Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 2. kvartal 2022

Startet av tornaldo, lørdag 16. april 2022, klokken 00:18

« forrige - neste »

TheRealCoinman

Sitat fra: ViktorS på lørdag 28. mai 2022, klokken 13:37
Sitat fra: TheRealCoinman på lørdag 28. mai 2022, klokken 12:49
Bestilte hvit TMY LR i slutten av April, stod levering i September, i dag sjekket jeg appen og nå står det 30Mai - 18 Juni.  :D

Nice! Jeg bestilte tidlig april, ingen info hos meg ennå :/

Hvilke felger tok du ? 19? 20?
19" Gemini og 19" på vinter også


Sent from my iPhone using Tapatalk

ViktorS

Sitat fra: TheRealCoinman på lørdag 28. mai 2022, klokken 21:00
Sitat fra: ViktorS på lørdag 28. mai 2022, klokken 13:37
Sitat fra: TheRealCoinman på lørdag 28. mai 2022, klokken 12:49
Bestilte hvit TMY LR i slutten av April, stod levering i September, i dag sjekket jeg appen og nå står det 30Mai - 18 Juni.  :D

Nice! Jeg bestilte tidlig april, ingen info hos meg ennå :/

Hvilke felger tok du ? 19? 20?
19" Gemini og 19" på vinter også


Sent from my iPhone using Tapatalk

Takk for svar. Snodig at du får tildelt bil før meg, når jeg bestilte før deg, OG valgte bil med mye tidligere levering... I tillegg når man betaler 18500 ekstra for 20" for få den enda tidligere enn for 19"...

Har valgt Tromsø som utleveringssted. Kanskje det har noe med saken å gjøre. Føler meg dog litt smålurt ved mitt valg av 20" haha. Får ta en oppklaringsepost til Tesla over helga hvis jeg ikke får noen dato og VIN snart.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

TheRealCoinman

Sitat fra: ViktorS på lørdag 28. mai 2022, klokken 21:23
Sitat fra: TheRealCoinman på lørdag 28. mai 2022, klokken 21:00
Sitat fra: ViktorS på lørdag 28. mai 2022, klokken 13:37
Sitat fra: TheRealCoinman på lørdag 28. mai 2022, klokken 12:49
Bestilte hvit TMY LR i slutten av April, stod levering i September, i dag sjekket jeg appen og nå står det 30Mai - 18 Juni.  :D

Nice! Jeg bestilte tidlig april, ingen info hos meg ennå :/

Hvilke felger tok du ? 19? 20?
19" Gemini og 19" på vinter også


Sent from my iPhone using Tapatalk

Takk for svar. Snodig at du får tildelt bil før meg, når jeg bestilte før deg, OG valgte bil med mye tidligere levering... I tillegg når man betaler 18500 ekstra for 20" for få den enda tidligere enn for 19"...

Har valgt Tromsø som utleveringssted. Kanskje det har noe med saken å gjøre. Føler meg dog litt smålurt ved mitt valg av 20" haha. Får ta en oppklaringsepost til Tesla over helga hvis jeg ikke får noen dato og VIN snart.
Jeg bor i Sandnes og skal ha den utlevert Tesla Stavanger. Virker spesielt det ja, hvilken farge har du?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Stig-Arne

Bestillte for 14 dager siden Rød Model Y LR med 19"  sommer og vinterdekk.
Estimert levering september - november.

Har absolutt ikke behov for bil før den tid. Men håper jo å slippe unna momsen som jo med dagens forslag kan bli på nærmere 30 000 kr på en slik bil.

Men tipper Tesla kommer til å gjøre alt de kan for å levere mest mulig bil i kvartals slutt, og spesielt før nyttår så er ikke veldig bekymret

ViktorS

Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

apestreker

Bestilte sent i mars. Hvit/svart Y LR med 20'' til Trondheim. Fortsatt bare estimert levering i mai.

Bungk

Sitat fra: TheRealCoinman på lørdag 28. mai 2022, klokken 12:49
Bestilte hvit TMY LR i slutten av April, stod levering i September, i dag sjekket jeg appen og nå står det 30Mai - 18 Juni.  :D

Tok en titt på båtene med Model Y på vei fra Shanghai, og ingen av de rekker frem til Norge innen 18/6 - så jeg kan ikke skjønne annet enn at datoen er feil? Tidligste båten skal gå i havn i Zeebrugge 14/6, og derfra videre til Norge hvis den da har biler til Norge. Har du fått VIN?

tornaldo

Ingen som får Long Range i Norge i første halvdel av juni nei.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

TheRealCoinman

Ja, jeg har fått VIN også, er enige med at det virker overoptimistisk å få til før 18.Juni. Men ser på FB gruppen også at ganske mange har fått framskyndet levering. Kanskje det har skjedd noe feil? Venter å ser hva som skjer, men mistenker også at det kommer ny beskjed med Juli, som du sier - den båten som er nærmest har vel akkurat forlatt suez, men veldig rart de skriver fra 30Mai-18Juni i appen.

erikaak

Følger med på tysk teslaforum, og det viser seg at ALLE som bestilte hvitt eller svart eksteriør med svart interiør og 20-tommer felger, har (og har hatt) "Mai" som levering siden bestilling.
I tillegg viser det seg at en god del av de som bestilte med 19-tommere, som i utgangspunktet hadde senere leveringstid, har begynt å få VIN og leveringstidspunkt i juni (men ikke alle).
Må si jeg føler meg litt lurt, da jeg bestilte og betalte ekstra for 20-tommere for å sikre meg tidligere levering. Nå spøker det for juni og levering antas å bli juli eller august.
Har fortsatt et lite håp om levering siste 14-dagene i juni, men håpet svinner dag for dag.

I det store perspektivet er det jo ikke noe problem. Ferieturen kan tas med den eldre dieselbilen. Men å ha brukt nær 20'kr ekstra for å få bilen tidligere, og likevel få den senere - den kjennes  :-\
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

ViktorS

Da er vi i samme båt...

Hovedgrunnen til at jeg bestilte 20" var pga levering i mai, i stedet for juli.

Så nå får jeg kanskje bil senere, OG dyrere enn hvis hadde bestilt standard? 😂😅
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

erikaak

Sitat fra: ViktorS på mandag 30. mai 2022, klokken 11:04
Da er vi i samme båt...

Hovedgrunnen til at jeg bestilte 20" var pga levering i mai, i stedet for juli.

Så nå får jeg kanskje bil senere, OG dyrere enn hvis hadde bestilt standard? 😂😅

Ja, vi er mange i samme båt. Også nedover kontinentet.
Kan bare krysse fingrene for tildeling i slutten av juni, ellers er det nok en stor gruppe som mildt sagt blir "forbandet". Mange er det allerede. 
Det minste de burde gjøre er å informere oss. Selv om det blir forsinkelser og de ikke vet mer!
Satser på en form for kompensasjon om vi får bilen i august. X antall km fri lading, 12 mnd fri premium connection eller liknende.  :)
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

k1

Sitat fra: erikaak på mandag 30. mai 2022, klokken 11:10
Sitat fra: ViktorS på mandag 30. mai 2022, klokken 11:04
Da er vi i samme båt...

Hovedgrunnen til at jeg bestilte 20" var pga levering i mai, i stedet for juli.

Så nå får jeg kanskje bil senere, OG dyrere enn hvis hadde bestilt standard? 😂😅

Ja, vi er mange i samme båt. Også nedover kontinentet.
Kan bare krysse fingrene for tildeling i slutten av juni, ellers er det nok en stor gruppe som mildt sagt blir "forbandet". Mange er det allerede. 
Det minste de burde gjøre er å informere oss. Selv om det blir forsinkelser og de ikke vet mer!
Satser på en form for kompensasjon om vi får bilen i august. X antall km fri lading, 12 mnd fri premium connection eller liknende.  :)
Noen kompensasjon tror jeg du kan se langt etter. Tesla har vel ordlagt seg slik at alle datoer er tentative. Hadde vi snakket om år, ja kanskje de hadde strukket seg litt, men her snakker vi om "noen få" måneder.

AUK

Gjør plass til meg i båten. Irritasjonen handler ikke om utsettelsen i seg selv. Men at Tesla anga at man skulle få bil tidligst mulig, og da med større sannsynlighet før ferien, hvis man la på 18k for 20 tommere. Også viser det seg å være motsatt. Vi får se  hva som blir fasiten  :)

ViktorS

Skal kontakte tesla i morgen og sjekke opp.

Kanskje de bare ikke har startet med å allokere bilene med 20" ennå ? (Lov å være optimistisk hehe)
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA