk flest...

RJK

Sitat fra: hELgenen på onsdag 27. juli 2022, klokken 13:03

Full fart fremover!

Og det har de visst gang på gang.

Sa det fra de vant valget, nå er det vanlige folks tur, til å bli flådd og ofret nok en gang.

Ser ut som de til de grader innfrir på det punktet. Sjeldent har man sett en så tafatt og handlingslammet regjering som nå.

Tror en viss "landsfader" har snudd seg så ofte i graven at man kunne brukt'n som generator nå...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

DagfinnN

Sitat fra: RJK på onsdag 27. juli 2022, klokken 13:23

Full fart fremover!

Sa det fra de vant valget, nå er det vanlige folks tur, til å bli flådd og ofret nok en gang.

Ser ut som de til de grader innfrir på det punktet. Sjeldent har man sett en så tafatt og handlingslammet regjering som nå.

Tror en viss "landsfader" har snudd seg så ofte i graven at man kunne brukt'n som generator nå...
Jeg er ikke uenig i hovedbudskapet her, men dette er politiker hets.
Skribentene her bør straks melde seg som politikere, stille til valg og rydde opp for felles beste.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

filtvet

Sitat fra: DagfinnN på onsdag 27. juli 2022, klokken 17:25
Sitat fra: RJK på onsdag 27. juli 2022, klokken 13:23

Full fart fremover!

Skribentene her bør straks melde seg som politikere, stille til valg og rydde opp for felles beste.

Nei, der tar du feil. Vi andre valgte ikke å satse 100% på politikk som levevei. Vi har andre jobber og familie. De fleste som har nådd topp-politikk har ikke hatt mer enn max 1 år i vanlig jobb. Da blir det som det blir.

DagfinnN

Sitat fra: filtvet på onsdag 27. juli 2022, klokken 17:42

Nei, der tar du feil. Vi andre valgte ikke å satse 100% på politikk som levevei. Vi har andre jobber og familie. De fleste som har nådd topp-politikk har ikke hatt mer enn max 1 år i vanlig jobb. Da blir det som det blir.
Desto enda viktigere at du rydder opp da. Ikke bare sitte å sutre. Et stort tap for landet at du ikke sitter ved roret slik at alt kunne være på stell til det beste for alle.
Eller...
Aner jeg ropet på en sterk mann med en homogen befolkning hvor alle dissenter forsvinner?

hELgenen

Sitat fra: DagfinnN på onsdag 27. juli 2022, klokken 17:55
Sitat fra: filtvet på onsdag 27. juli 2022, klokken 17:42

Desto enda viktigere at du rydder opp da. Ikke bare sitte å sutre. Et stort tap for landet at du ikke sitter ved roret slik at alt kunne være på stell til det beste for alle.
Eller...
Aner jeg ropet på en sterk mann med en homogen befolkning hvor alle dissenter forsvinner?

Stiller gjerne til valg,men sliter med å finne et parti. Noen forslag?

DagfinnN

Sitat fra: hELgenen på onsdag 27. juli 2022, klokken 18:19
Da må jeg forslå noe med humor. Still til valg på et parti jeg aldri vil stemme på, f.eks Rødt eller FRP :)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: DagfinnN på onsdag 27. juli 2022, klokken 18:28
Sitat fra: hELgenen på onsdag 27. juli 2022, klokken 18:19
Da må jeg forslå noe med humor. Still til valg på et parti jeg aldri vil stemme på, f.eks Rødt eller FRP :)

FrP har overraskende mange sammenfallende synspunkter som det jeg lærte i makro- og mikroøkonomi (samfunnsøkonomi). En kan le av dem, men er en del "riktige" synspunkter dem har.

Men sliter selv med å finne ett parti som har full pakke. Blir litt vel mye konkurranseutsetting fra FrP.

Men det skal godt gjøres å gjøre mindre enn AP/SP for andre enn bønder på så lang tid. Men i Oslo så har de klart å gjøre mye...rart....
Tesla Model Y                         2021-

hELgenen

Min erfaring med politikere jeg vet godt hvem er,hvilke venner de har og hva de har for interesser tyder dessverre på at de balanserer på en korrupt linje..Det er klare klikker som arbeider for hverandre sine næringsinteresser. Det er mao dessverre en utbredt samrøre mellom næringsinteresser og enkelte lokalpolitikere. Dette er kanskje mer utbredt på bygda enn i byen? Men er det noe som irriterer så er det måten enkelte ved hjelp av politikere klarer å manøvrere seg til å få viljen sin..

Noen få av disse ender jo til slutt opp i rikspolitikken med en moral helt der ute i grenseland..Alle sakene de siste årene der politikere har fått eller aktivt tilegnet seg ytelser de egentlig ikke skulle hatt viser jo helt klart  at enkelte sjeler innehar stillinger de egentlig ikke er verdige. Heldigvis har vi journalister som  kan arbeide fritt enn så lenge slik at noen av dem blir fersket.

jkirkebo

Full fart fremover!

Det er vel ikke så rart at de har økt prisen for lading, med dagens strømpriser...
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

hELgenen

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 28. juli 2022, klokken 10:56

Full fart fremover!

Det er vel ikke så rart at de har økt prisen for lading, med dagens strømpriser...

Oslo kommune eier jo mye kraftverk i f.eks Aurland,Solbergfoss osv

Det er mer viljen det står på...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA