Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 2. kvartal 2022

Startet av tornaldo, lørdag 16. april 2022, klokken 00:18

« forrige - neste »

Thob


tornaldo

Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P


znkr

Model Y LR 2022

B4RNIBIL1

Hvilken konfigurasjon har dere med tildelt dato eller vin? For 2. kvartal fikk man jo tidligere levering ved valg av 20", kan dette ha blitt endret/snudd hvis noen med 19" nå får levering?

Contango

Jeg tar dette med felgsttørrelse og leveransetidspunkt i konfigurator mer som en måte for Tesla å øke marginene sine på enn at det påvirker særlig når man får bilen. Men kan ikke underbygge hypotesen med noen data.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Bungk

Sitat fra: B4RNIBIL1 på lørdag 28. mai 2022, klokken 09:55
Hvilken konfigurasjon har dere med tildelt dato eller vin? For 2. kvartal fikk man jo tidligere levering ved valg av 20", kan dette ha blitt endret/snudd hvis noen med 19" nå får levering?

Hvit bil med svart interiør på standard 19" felg. Bestilte i mars.

TheRealCoinman

Bestilte hvit TMY LR i slutten av April, stod levering i September, i dag sjekket jeg appen og nå står det 30Mai - 18 Juni.  :D

ViktorS

Sitat fra: TheRealCoinman på lørdag 28. mai 2022, klokken 12:49
Bestilte hvit TMY LR i slutten av April, stod levering i September, i dag sjekket jeg appen og nå står det 30Mai - 18 Juni.  :D

Nice! Jeg bestilte tidlig april, ingen info hos meg ennå :/

Hvilke felger tok du ? 19? 20?
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

tornaldo

Sitat fra: Contango på lørdag 28. mai 2022, klokken 10:41
Jeg tar dette med felgsttørrelse og leveransetidspunkt i konfigurator mer som en måte for Tesla å øke marginene sine på enn at det påvirker særlig når man får bilen. Men kan ikke underbygge hypotesen med noen data.

Støtter den hypotesen fullt ut. Føles som det å legge inn kortere leveringstid på dyrere lakk og hjul, er et markedsføringstriks.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

sjokomelk

Det er en blanding av bedre marginer og enklere produksjon. Som egentlig er to sider av samme sak. Hvis Tesla kan la være å skifte farge i lakkbåsen, og utnytte "pausen" til å lakkere og produsere flere biler, så velger de det nå. Spesielt nå som Giga Shanghai var ute av drift i lengre tid, og Tesla fokuserer på å nå leveringsmålene sine. Og hvis de da kan bruke pris/leveringstid for å styre valgene til kundene, så gjør de selvfølgelig det.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Contango

Sitat fra: sjokomelk på lørdag 28. mai 2022, klokken 14:25
Det er en blanding av bedre marginer og enklere produksjon. Som egentlig er to sider av samme sak. Hvis Tesla kan la være å skifte farge i lakkbåsen, og utnytte "pausen" til å lakkere og produsere flere biler, så velger de det nå. Spesielt nå som Giga Shanghai var ute av drift i lengre tid, og Tesla fokuserer på å nå leveringsmålene sine. Og hvis de da kan bruke pris/leveringstid for å styre valgene til kundene, så gjør de selvfølgelig det.
Har du noen indikasjoner på at fargevalget spiller inn på andre leveranser enn MY MIG?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

sjokomelk

I konfiguratoren på tesla.com dukker grå LR opp okt-des, mens svart og hvit LR sier aug-okt.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Contango

#73
Ja, jeg vet også det. Og slik har det vært en stund. Men det er ikke det som er spørsmålet. Har du noen som helst indikasjoner på at det faktisk er slik at bilene kommer i den rekkefølgen?

Edit: my bad. De har byttet om nå. Tidligere var det de dyreste som kom først.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Regen

Ser ut som det er valget på Gemini vs Induction felger som avgjør om det blir august eller september levering.
TM3 2021 LR hvit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA