Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Uno-X / Rema1000 lynladere

Startet av goggo, søndag 24. april 2022, klokken 09:44

« forrige - neste »

elektro

Sitat fra: RJK på søndag 20. november 2022, klokken 12:15
Jeg er skrekkelig nysgjerrig på hvilken betalingsform du har funnet, som fungerer overalt. Du får ikke brukt brikken din på CK og nå Uno-X, som du selv skriver. Du får ikke brukt den på dagligvarebutikker, buss/trikk/tog eller taxi, og om du så skulle ha lyst, heller ikke pushern på hjørnet tar brikker.

Veldig morsomt, men dette er elbilforum. Og greia er at man ikke får betalt med bankkort på 99% av ladestasjonene i Norge. Altså må du ha en annen måte å betale på uansett. Hvorfor trenger man da i innføre bankkort, med alle ulemper det medfører? https://nye.naf.no/elbil/elbil-nytt/kortbetaling-lading-darlig-losning

Tesla er på en måte unnskyldt. At Circle K, og nå Uno-X velger å heller ikke støtte roaming kan bli kortvarig. Et påbud om dette i EU er svært sannsynlig. Hvis det ikke allerede er vedtatt? NAF har uttalt at mens påbud om bankterminal er vanskelig å gjennomføre i praksis, er det ingen grunn til å vente med et påbud om roaming. Det forbløffer meg at så mange her har en annen holdning. https://nye.naf.no/elbil/elbil-nytt/eu-vedtar-enklere-lading

2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

overskyet

Man skal være ganske nedsnødd for å mene at kortbetaling er en dårlig løsning. Hvis man opplever kortbetaling som tungvindt, da bør man levere inn førerkortet også.

RJK

Sitat fra: elektro på søndag 20. november 2022, klokken 21:57
Sitat fra: RJK på søndag 20. november 2022, klokken 12:15
Jeg er skrekkelig nysgjerrig på hvilken betalingsform du har funnet, som fungerer overalt. Du får ikke brukt brikken din på CK og nå Uno-X, som du selv skriver. Du får ikke brukt den på dagligvarebutikker, buss/trikk/tog eller taxi, og om du så skulle ha lyst, heller ikke pushern på hjørnet tar brikker.

Veldig morsomt, men dette er elbilforum. Og greia er at man ikke får betalt med bankkort på 99% av ladestasjonene i Norge. Altså må du ha en annen måte å betale på uansett. Hvorfor trenger man da i innføre bankkort, med alle ulemper det medfører? https://nye.naf.no/elbil/elbil-nytt/kortbetaling-lading-darlig-losning

Tesla er på en måte unnskyldt. At Circle K, og nå Uno-X velger å heller ikke støtte roaming kan bli kortvarig. Et påbud om dette i EU er svært sannsynlig. Hvis det ikke allerede er vedtatt? NAF har uttalt at mens påbud om bankterminal er vanskelig å gjennomføre i praksis, er det ingen grunn til å vente med et påbud om roaming. Det forbløffer meg at så mange her har en annen holdning. https://nye.naf.no/elbil/elbil-nytt/eu-vedtar-enklere-lading
Ja, dette er elbilforum, men det er ikke en egen verden utenfor resten av verden. Aelvsagt må man se på hva som er vanlige betalingsmetoder overalt ellers. Det er jo hele årsaken til at man lurer på hvorfor man må drive på med dette brikke og app-tullet, og ikke kan betale med et kort som alle andre steder man må forholde seg til å betale for varer og tjenester.

At du vil se på det isolert, får være ditt problem, men det er ikke slik flere av oss ser på det. Tross alt, vi skal få alle slags folk over på elbil. Vi trenger ikke å beholde disse låste systemene med app og brikke.

Var forøvrig på Ionity Dal i kveld. Ei dame kom inn med sin Volvo XC40, og tydeligvis aller første ladeopplevelse, ut fra eget utsagn. Først begynte hun å skulle scanne RFID på den laderen jeg brukte, så da rullet jeg ned vinduet og hintet om at det var feil stolpe, for den brukte jeg. Hun måtte rygge litt til for å nå laderen som var ledig.

Uansett, tross forsøk fra support så ville ikke bilen og laderen samarbeide, så hun måtte flytte seg og prøve på en annen stolpe. Var masse trafikk, og stort sett alle 11 laderne som fungerte, var stort sett opptatt, så jeg fikk ikke helt med meg om hun fant en annen lader eller dro til et annet ladested.

Nå skal jeg ikke påstå at det var betalingen med kort/app som var problemet, men det hjalp ihvertfall ikke på at man ikke bare kunne plugge inn og dra et betalingskort. Jeg antar at det ville gått langt mer smooth om man kunne fjernet den sære løsningen med app/RFID , da det skaper et ekstra lag hvor ting kan feile.

Og da mener jeg fjernet, som i mulig å velge bort, ikke nekte folk å bruke det, om det er det man foretrekker.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

turfsurf

Det er jo ganske sært at en spesiell bransje skal ha egen betalingsløsning. Tenk om alle skulle begynt slik. Hadde blitt ett salig rot.

Saken er at siden plug n charge ikke er standard på de fleste biler solgt allerede så må vi ha ett alternativ. Da er det jo like greit å bruke ett alternativ som allerede finnes, og som er mere lettvint enn diverse apper eller RFID brikker som må organiseres.

Rabattordninger får man til med app uansett, for de som vil styre med det.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Ingeniøren

Sitat fra: turfsurf på mandag 21. november 2022, klokken 05:30
Det er jo ganske sært at en spesiell bransje skal ha egen betalingsløsning. Tenk om alle skulle begynt slik. Hadde blitt ett salig rot.

Saken er at siden plug n charge ikke er standard på de fleste biler solgt allerede så må vi ha ett alternativ. Da er det jo like greit å bruke ett alternativ som allerede finnes, og som er mere lettvint enn diverse apper eller RFID brikker som må organiseres.

Rabattordninger får man til med app uansett, for de som vil styre med det.

Når jeg tar bussen en gang i blant må jeg ha en app, eller mnd kort av noe slag som jeg ikke aner noe om. De tar ikke kort og kontanter lenger, så ladebransjen er ikke alene om særløsninger. Nå er jeg oppdratt til å bruke app'er etter 7 år med elbil, så det går greit, selv om jeg gjerne må oppdatere den hver gang jeg skal ta bussen  :)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

turfsurf

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 21. november 2022, klokken 07:07
Når jeg tar bussen en gang i blant må jeg ha en app, eller mnd kort av noe slag som jeg ikke aner noe om. De tar ikke kort og kontanter lenger, så ladebransjen er ikke alene om særløsninger. Nå er jeg oppdratt til å bruke app'er etter 7 år med elbil, så det går greit, selv om jeg gjerne må oppdatere den hver gang jeg skal ta bussen  :)
Vel, det gjør det jo ikke noe særlig bedre...

Å måtte ha særløsninger og avtaler for å betale for noe er bare irriterende, og å gå baklengs inn i fremtiden.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

overskyet

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 21. november 2022, klokken 07:07
Sitat fra: turfsurf på mandag 21. november 2022, klokken 05:30
Det er jo ganske sært at en spesiell bransje skal ha egen betalingsløsning. Tenk om alle skulle begynt slik. Hadde blitt ett salig rot.

Saken er at siden plug n charge ikke er standard på de fleste biler solgt allerede så må vi ha ett alternativ. Da er det jo like greit å bruke ett alternativ som allerede finnes, og som er mere lettvint enn diverse apper eller RFID brikker som må organiseres.

Rabattordninger får man til med app uansett, for de som vil styre med det.

Når jeg tar bussen en gang i blant må jeg ha en app, eller mnd kort av noe slag som jeg ikke aner noe om. De tar ikke kort og kontanter lenger, så ladebransjen er ikke alene om særløsninger. Nå er jeg oppdratt til å bruke app'er etter 7 år med elbil, så det går greit, selv om jeg gjerne må oppdatere den hver gang jeg skal ta bussen  :)

Klassisk fallacy. "Two wrongs don't make a right"

elektro

Sitat fra: overskyet på mandag 21. november 2022, klokken 10:15
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 21. november 2022, klokken 07:07
Sitat fra: turfsurf på mandag 21. november 2022, klokken 05:30
Det er jo ganske sært at en spesiell bransje skal ha egen betalingsløsning. Tenk om alle skulle begynt slik. Hadde blitt ett salig rot.

Saken er at siden plug n charge ikke er standard på de fleste biler solgt allerede så må vi ha ett alternativ. Da er det jo like greit å bruke ett alternativ som allerede finnes, og som er mere lettvint enn diverse apper eller RFID brikker som må organiseres.

Rabattordninger får man til med app uansett, for de som vil styre med det.

Når jeg tar bussen en gang i blant må jeg ha en app, eller mnd kort av noe slag som jeg ikke aner noe om. De tar ikke kort og kontanter lenger, så ladebransjen er ikke alene om særløsninger. Nå er jeg oppdratt til å bruke app'er etter 7 år med elbil, så det går greit, selv om jeg gjerne må oppdatere den hver gang jeg skal ta bussen  :)

Klassisk fallacy. "Two wrongs don't make a right"

Ok, så du mener da at ville være bedre å betale med kort også på buss og tog? Personlig er jeg rimelig fornøyd med å ha billetten og det hele i Vy- Flytog eller Ruter appen.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

elektro

Sitat fra: turfsurf på mandag 21. november 2022, klokken 08:14
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 21. november 2022, klokken 07:07
Når jeg tar bussen en gang i blant må jeg ha en app, eller mnd kort av noe slag som jeg ikke aner noe om. De tar ikke kort og kontanter lenger, så ladebransjen er ikke alene om særløsninger. Nå er jeg oppdratt til å bruke app'er etter 7 år med elbil, så det går greit, selv om jeg gjerne må oppdatere den hver gang jeg skal ta bussen  :)
Vel, det gjør det jo ikke noe særlig bedre...

Å måtte ha særløsninger og avtaler for å betale for noe er bare irriterende, og å gå baklengs inn i fremtiden.

Nå er vi engang der vi er, og å rulle ut bankterminaler på alle DC og AC ladere i Europa- og verden forøvrig, er ikke praktisk mulig. Da må vi se på alternativer. Heldigvis fungerer både Plug & Charge og roaming vha. app eller RFID utmerket.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

RJK

Sitat fra: elektro på mandag 21. november 2022, klokken 14:12
Sitat fra: overskyet på mandag 21. november 2022, klokken 10:15
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 21. november 2022, klokken 07:07
Sitat fra: turfsurf på mandag 21. november 2022, klokken 05:30
Det er jo ganske sært at en spesiell bransje skal ha egen betalingsløsning. Tenk om alle skulle begynt slik. Hadde blitt ett salig rot.

Saken er at siden plug n charge ikke er standard på de fleste biler solgt allerede så må vi ha ett alternativ. Da er det jo like greit å bruke ett alternativ som allerede finnes, og som er mere lettvint enn diverse apper eller RFID brikker som må organiseres.

Rabattordninger får man til med app uansett, for de som vil styre med det.

Når jeg tar bussen en gang i blant må jeg ha en app, eller mnd kort av noe slag som jeg ikke aner noe om. De tar ikke kort og kontanter lenger, så ladebransjen er ikke alene om særløsninger. Nå er jeg oppdratt til å bruke app'er etter 7 år med elbil, så det går greit, selv om jeg gjerne må oppdatere den hver gang jeg skal ta bussen  :)

Klassisk fallacy. "Two wrongs don't make a right"

Ok, så du mener da at ville være bedre å betale med kort også på buss og tog? Personlig er jeg rimelig fornøyd med å ha billetten og det hele i Vy- Flytog eller Ruter appen.
Selvsagt ville det vært langt bedre å kunne bippe kortet sitt til en bankterminal, enn å måtte lete opp og installere en app, og så knytte kortet sitt til denne, når man kommer til et nytt sted med et nytt selskap.

Har du forsøkt å gjøre dette når du blir stående på et busstopp, der bussjåføren mest er opptatt av å fortsette ruta si, enn å hjelpe deg ved problemer? Er du heldig får du lov å gå om bord og fortsette knotet ditt til neste stopp eller så, og så må du vise sjåfør at du har betalt. Ellers blir du stående igjen...

Hovedgrunnen til å måtte bruke app, er busselskapets behov for å kontrollere om du har betalt, dersom de har kontroll. Det er ikke like lett for dem når du ikke har en kvittering å vise til.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

elektro

Sitat fra: RJK på mandag 21. november 2022, klokken 00:36
Sitat fra: elektro på søndag 20. november 2022, klokken 21:57
Sitat fra: RJK på søndag 20. november 2022, klokken 12:15
Jeg er skrekkelig nysgjerrig på hvilken betalingsform du har funnet, som fungerer overalt. Du får ikke brukt brikken din på CK og nå Uno-X, som du selv skriver. Du får ikke brukt den på dagligvarebutikker, buss/trikk/tog eller taxi, og om du så skulle ha lyst, heller ikke pushern på hjørnet tar brikker.

Veldig morsomt, men dette er elbilforum. Og greia er at man ikke får betalt med bankkort på 99% av ladestasjonene i Norge. Altså må du ha en annen måte å betale på uansett. Hvorfor trenger man da i innføre bankkort, med alle ulemper det medfører? https://nye.naf.no/elbil/elbil-nytt/kortbetaling-lading-darlig-losning

Tesla er på en måte unnskyldt. At Circle K, og nå Uno-X velger å heller ikke støtte roaming kan bli kortvarig. Et påbud om dette i EU er svært sannsynlig. Hvis det ikke allerede er vedtatt? NAF har uttalt at mens påbud om bankterminal er vanskelig å gjennomføre i praksis, er det ingen grunn til å vente med et påbud om roaming. Det forbløffer meg at så mange her har en annen holdning. https://nye.naf.no/elbil/elbil-nytt/eu-vedtar-enklere-lading
Ja, dette er elbilforum, men det er ikke en egen verden utenfor resten av verden. Aelvsagt må man se på hva som er vanlige betalingsmetoder overalt ellers. Det er jo hele årsaken til at man lurer på hvorfor man må drive på med dette brikke og app-tullet, og ikke kan betale med et kort som alle andre steder man må forholde seg til å betale for varer og tjenester.

At du vil se på det isolert, får være ditt problem, men det er ikke slik flere av oss ser på det. Tross alt, vi skal få alle slags folk over på elbil. Vi trenger ikke å beholde disse låste systemene med app og brikke.

Var forøvrig på Ionity Dal i kveld. Ei dame kom inn med sin Volvo XC40, og tydeligvis aller første ladeopplevelse, ut fra eget utsagn. Først begynte hun å skulle scanne RFID på den laderen jeg brukte, så da rullet jeg ned vinduet og hintet om at det var feil stolpe, for den brukte jeg. Hun måtte rygge litt til for å nå laderen som var ledig.

Uansett, tross forsøk fra support så ville ikke bilen og laderen samarbeide, så hun måtte flytte seg og prøve på en annen stolpe. Var masse trafikk, og stort sett alle 11 laderne som fungerte, var stort sett opptatt, så jeg fikk ikke helt med meg om hun fant en annen lader eller dro til et annet ladested.

Nå skal jeg ikke påstå at det var betalingen med kort/app som var problemet, men det hjalp ihvertfall ikke på at man ikke bare kunne plugge inn og dra et betalingskort. Jeg antar at det ville gått langt mer smooth om man kunne fjernet den sære løsningen med app/RFID , da det skaper et ekstra lag hvor ting kan feile.

Og da mener jeg fjernet, som i mulig å velge bort, ikke nekte folk å bruke det, om det er det man foretrekker.

Hvordan skal du få ladet på alle eksisterende ladere uten brikke eller app? Jo, vi trenger definitivt beholde det. At du ser på det som tull er ditt problem. Jeg synes det er en velsignelse. Det fungerer like enkelt hver gang. Også på AC.

Vet ikke om damen på IONITY Dal var kjent med Plugsurfing avtalen til Volvo? Hadde hun app eller brikke? Hadde hun i det hele tatt lommebok? Det er klart, vi har fortsatt en jobb å gjøre for å informere nye elbilister. Og så må vi få med alle, som CK og Uno-X.

Så er jeg ikke mot bankterminal. La for all del operatørene installere det, så lenge roaming via app, brikke og ev. Plug & Charge på plass. Jeg vet hva jeg velger hvis jeg får mulighet.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

overskyet

Sitat fra: elektro på mandag 21. november 2022, klokken 14:12
Sitat fra: overskyet på mandag 21. november 2022, klokken 10:15
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 21. november 2022, klokken 07:07
Sitat fra: turfsurf på mandag 21. november 2022, klokken 05:30
Det er jo ganske sært at en spesiell bransje skal ha egen betalingsløsning. Tenk om alle skulle begynt slik. Hadde blitt ett salig rot.

Saken er at siden plug n charge ikke er standard på de fleste biler solgt allerede så må vi ha ett alternativ. Da er det jo like greit å bruke ett alternativ som allerede finnes, og som er mere lettvint enn diverse apper eller RFID brikker som må organiseres.

Rabattordninger får man til med app uansett, for de som vil styre med det.

Når jeg tar bussen en gang i blant må jeg ha en app, eller mnd kort av noe slag som jeg ikke aner noe om. De tar ikke kort og kontanter lenger, så ladebransjen er ikke alene om særløsninger. Nå er jeg oppdratt til å bruke app'er etter 7 år med elbil, så det går greit, selv om jeg gjerne må oppdatere den hver gang jeg skal ta bussen  :)

Klassisk fallacy. "Two wrongs don't make a right"

Ok, så du mener da at ville være bedre å betale med kort også på buss og tog? Personlig er jeg rimelig fornøyd med å ha billetten og det hele i Vy- Flytog eller Ruter appen.

Klassisk whataboutism og det etter å ha gått på en klassisk "Two wrongs don't make a right." Du begynner å imponere.

elektro

Sitat fra: RJK på mandag 21. november 2022, klokken 14:27
Sitat fra: elektro på mandag 21. november 2022, klokken 14:12
Sitat fra: overskyet på mandag 21. november 2022, klokken 10:15
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 21. november 2022, klokken 07:07
Sitat fra: turfsurf på mandag 21. november 2022, klokken 05:30
Det er jo ganske sært at en spesiell bransje skal ha egen betalingsløsning. Tenk om alle skulle begynt slik. Hadde blitt ett salig rot.

Saken er at siden plug n charge ikke er standard på de fleste biler solgt allerede så må vi ha ett alternativ. Da er det jo like greit å bruke ett alternativ som allerede finnes, og som er mere lettvint enn diverse apper eller RFID brikker som må organiseres.

Rabattordninger får man til med app uansett, for de som vil styre med det.

Når jeg tar bussen en gang i blant må jeg ha en app, eller mnd kort av noe slag som jeg ikke aner noe om. De tar ikke kort og kontanter lenger, så ladebransjen er ikke alene om særløsninger. Nå er jeg oppdratt til å bruke app'er etter 7 år med elbil, så det går greit, selv om jeg gjerne må oppdatere den hver gang jeg skal ta bussen  :)

Klassisk fallacy. "Two wrongs don't make a right"

Ok, så du mener da at ville være bedre å betale med kort også på buss og tog? Personlig er jeg rimelig fornøyd med å ha billetten og det hele i Vy- Flytog eller Ruter appen.
Selvsagt ville det vært langt bedre å kunne bippe kortet sitt til en bankterminal, enn å måtte lete opp og installere en app, og så knytte kortet sitt til denne, når man kommer til et nytt sted med et nytt selskap.

Har du forsøkt å gjøre dette når du blir stående på et busstopp, der bussjåføren mest er opptatt av å fortsette ruta si, enn å hjelpe deg ved problemer? Er du heldig får du lov å gå om bord og fortsette knotet ditt til neste stopp eller så, og så må du vise sjåfør at du har betalt. Ellers blir du stående igjen...

Hovedgrunnen til å måtte bruke app, er busselskapets behov for å kontrollere om du har betalt, dersom de har kontroll. Det er ikke like lett for dem når du ikke har en kvittering å vise til.

Glasset er halvtomt skjønner jeg. ;) Jeg har apper for offentlig transport i flere byer i både inn og utland. Det er ikke SÅ vanskelig. Å komme igang med bybanen i Bergen tok ett minutt, selv for en østlending.

Det som er fint med appen er at du kan finne reiseruten, se om transportmiddelet er i rute, for så å kjøpe billett. Er det kontroll kan du enkelt vise den. Mister du papirbilletten får du bot. Du får heller ikke refusjuson fra arbeidsgiver eller andre. Du kan også legge igjen lommeboka hjemme.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

overskyet

Sitat fra: elektro på mandag 21. november 2022, klokken 14:15
Sitat fra: turfsurf på mandag 21. november 2022, klokken 08:14
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 21. november 2022, klokken 07:07
Når jeg tar bussen en gang i blant må jeg ha en app, eller mnd kort av noe slag som jeg ikke aner noe om. De tar ikke kort og kontanter lenger, så ladebransjen er ikke alene om særløsninger. Nå er jeg oppdratt til å bruke app'er etter 7 år med elbil, så det går greit, selv om jeg gjerne må oppdatere den hver gang jeg skal ta bussen  :)
Vel, det gjør det jo ikke noe særlig bedre...

Å måtte ha særløsninger og avtaler for å betale for noe er bare irriterende, og å gå baklengs inn i fremtiden.

Nå er vi engang der vi er, og å rulle ut bankterminaler på alle DC og AC ladere i Europa- og verden forøvrig, er ikke praktisk mulig. Da må vi se på alternativer. Heldigvis fungerer både Plug & Charge og roaming vha. app eller RFID utmerket.

Når man klarer å ta betalt med kort ca alle andre steder, på alle varer å tjenester som selges i hele Europa, inkludert loppemarkedet til barneskolen, tviler jeg veldig på påstanden om at det ikke er praktisk mulig på ladere.

Kan du begrunne hvorfor det ikke er praktisk mulig? Det er jo mulig alle andre steder. Hva er det som gjør ladere så spesielt at det ikke kan betales på lik linje som alt annet?

elektro

Sitat fra: overskyet på mandag 21. november 2022, klokken 14:35
Sitat fra: elektro på mandag 21. november 2022, klokken 14:12
Sitat fra: overskyet på mandag 21. november 2022, klokken 10:15
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 21. november 2022, klokken 07:07
Sitat fra: turfsurf på mandag 21. november 2022, klokken 05:30
Det er jo ganske sært at en spesiell bransje skal ha egen betalingsløsning. Tenk om alle skulle begynt slik. Hadde blitt ett salig rot.

Saken er at siden plug n charge ikke er standard på de fleste biler solgt allerede så må vi ha ett alternativ. Da er det jo like greit å bruke ett alternativ som allerede finnes, og som er mere lettvint enn diverse apper eller RFID brikker som må organiseres.

Rabattordninger får man til med app uansett, for de som vil styre med det.

Når jeg tar bussen en gang i blant må jeg ha en app, eller mnd kort av noe slag som jeg ikke aner noe om. De tar ikke kort og kontanter lenger, så ladebransjen er ikke alene om særløsninger. Nå er jeg oppdratt til å bruke app'er etter 7 år med elbil, så det går greit, selv om jeg gjerne må oppdatere den hver gang jeg skal ta bussen  :)

Klassisk fallacy. "Two wrongs don't make a right"

Ok, så du mener da at ville være bedre å betale med kort også på buss og tog? Personlig er jeg rimelig fornøyd med å ha billetten og det hele i Vy- Flytog eller Ruter appen.

Klassisk whataboutism og det etter å ha gått på en klassisk "Two wrongs don't make a right." Du begynner å imponere.

Så flott. For trolling og innøvde fraser på engelsk imponerer nok ingen her.

Svar heller på hvor snart du tror en elbilist kan klare seg uten annet enn bankkort for all lading, inkludert AC lading.

Hvis det er en stund til, er det ikke da best at nye operatører som Uno-X forholder seg til dette, og tilbyr roaming vha. RFID og/eller app?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA