Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Km Stand og Batterikapasitet

Startet av Radiobil1, søndag 09. september 2012, klokken 23:33

« forrige - neste »

Radiobil1

Hvor langt har Leafen din gått ?
Har noen kommet dit at man ikke klarer å lade opp til 100% lenger.


Haavard

16.080 km siden 2. februar 2012 :)

Lader fint opp til 100% enda.
Tesla Model S 85 (2014) Tesla Model X LR Raven (2019)
Nissan Leaf (2012) Nissan E-NV200 (2014)

Oesse


8150 km siden 3 juni.

Ikke mistet noen streker enda..  ;)

Men er spent på om jeg kan si det samme når jeg har passert 40000 på denne tiden til neste år..
Tesla Model Y P bestilt Nov 2021
Nissan leaf 2011-2018

Joakim Sveli

Jeg har akkurat passert 20 000km. Ingen merkbar endring i kapasitet.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

Larvik

22.000 km, merker ingen forskjell i batterikapasitet
Sitering av Larviks innlegg andre steder enn elbilforum tillates kun etter skriftlig godkjennelse.
Nissan Leaf 2011 solgt
Model S85 2013.09-2016.10
Model X90

LivH

22 000 km her også, og ingen merkbar endring.
Hvit Leaf, fra 11/11/11

gbzdoc

17.000 km, får i følge SOC meterer 98,9% ved fullading. Hadde dessverre ikke SOC meter da bilen var ny så vet ikke om den noen gang har vært høyere...

Thomas Parsli

I USA er det mange som har kjørt over 40.000km uten redusert kapasitet, så jeg tror dette er en "nyttesløs" øvelse.
En har kjørt hele 50.000miles (80.000km) og har 13% kapasitetstap (TaylorSFGuy på mynissanleaf.com), noe som er omtrent hva Nissan forespeilet oss da bilen ble lansert.

Biler med redusert kapasitet er som regel kjørt i klima med 50-60 varmegrader og har stått på asfaltert pakeringsplass som har bakt bilen med undervarme. En del har i tillegg kjørt bilen regelmessig helt tom og brukt hurtiglader daglig, noe som kombinert med 60 varmegrader kanskje ikke blir sammenlignbart med Norge (det er nå 15 grader og regn i Oslo).
Mer info på http://www.mynissanleaf.com/wiki/index.php?title=Battery_Capacity_Loss#Real_World_Battery_Capacity_Losses

Hvis vi får kapasitet med vårt klima etter bare 20-30.000km har Nissan et enormt problem i varmere strøk.
(Alt tyder på at de har et relativt lite problem, alt etter hvordan de håndterer reklamasjoner)

Jeg er mer opptatt av rust, siden Norge er verdensmestere i salting og kjøring på E18 ofte skjer i saltlake...

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

kenmyh

Rett over 14100 km side 7. feb! fortsatt full rekkevidde! :)
Skedsmo | Mekaniker for Henningstad Racing Team - www.henningstad.com

Svart Leaf levert 07.02.12, kjørt 31000 km!

eivisa

20000km her. Skal se hva SOC-meter viser neste gang jeg lader til 100%.
;)
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 236000km 11.02.2021
Hundai Kona 2020mod. Levert 19.10 20  9000km 11.02.2021
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Kryten

Sitat fra: gbzdoc på mandag 10. september 2012, klokken 10:55
17.000 km, får i følge SOC meterer 98,9% ved fullading. Hadde dessverre ikke SOC meter da bilen var ny så vet ikke om den noen gang har vært høyere...

Hvilke spenning viser SOC meteret? Har sett et eller annet sted at cellen ikke får 100% som en sikkerhet. Mener det var 4,1 og 4,2 som de blir ladet til.
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

jkirkebo

Sitat fra: Kryten på mandag 10. september 2012, klokken 13:44
Hvilke spenning viser SOC meteret? Har sett et eller annet sted at cellen ikke får 100% som en sikkerhet. Mener det var 4,1 og 4,2 som de blir ladet til.

Cellespenning er 4,1v for 100% og 4,05v for 80%.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

RogerB

25000km så langt i år, merker ingen ting på kjørelengden enda.
Det merkes at det har blitt litt kaldere da  :(
Perle Hvit Leaf levert 05.12.2011
29000km 11.10.2012
53000kr besparelse 11.10.2012

Radiobil1

Hvis SOC meter er så nyttig, hvorfor er det ikke standardutstyr evt i tillegg til batteri-barene?
Kunne om så være på extrautstyrlista!

sven erik

husk disse battriene  er beste etter bilen har gått 20000 km  har samme batteriene i miven min å så faktisk det 
alt er da gått seg inn
men er spent på kulla 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA