Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 2. kvartal 2022

Startet av tornaldo, lørdag 16. april 2022, klokken 00:18

« forrige - neste »

Contango

20-30 juni, ingen nærmere dato og ingen sms om hengerfeste.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

TeslaSY

Sitat fra: snakkesalig på onsdag 15. juni 2022, klokken 10:41
Sitat fra: Contango på onsdag 15. juni 2022, klokken 10:33
20-30 juni, ingen nærmere dato og ingen sms om hengerfeste.
Ser ikke for meg at de som har levering i juni vil få spørsmål om hengerfeste?
jeg tror det også, vi trenger montere etterpå
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

TeslaSY

Sitat fra: Contango på onsdag 15. juni 2022, klokken 10:33
20-30 juni, ingen nærmere dato og ingen sms om hengerfeste.
Det er litt rart - synes jeg.
vanligvis får vi levering bekreftelse ca. 2 uker før, idag er allerede 15., så er jeg ganske bekymret.
Jeg trenger å selge min nåværende bil, men frykter at hvis vi ikke får bilen i juni, da blir det mye kaos på min del.
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

geear

Sitat fra: ndrsone på onsdag 15. juni 2022, klokken 08:34
Kan ikke si Tesla kundeopplevelse får 5 stjerner så langt, og jeg har ikke fått bilen engang.

Prøver å kontakte de etter meldingen om hengerfeste, siden jeg lurer på om jeg risikerer lengre leveringstid dersom jeg sier ja. Kun ringetone i 15 minutter to ganger nå, ingen kø system eller info på når/om jeg når igjennom. Skjerpings.
Hvorfor svarer du ikke bare på meldingen da? Jeg skriver stadig med de på melding. Får som regel svar innen 1-24 timer. Du kan skrive hva som helst der, ikke bare JA eller NEI. Spurte de blant annet om å få noen andre dekk enn Nokian, og de svarte på det også (svaret var såklart som forventet, men jeg spør heller enn å anta).

ndrsone

Sitat fra: geear på onsdag 15. juni 2022, klokken 10:52
Sitat fra: ndrsone på onsdag 15. juni 2022, klokken 08:34
Kan ikke si Tesla kundeopplevelse får 5 stjerner så langt, og jeg har ikke fått bilen engang.

Prøver å kontakte de etter meldingen om hengerfeste, siden jeg lurer på om jeg risikerer lengre leveringstid dersom jeg sier ja. Kun ringetone i 15 minutter to ganger nå, ingen kø system eller info på når/om jeg når igjennom. Skjerpings.
Hvorfor svarer du ikke bare på meldingen da? Jeg skriver stadig med de på melding. Får som regel svar innen 1-24 timer. Du kan skrive hva som helst der, ikke bare JA eller NEI. Spurte de blant annet om å få noen andre dekk enn Nokian, og de svarte på det også (svaret var såklart som forventet, men jeg spør heller enn å anta).

Takk for tips, antok at det ikke gikk. Da får jeg se om jeg får svar snart.

Mats

Nå som THEBEN har ankommet Zeebrugge med biler til Europa, er det noen som vet hvilke båt som frakter de videre til Norge og når de evt ankommer Drammen?

Har som flere andre her fått VIN og har estimert levering 19 - 30 juni.
TMS 75D 2018
VW e-up 2015
x TMS 75D 2016

HelgeEgil

Sitat fra: Mats på onsdag 15. juni 2022, klokken 13:13
Nå som THEBEN har ankommet Zeebrugge med biler til Europa, er det noen som vet hvilke båt som frakter de videre til Norge og når de evt ankommer Drammen?

Har som flere andre her fått VIN og har estimert levering 19 - 30 juni.

I følge https://tesla-updates.github.io/ er i hvert fall Theben på vei til Gøteborg nå med forventet ankomst i morgen, så mulig samme skal videre til Drammen etterpå?

mizzle

Sitat fra: HelgeEgil på onsdag 15. juni 2022, klokken 13:36
Sitat fra: Mats på onsdag 15. juni 2022, klokken 13:13
Nå som THEBEN har ankommet Zeebrugge med biler til Europa, er det noen som vet hvilke båt som frakter de videre til Norge og når de evt ankommer Drammen?

Har som flere andre her fått VIN og har estimert levering 19 - 30 juni.

I følge https://tesla-updates.github.io/ er i hvert fall Theben på vei til Gøteborg nå med forventet ankomst i morgen, så mulig samme skal videre til Drammen etterpå?

Har mer troen på Prometheus Leader, ser ut som den har plukket med seg biler fra Theben i Zeebrugge og er nå på vei til bremerhaven for å plukke med seg noen performance før den skal til Drammen 19/6.

GOS

Sitat fra: spram99 på onsdag 15. juni 2022, klokken 09:49
Hei,
dere som har estimert levering 20-30 juni, har noen fått levering bekreftelse eller selve levering ?

Nei.

Dato for meg har stått som 21-30 Juni nå i 2 uker eller så, før det så var det 8-30 Juni i en kort periode.

Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

fonberg

Litt utenfor topic: Jeg har hatt Est. levering 8. - 30. juli i en god stund nå. Hvit bil med hvitt interiør, ellers standardutstyrt LR. Noen andre med tilsvarende leveringsvindu som har fått bekreftet eller avkreftet om dette stemmer fra Tesla?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Bjeholm68

#235
Sitat fra: GOS på onsdag 15. juni 2022, klokken 14:44
Sitat fra: spram99 på onsdag 15. juni 2022, klokken 09:49
Hei,
dere som har estimert levering 20-30 juni, har noen fått levering bekreftelse eller selve levering ?

Nei.

Dato for meg har stått som 21-30 Juni nå i 2 uker eller så, før det så var det 8-30 Juni i en kort periode.

Jeg fikk SMS bekreftelse i dag. Ble bedt om å legge inn "foretrukket" utleveringsdato på en webside. Kunne velge mellom 22., 23. eller 24. juni (Stavanger). Men det er presisert at "dersom det skjer endringer vil du få beskjed om å endre din foretrukne utlevering". Snakket med Tesla lokalt, og de visste ikke helt hvor bilen er ennå. Den er ikke kommet til Stavanger ennå i hvert fall.

Kontoen sier fortsatt utlevering 18.-30. juni

tornaldo

Sitat fra: fonberg på onsdag 15. juni 2022, klokken 15:14
Litt utenfor topic: Jeg har hatt Est. levering 8. - 30. juli i en god stund nå. Hvit bil med hvitt interiør, ellers standardutstyrt LR. Noen andre med tilsvarende leveringsvindu som har fått bekreftet eller avkreftet om dette stemmer fra Tesla?

Hvis du ikke har fått VIN/modellår på kontoen din nå, er det nok  relativt små sjanser for at du får bil innen juli.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

geear

Sitat fra: Bjeholm68 på onsdag 15. juni 2022, klokken 16:24
Sitat fra: GOS på onsdag 15. juni 2022, klokken 14:44
Sitat fra: spram99 på onsdag 15. juni 2022, klokken 09:49
Hei,
dere som har estimert levering 20-30 juni, har noen fått levering bekreftelse eller selve levering ?

Nei.

Dato for meg har stått som 21-30 Juni nå i 2 uker eller så, før det så var det 8-30 Juni i en kort periode.

Jeg fikk SMS bekreftelse i dag. Ble bedt om å legge inn "foretrukket" utleveringsdato på en webside. Kunne velge mellom 22., 23. eller 24. juni (Stavanger). Men det er presisert at "dersom det skjer endringer vil du få beskjed om å endre din foretrukne utlevering". Snakket med Tesla lokalt, og de visste ikke helt hvor bilen er ennå. Den er ikke kommet til Stavanger ennå i hvert fall.

Kontoen sier fortsatt utlevering 18.-30. juni
Ikke stol blindt på den datoen nei, valgt tidspunkt på nåværende Y LR klarte de ikke holde, mens nå med P så ser det ut for at det blir valgt tidspunkt (fikk melding fra SVV for et par dager siden).

makki

Nå endret igjen nov-jan, tidigere idag var 16 sept-31 okt.

ViktorS

Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA