Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Uno-X / Rema1000 lynladere

Startet av goggo, søndag 24. april 2022, klokken 09:44

« forrige - neste »

overskyet

Sitat fra: elektro på mandag 21. november 2022, klokken 14:47
Sitat fra: overskyet på mandag 21. november 2022, klokken 14:35
Sitat fra: elektro på mandag 21. november 2022, klokken 14:12
Sitat fra: overskyet på mandag 21. november 2022, klokken 10:15
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 21. november 2022, klokken 07:07
Sitat fra: turfsurf på mandag 21. november 2022, klokken 05:30
Det er jo ganske sært at en spesiell bransje skal ha egen betalingsløsning. Tenk om alle skulle begynt slik. Hadde blitt ett salig rot.

Saken er at siden plug n charge ikke er standard på de fleste biler solgt allerede så må vi ha ett alternativ. Da er det jo like greit å bruke ett alternativ som allerede finnes, og som er mere lettvint enn diverse apper eller RFID brikker som må organiseres.

Rabattordninger får man til med app uansett, for de som vil styre med det.

Når jeg tar bussen en gang i blant må jeg ha en app, eller mnd kort av noe slag som jeg ikke aner noe om. De tar ikke kort og kontanter lenger, så ladebransjen er ikke alene om særløsninger. Nå er jeg oppdratt til å bruke app'er etter 7 år med elbil, så det går greit, selv om jeg gjerne må oppdatere den hver gang jeg skal ta bussen  :)

Klassisk fallacy. "Two wrongs don't make a right"

Ok, så du mener da at ville være bedre å betale med kort også på buss og tog? Personlig er jeg rimelig fornøyd med å ha billetten og det hele i Vy- Flytog eller Ruter appen.

Klassisk whataboutism og det etter å ha gått på en klassisk "Two wrongs don't make a right." Du begynner å imponere.

Så flott. For trolling og innøvde fraser på engelsk imponerer nok ingen her.

Svar heller på hvor snart du tror en elbilist kan klare seg uten annet enn bankkort for all lading, inkludert AC lading.

Hvis det er en stund til, er det ikke da best at nye operatører som Uno-X forholder seg til dette, og tilbyr roaming vha. RFID og/eller app?

Det beste er jo at de tilbyr den betalingsløsningen som er gjengs i samfunnet, en løsning folk ikke irriterer seg og klager over.

elektro

Sitat fra: overskyet på mandag 21. november 2022, klokken 14:41
Sitat fra: elektro på mandag 21. november 2022, klokken 14:15
Sitat fra: turfsurf på mandag 21. november 2022, klokken 08:14
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 21. november 2022, klokken 07:07
Når jeg tar bussen en gang i blant må jeg ha en app, eller mnd kort av noe slag som jeg ikke aner noe om. De tar ikke kort og kontanter lenger, så ladebransjen er ikke alene om særløsninger. Nå er jeg oppdratt til å bruke app'er etter 7 år med elbil, så det går greit, selv om jeg gjerne må oppdatere den hver gang jeg skal ta bussen  :)
Vel, det gjør det jo ikke noe særlig bedre...

Å måtte ha særløsninger og avtaler for å betale for noe er bare irriterende, og å gå baklengs inn i fremtiden.

Nå er vi engang der vi er, og å rulle ut bankterminaler på alle DC og AC ladere i Europa- og verden forøvrig, er ikke praktisk mulig. Da må vi se på alternativer. Heldigvis fungerer både Plug & Charge og roaming vha. app eller RFID utmerket.

Når man klarer å ta betalt med kort ca alle andre steder, på alle varer å tjenester som selges i hele Europa, inkludert loppemarkedet til barneskolen, tviler jeg veldig på påstanden om at det ikke er praktisk mulig på ladere.

Kan du begrunne hvorfor det ikke er praktisk mulig? Det er jo mulig alle andre steder. Hva er det som gjør ladere så spesielt at det ikke kan betales på lik linje som alt annet?

Det er teoretisk mulig, men det er alt for omfattende og kostbart. Og så skal det driftes og vedlikeholdes. https://nye.naf.no/elbil/elbil-nytt/kortbetaling-lading-darlig-losning
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

overskyet

Sitat fra: elektro på mandag 21. november 2022, klokken 14:50
Sitat fra: overskyet på mandag 21. november 2022, klokken 14:41
Sitat fra: elektro på mandag 21. november 2022, klokken 14:15
Sitat fra: turfsurf på mandag 21. november 2022, klokken 08:14
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 21. november 2022, klokken 07:07
Når jeg tar bussen en gang i blant må jeg ha en app, eller mnd kort av noe slag som jeg ikke aner noe om. De tar ikke kort og kontanter lenger, så ladebransjen er ikke alene om særløsninger. Nå er jeg oppdratt til å bruke app'er etter 7 år med elbil, så det går greit, selv om jeg gjerne må oppdatere den hver gang jeg skal ta bussen  :)
Vel, det gjør det jo ikke noe særlig bedre...

Å måtte ha særløsninger og avtaler for å betale for noe er bare irriterende, og å gå baklengs inn i fremtiden.

Nå er vi engang der vi er, og å rulle ut bankterminaler på alle DC og AC ladere i Europa- og verden forøvrig, er ikke praktisk mulig. Da må vi se på alternativer. Heldigvis fungerer både Plug & Charge og roaming vha. app eller RFID utmerket.

Når man klarer å ta betalt med kort ca alle andre steder, på alle varer å tjenester som selges i hele Europa, inkludert loppemarkedet til barneskolen, tviler jeg veldig på påstanden om at det ikke er praktisk mulig på ladere.

Kan du begrunne hvorfor det ikke er praktisk mulig? Det er jo mulig alle andre steder. Hva er det som gjør ladere så spesielt at det ikke kan betales på lik linje som alt annet?

Det er teoretisk mulig, men det er alt for omfattende og kostbart. Og så skal det driftes og vedlikeholdes. https://nye.naf.no/elbil/elbil-nytt/kortbetaling-lading-darlig-losning

Javel? Hva er det som er så spesielt med lading i forhold til alt annet som skal betales? Som man i dag betaler med kort?

turfsurf

Sitat fra: elektro på mandag 21. november 2022, klokken 14:36
Det som er fint med appen er at du kan finne reiseruten, se om transportmiddelet er i rute, for så å kjøpe billett. Er det kontroll kan du enkelt vise den. Mister du papirbilletten får du bot. Du får heller ikke refusjuson fra arbeidsgiver eller andre. Du kan også legge igjen lommeboka hjemme.
App for reiseplanlegging er ett helt annet behov. Ingen som kommer og avkrever meg kvittering for endt ladeøkt, og det er heller ikke noe jeg trenger hjelp fra en app til å planlegge. Men det er totalt unødvendig med egen app for dette og. Man kan bestille på nett og benytte ting som Apple Wallet o.l. for kvittering / billett. Egne apper for kjøp / betaling er bortkastet.

Foreløpig er kortbetaling (ink Apple Pay o.l) den eneste løsningen med universell roaming i Europa (finnes dog legacy terminaler uten trådløs støtte).
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

elektro

Sitat fra: overskyet på mandag 21. november 2022, klokken 14:50
Det beste er jo at de tilbyr den betalingsløsningen som er gjengs i samfunnet, en løsning folk ikke irriterer seg og klager over.

Lyder fornuftig, men i motsetning til roaming, er det ikke gjort i en håndvending å tilby dette på 1 million(?) ladere. Og det er ikke gratis. Så hvis vi tillater nye operatører å kun tilby bankkort, blir kundene stående enda mer i spagaten enn før.

La det også være sagt at jeg aldri har hørt noen klage på en god roaming avtale. Eller en RFID brikke eller app som fungerer. Det eneste folk irriterer seg over er at den ikke fungerer hos Circle K, og nå Uno-X. Som tar den helt ut, uten noe eget alternativ.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

overskyet

Sitat fra: elektro på mandag 21. november 2022, klokken 14:58
Sitat fra: overskyet på mandag 21. november 2022, klokken 14:50
Det beste er jo at de tilbyr den betalingsløsningen som er gjengs i samfunnet, en løsning folk ikke irriterer seg og klager over.

Lyder fornuftig, men i motsetning til roaming, er det ikke gjort i en håndvending å tilby dette på 1 million(?) ladere. Og det er ikke gratis. Så hvis vi tillater nye operatører å kun tilby bankkort, blir kundene stående enda mer i spagaten enn før.

La det også være sagt at jeg aldri har hørt noen klage på en god roaming avtale. Eller en RFID brikke eller app som fungerer. Det eneste folk irriterer seg over er at den ikke fungerer hos Circle K, og nå Uno-X. Som tar den helt ut, uten noe eget alternativ.

At de ikke tilbyr et alternativ er jo perfekt. Hvorfor skal de det? De har jo allerede kortbetaling, som fungerer for alle. Det er helt bortkastet å tilby mer.


RJK

#81
Sitat fra: elektro på mandag 21. november 2022, klokken 14:36
Sitat fra: RJK på mandag 21. november 2022, klokken 14:27
Sitat fra: elektro på mandag 21. november 2022, klokken 14:12
Sitat fra: overskyet på mandag 21. november 2022, klokken 10:15
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 21. november 2022, klokken 07:07
Sitat fra: turfsurf på mandag 21. november 2022, klokken 05:30
Det er jo ganske sært at en spesiell bransje skal ha egen betalingsløsning. Tenk om alle skulle begynt slik. Hadde blitt ett salig rot.

Saken er at siden plug n charge ikke er standard på de fleste biler solgt allerede så må vi ha ett alternativ. Da er det jo like greit å bruke ett alternativ som allerede finnes, og som er mere lettvint enn diverse apper eller RFID brikker som må organiseres.

Rabattordninger får man til med app uansett, for de som vil styre med det.

Når jeg tar bussen en gang i blant må jeg ha en app, eller mnd kort av noe slag som jeg ikke aner noe om. De tar ikke kort og kontanter lenger, så ladebransjen er ikke alene om særløsninger. Nå er jeg oppdratt til å bruke app'er etter 7 år med elbil, så det går greit, selv om jeg gjerne må oppdatere den hver gang jeg skal ta bussen  :)

Klassisk fallacy. "Two wrongs don't make a right"

Ok, så du mener da at ville være bedre å betale med kort også på buss og tog? Personlig er jeg rimelig fornøyd med å ha billetten og det hele i Vy- Flytog eller Ruter appen.
Selvsagt ville det vært langt bedre å kunne bippe kortet sitt til en bankterminal, enn å måtte lete opp og installere en app, og så knytte kortet sitt til denne, når man kommer til et nytt sted med et nytt selskap.

Har du forsøkt å gjøre dette når du blir stående på et busstopp, der bussjåføren mest er opptatt av å fortsette ruta si, enn å hjelpe deg ved problemer? Er du heldig får du lov å gå om bord og fortsette knotet ditt til neste stopp eller så, og så må du vise sjåfør at du har betalt. Ellers blir du stående igjen...

Hovedgrunnen til å måtte bruke app, er busselskapets behov for å kontrollere om du har betalt, dersom de har kontroll. Det er ikke like lett for dem når du ikke har en kvittering å vise til.

Glasset er halvtomt skjønner jeg. ;) Jeg har apper for offentlig transport i flere byer i både inn og utland. Det er ikke SÅ vanskelig. Å komme igang med bybanen i Bergen tok ett minutt, selv for en østlending.

Det som er fint med appen er at du kan finne reiseruten, se om transportmiddelet er i rute, for så å kjøpe billett. Er det kontroll kan du enkelt vise den. Mister du papirbilletten får du bot. Du får heller ikke refusjuson fra arbeidsgiver eller andre. Du kan også legge igjen lommeboka hjemme.
Skjønner ikke at du klarer å fortsette dette tullet. For alle steder man påpeker problemet, så synes du det bare er å gå på nett og fikse. Men nå er problemet ikke meg og deg først og fremst. Jeg klarer dette kjempefint, og det gjør du og.

Men du glemmer å se at vi skal ha med oss resten av bil-Norge, inkludert PC-analfabeter. Og at vi vil komme i sitasjoner der løsningen ikke inkluderer nett, fordi dette kan være nede.

Og det inkluderer problemer med at en betaling ikke har gått gjennom, og kontoen din midlertidig er stoppet. Eller at man plutselig må benytte kollektivtrafikk, tross for at man ikke trodde det var nødvendig. Og som man vet, problemer kommer sjeldent alene, så det er ikke sikkert at nett på tlt eller der man er, fungerer.

Å bare se på "godværsdager", gjør en blind for problemer som kan oppstå, og som er da man gjerne skulle sluppet unna apper og brikker. Men jeg har unevnelig mange ganger sagt at apper og brikker kan få bestå som alternativer, så jeg skjønner ikke hvorfor du fremstiller det som at jeg vil frata deg valget.

Problemet er heller at du ivrer for at jeg og andre ikke skal få ha det alternativet med kortbetaling. Jeg kan ikke tolke alle dine utfall mot kortløsningen som noe annet, pga alle disse utfallene. At du ikke har noe mot dette, samsvarer nemlig ikke med disse utfallene.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

elektro

I følge en fersk undersøkelse utført av Norstat på vegne av NAF, er det kun 19,8% som foretrekker å bruke betalingskort ved hurtiglading. Au da, Uno-X..

https://nye.naf.no/elbil/elbil-nytt/norske-bilister-vil-betale-for-lading-med-telefonen

Kan også Elbilforeningen ha tatt sitt standpunkt om fullt trykk på bankterminaler på feil grunnlag? Det er uansett lov for en interesseorganisasjon full av fageksperter å bruke hodet. Det er åpenbart at det som haster, er der NAF fronter:

«Stortinget bør sette krav til ladeselskapene om enklere digital betaling, slik EU er i ferd med å gjøre.

– EU er nå i ferd med å vedta krav om åpen, digital lading. Det betyr at ladeselskapene må åpne opp sine ladestasjoner slik at alle elbilister kan bruke sin ene favoritt-app til å starte, stoppe og betale for lading på alle ladestasjoner i hele Europa, sier Braadland.

Dette blir imidlertid ikke et krav før i 2027. NAF mener derfor at Norge som Europas fremste elbil-land bør ligge først i løypa også her, og innføre dette allerede fra 2023.»
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Ingeniøren

Sitat fra: elektro på tirsdag 22. november 2022, klokken 09:18
I følge en fersk undersøkelse utført av Norstat på vegne av NAF, er det kun 19,8% som foretrekker å bruke betalingskort ved hurtiglading. Au da, Uno-X..

https://nye.naf.no/elbil/elbil-nytt/norske-bilister-vil-betale-for-lading-med-telefonen

Kan også Elbilforeningen ha tatt sitt standpunkt om fullt trykk på bankterminaler på feil grunnlag? Det er uansett lov for en interesseorganisasjon full av fageksperter å bruke hodet. Det er åpenbart at det som haster, er der NAF fronter:

«Stortinget bør sette krav til ladeselskapene om enklere digital betaling, slik EU er i ferd med å gjøre.

– EU er nå i ferd med å vedta krav om åpen, digital lading. Det betyr at ladeselskapene må åpne opp sine ladestasjoner slik at alle elbilister kan bruke sin ene favoritt-app til å starte, stoppe og betale for lading på alle ladestasjoner i hele Europa, sier Braadland.

Dette blir imidlertid ikke et krav før i 2027. NAF mener derfor at Norge som Europas fremste elbil-land bør ligge først i løypa også her, og innføre dette allerede fra 2023.»

:+1:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Øyvind.h

Og i følge en annen undersøkelse ønsker 80% å betale med kort. Godt jobbet, Uno-X. Alle i Norge kan betale hos dere, så enkelt er det. Og de andre følger nå etter, enten de vil eller ikke.

Kan NAF med deres tilnærming ha tatt sitt standpunkt på feil grunnlag? Med ny Finansavtalelov ser vi et skjerpet fokus på digitalt utenforskap. Med kort løses dette for hurtigladerne langs veien, en gang for alle. Kjedene må gjerne tilby alternative betalingsformer, og det er positivt at også de digitale kravene skjerpes. Men hovedfokus er nå å sørge for at alle kan lade, også de som er mindre digitale. Og det løses nå, med kort. Heldigvis.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

elektro

#85
Sitat fra: RJK på mandag 21. november 2022, klokken 19:07
Å bare se på "godværsdager", gjør en blind for problemer som kan oppstå, og som er da man gjerne skulle sluppet unna apper og brikker. Men jeg har unevnelig mange ganger sagt at apper og brikker kan få bestå som alternativer, så jeg skjønner ikke hvorfor du fremstiller det som at jeg vil frata deg valget.

Problemet er heller at du ivrer for at jeg og andre ikke skal få ha det alternativet med kortbetaling. Jeg kan ikke tolke alle dine utfall mot kortløsningen som noe annet, pga alle disse utfallene. At du ikke har noe mot dette, samsvarer nemlig ikke med disse utfallene.

Grunnen til at jeg begynte med RFID i utgangspunktet, tilbake i 2015, var nettopp at det var enkelt og stabilt, og faktisk fungerte selv om laderne var offline. Men etterhvert ble det mange brikker.. Sånn er det ikke lenger. Dermed fungerer det bedre enn noen gang. Jeg har faktisk også fått øynene opp for betaling med mobil det siste året. Det har skjedd litt på den fronten også. :)

Bør de som ikke kan bruke en mobil eller anskaffe seg en RFID brikke med hjelp fra venner/familie eller bilforhandler, egentlig kjøre bil? Jeg er ganske sikker på at en apekatt kan lære å hurtiglade med RFID.

Har sagt utallige ganger ar jeg ikke har noe mot kortbetaling, så lenge man i tillegg kan bruke app eller brikke med roaming. Det har Uno-X valgt å ikke tilby. Der ligger min motstand. Du og andre må gjerne betale med sjekkhefte for min del. ;)

Jeg synes riktig nok det er synd for utviklingen at det brukes ressurser på å rulle ut bankterminaler i 2022, men har ønsket flere her lykke til med dra på elbilferie med kun bankkort. Vit bare at de beste roaming avtalene allerede fungerer på rundt en halv million forskjellige lader i Europa. Også på rene AC installasjoner.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

geear

Altså... "dere", tror "dere" at "dere" klarer å endre Elbilforeningens, NAFs, rett og slett størstedelen av Norges, syn på kortbetaling, ved å gjenta de samme innleggene om hvor fortreffelig RFID-brikker og utallige roamingavtaler er, om igjen og om igjen og om igjen? Kunne tatt copy og paste på innlegg fra utallige tråder her inne, og hver eneste side i denne tråden, det er det samme om igjen og om igjen. Er man virkelig så engasjert at man ønsker å påvirke dette, så er mitt forslag å engasjere seg politisk eller drive lobbyvirksomhet vis engasjement i NAF eller lignende, ikke skrive hundrevis av innlegg om det samme på elbilforum.no...

"Dere" trenger ikke være flertall, i denne sammenhengen...

Otkristo

Sitat fra: geear på tirsdag 22. november 2022, klokken 12:26
Altså... "dere", tror "dere" at "dere" klarer å endre Elbilforeningens, NAFs, rett og slett størstedelen av Norges, syn på kortbetaling, ved å gjenta de samme innleggene om hvor fortreffelig RFID-brikker og utallige roamingavtaler er, om igjen og om igjen og om igjen? Kunne tatt copy og paste på innlegg fra utallige tråder her inne, og hver eneste side i denne tråden, det er det samme om igjen og om igjen. Er man virkelig så engasjert at man ønsker å påvirke dette, så er mitt forslag å engasjere seg politisk eller drive lobbyvirksomhet vis engasjement i NAF eller lignende, ikke skrive hundrevis av innlegg om det samme på elbilforum.no...

"Dere" trenger ikke være flertall, i denne sammenhengen...
Amen!

elektro

#88
Sitat fra: Questerre på tirsdag 22. november 2022, klokken 10:42
Hva er minste antall selskap man må ha et kundeforhold til ved registrering i app hvis man skal benytte RFID for lading og samtidig kunne lade hos alle de kjente aktørene i Norge uten at man betaler for en tjeneste som medlemskap i elbilforening, NAF, e-tron charging osv.?

Jeg har ikke funnet en aktør som samler dette i en løsning uten å ta seg betalt for tjenesten (som jo er naturlig ettersom man ikke får noe «gratis» med mindre man selger sine egne personopplysninger). De som tar seg betalt for tjenesten mangler også en rekke aktører, slik at man uansett må bruke kort eller separat app og/eller registrere RFID separat for disse, slik som Uno-X, Circle K, Tesla osv.

Dagens system minner meg om systemet som har kommet med parkering hvor jeg nå har fem ulike apper for parkering.

Svaret på spørsmålet ditt er vel 8-10 eller noe sånt? Som selvfølgelig er ganske håpløst.. Dette er egentlig grunnlag for en egen, litt mer matnyttig tråd. For her er det en rivende utvikling om dagen.

Den beste avtalen jeg har funnet, og den eneste jeg kjenner godt, er den jeg tilfeldigvis har i appen til bilen min, MyAudi. Audi e-tron charging service. Det er gratis første år med ny bil, og koster deretter 189 kroner/mnd, eller noe sånt. Da får man også lade på IONiTY til 2,30/kWt og hos de fleste andre til 5,50/kWt. Unntatt hos Mer, der er det vanlige priser (8,99?) men Audi RFID kortet eller appen fungerer. Og tilbudet er minst like bra nedover i Europa. Du trenger egentlig ikke annet. Dette var en stor åpenbaring for meg. Nå ønsker jeg også at andre skal se lyset. :)

De eneste jeg har funnet i Norge som ikke støttes, er Circle K og Tesla. Jeg klarer å ha en egen app eller brikke til Circle K i hanskerommet (fås i kassa på stasjonene), fordi de har fordømt mange stasjoner og god mat. Og jeg klarer og å se gjennom fingrene med at jeg må bruke Tesla sin supere app på deres Superchargere. Men at Uno-X skal revolusjonere ladebransjen ti år for sent og tilby kun bankkort blir for sterk kost..

Nok om det. Jeg tror Hyundai har noen gode løsninger. Mercedes Me og BMW like så. Volvo/Polestar har en avtale med Plugsurfing. Volkswagen We støtter mye av det samme som Audi, unntatt Mer. Her har Staten en jobb å gjøre i «eget» selskap. Samme gjelder vel Elli, som er åpent for alle. Disse har noen abonnementer som i alle fall er nesten gratis. Elton, Ladeklubb osv. kjenner jeg ikke så godt. Men Elbilforeningen eller NAF burde lage en oversikt og holde den oppdatert på nettsidene sine. De som ikke har internett kan sikkert få den i trykt form.. :P

Det høres kanskje komplisert ut, men det eneste som mangler er å tvinge de få operatørene som ikke vil være med. Så kan forbruker velge et abonnement, på lik linje med mobilabonnement eller streamingtjeneste på TV'en, og lade enkelt over alt. Allerede nå. Inkludert på AC. (Det er det viktige her. Gjentar dette til det kjedsommelige, for det går visst ikke inn hos alle. Jeg får ingen forklaring på hvem som skal ta kostnadene og hva vi skal gjøre mens vi venter på å få oppgradert alle eksisterende ladere i Europa med bankterminaler.)

Foresten artig du nevner EasyPark. De tilbyr også lading hos en del operatører EDIT: Recharge, Oslo Kommune mf(?) i sin app. Den bransjen later for øvrig til å stå litt i samme uføret.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

overskyet

Sitat fra: Otkristo på tirsdag 22. november 2022, klokken 14:41
Sitat fra: geear på tirsdag 22. november 2022, klokken 12:26
Altså... "dere", tror "dere" at "dere" klarer å endre Elbilforeningens, NAFs, rett og slett størstedelen av Norges, syn på kortbetaling, ved å gjenta de samme innleggene om hvor fortreffelig RFID-brikker og utallige roamingavtaler er, om igjen og om igjen og om igjen? Kunne tatt copy og paste på innlegg fra utallige tråder her inne, og hver eneste side i denne tråden, det er det samme om igjen og om igjen. Er man virkelig så engasjert at man ønsker å påvirke dette, så er mitt forslag å engasjere seg politisk eller drive lobbyvirksomhet vis engasjement i NAF eller lignende, ikke skrive hundrevis av innlegg om det samme på elbilforum.no...

"Dere" trenger ikke være flertall, i denne sammenhengen...
Amen!

Aaaamen!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA