Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvilken Utstyrvariant velger du?

Startet av Mateusz, fredag 01. april 2022, klokken 09:59

« forrige - neste »

Trond.m

#30
Sitat fra: RemiWM på onsdag 06. april 2022, klokken 23:53
Sitat fra: HS på onsdag 06. april 2022, klokken 21:00
Hvor mange tar med serviceavtalen til 11500 kr? Mener dere at det er verdt det mtp den inneholder utvidet vedlikehold av bremser og vindusviskere foran? Klarer ikke helt å se at det blir verdt det altså.
Jeg tok med serviceavtale. Da er det betalt for og jeg slipper å tenke noe mer på det. Om man sparer på det er jeg ikke sikker på, men liker at jeg bare leverer bilen så er det i orden. Har det inkludert på en Lexus NX 300h jeg kjører i dag og det fungerer utmerket.
Snittpris på 3800,- per service er ikke så ille...
I følge eposten som Toyota sendte ut så skulle 3 års serviceavtale være inkludert i kampanjeprisen. Men jeg mistenker at Toyota-forhandlerne forsøker å snuske til seg noen ekstra kroner. Har liten tiltro til Toyota forhandleren jeg snakket med. De sa de klarte å gi meg litt rabatt selv om marginene var syltynne, men det var vel bare at de tok bort serviceavtalen. Og så skrøt de av 10.000 i «rabatt» på 18 tom vinterhjul. «Bare» 19.900, mens prisen normalt var 30.000 ! Hallo....hvem tror de at de er. Porsche ??

hELgenen

Sitat fra: Trond.m på torsdag 07. april 2022, klokken 18:25
Sitat fra: RemiWM på onsdag 06. april 2022, klokken 23:53
Sitat fra: HS på onsdag 06. april 2022, klokken 21:00
Hvor mange tar med serviceavtalen til 11500 kr? Mener dere at det er verdt det mtp den inneholder utvidet vedlikehold av bremser og vindusviskere foran? Klarer ikke helt å se at det blir verdt det altså.
Jeg tok med serviceavtale. Da er det betalt for og jeg slipper å tenke noe mer på det. Om man sparer på det er jeg ikke sikker på, men liker at jeg bare leverer bilen så er det i orden. Har det inkludert på en Lexus NX 300h jeg kjører i dag og det fungerer utmerket.
Snittpris på 3800,- per service er ikke så ille...
I følge eposten som Toyota sendte ut så skulle 3 års serviceavtale være inkludert i kampanjeprisen. Men jeg mistenker at Toyota-forhandlerne forsøker å snuske til seg noen ekstra kroner.

Oida - det er jo ikke bra - da er det vel bare for kundene og få tak i denne e-posten og vise til den når de skal skrives kontrakt

Trond.m

#32
Her er utdrag av den offisielle eposten. Frakt og levering i Oslo-området er ca 10.000.

Trond.m

#33
Ser at pressen har hengt seg opp i prisen på 438000 som fantastisk god. Lurer på hvor mange som har oppdaget at den modellen ikke har parkeringssensorer. Det er utstyr som var vanlig for 20 år siden, og det er nok lett å overse. I utgangspunktet er Active pakken grei nok for de fleste, men uten parkeringssensorer er det dealbreaker for de fleste.

Vær også oppmerksom på at batterikapasiteten som oppgis til 71 kwh er brutto kapasitet. Det burde ikke være lov å markedsføre batterikapasitet som ikke er tilgjengelig for bruk. VW id.4 oppgis med 77 kwh, men det er netto kapasitet. Toyota fabrikken vil pt. ikke oppgi netto kapasitet, da det tydeligvis er en bedriftshemmelighet ! 😮. Når de oppgir volum på en bensintank forventer jeg at kundene kan fylle det antall liter de oppgir, men med elbil tenker de tydeligvis annerledes.

hELgenen

Sitat fra: Trond.m på torsdag 07. april 2022, klokken 18:37
Ser at pressen har hengt seg opp i prisen på 438000 som fantastisk god. Lurer på hvor mange som har oppdaget at den modellen ikke har parkeringssensorer. Det er utstyr som var vanlig for 20 år siden, og det er nok lett å overse. I utgangspunktet er Active pakken grei nok for de fleste, men uten parkeringssensorer er det dealbreaker for de fleste.

Vær også oppmerksom på at batterikapasiteten som oppgis til 71 kwh er brutto kapasitet. Det burde ikke være lov å markedsføre batterikapasitet som ikke er tilgjengelig for bruk. VW id.4 oppgis med 77 kwh, men det er netto kapasitet. Toyota fabrikken vil pt. ikke oppgi netto kapasitet, da det tydeligvis er en bedriftshemmelighet ! 😮. Når de oppgir volum på en bensintank forventer jeg at kundene kan fylle det antall liter de oppgir, men med elbil tenker de tydeligvis annerledes.

Ja - dette med kapasitet er ofte litt så som så dokumentert.
Siden Toyota gir gode garantier så antar jeg at pakken faktisk er ca 10% høyere.

Ellers helt uforståelig å selge en bil uten parkeringssensor i dagens marked.  Toyota Norge burde satt ned foten.
Flott at du følger med Trond.m  :+1:

ViktorS

Ser at tilbudet jeg har fått, har service-avtalen som egen linje, 11555 for 3 år... Dette i tillegg til bilpris på 518000, og 9500 for fargen precious metal/syntetchi leather black.

Er også 48k i ekstrautstyr. herunder vinterdekk, trykksensor, demobilpakke (gummimatter og litt sånt pjusk).

Totalt 565 for bilen..

Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Trond.m

De sier at 71 er brutto kapasitet. Tror ikke de snakker ned sitt produkt. 😉

Trond.m

Sitat fra: ViktorS på torsdag 07. april 2022, klokken 18:57
Ser at tilbudet jeg har fått, har service-avtalen som egen linje, 11555 for 3 år... Dette i tillegg til bilpris på 518000, og 9500 for fargen precious metal/syntetchi leather black.

Er også 48k i ekstrautstyr. herunder vinterdekk, trykksensor, demobilpakke (gummimatter og litt sånt pjusk).

Totalt 565 for bilen..
Trykksensor ??? Det må da være inkludert i vinterhjulprisen ? Er det inkl. i 19.900 ?
48K høres vel ganske mye ut 😮

RemiWM

Sitat fra: Trond.m på torsdag 07. april 2022, klokken 18:25
Sitat fra: RemiWM på onsdag 06. april 2022, klokken 23:53
Sitat fra: HS på onsdag 06. april 2022, klokken 21:00
Hvor mange tar med serviceavtalen til 11500 kr? Mener dere at det er verdt det mtp den inneholder utvidet vedlikehold av bremser og vindusviskere foran? Klarer ikke helt å se at det blir verdt det altså.
Jeg tok med serviceavtale. Da er det betalt for og jeg slipper å tenke noe mer på det. Om man sparer på det er jeg ikke sikker på, men liker at jeg bare leverer bilen så er det i orden. Har det inkludert på en Lexus NX 300h jeg kjører i dag og det fungerer utmerket.
Snittpris på 3800,- per service er ikke så ille...
I følge eposten som Toyota sendte ut så skulle 3 års serviceavtale være inkludert i kampanjeprisen. Men jeg mistenker at Toyota-forhandlerne forsøker å snuske til seg noen ekstra kroner. Har liten tiltro til Toyota forhandleren jeg snakket med. De sa de klarte å gi meg litt rabatt selv om marginene var syltynne, men det var vel bare at de tok bort serviceavtalen. Og så skrøt de av 10.000 i «rabatt» på 18 tom vinterhjul. «Bare» 19.900, mens prisen normalt var 30.000 ! Hallo....hvem tror de at de er. Porsche ??

Synes ikke 19.900,- for 18» vinterhjul er så ille med tanke på at det er med kvalitetsdekk (Nokian/Continental). Kjører Lexus NX 300h og kjøpte Nokian vinterdekk for 1 år siden. 235/60-18. Hentet priser 3 steder. Det kom på ca. 12.000,-. Om du da legger på ca. 2.000,- per original felg (noe som ikke er kokospris) havner man på 20.000,-. Dekktrykksensorer til et par lapper kommer i tillegg. Men at fullpris hos Toyota er 30.000,- tror jeg ikke noe på selv om selger sa det til meg. For 30.000,- hadde jeg kjøpt hjula et annet sted.
Toyota bZ4X AWD Executive Bitone
Nissan Leaf Tekna

Trond.m

#39
Nei, 19.900 er ok, men ikke mer enn ok. Men de forsøkte å lure meg ved å si at de hadde gitt meg 10.000 i rabatt. Det er å føre en kunde bak lyset, da 30.000 ikke er en reell pris. 17.500 eks mva. for avtagbart hengerfeste er også drøyt. Nissan tar 12.000 til Ariya, og det er mer spiselig.
Når ddt gjelder serviceavtale, så tar BMW 6.500 kr for 4 år til BMW i4 M50, en bil til til 650.000.  11.500 for 3 år er vel også å regne som overpris for en bz4x, og det er bare irriterende med 12 mnd service-intervall.

RemiWM

Sitat fra: Trond.m på torsdag 07. april 2022, klokken 19:52
Nei, 19.900 er ok, men ikke mer enn ok. Men de forsøkte å lure meg ved å si at de hadde gitt meg 10.000 i rabatt. Det er å føre en kunde bak lyset, da 30.000 ikke er en reell pris. 17.500 eks mva. for avtagbart hengerfeste er også drøyt. Nissan tar 12.000 til Ariya, og det er mer spiselig.

Helt enig at 17 lapper for avtagbart hengerfeste er drøyt. Se bilde under så ser du pris på hengerfeste i UK. Ligger langt lavere. Men er vel noe med oss nordmenn som bare må ha hengerfeste, og det vet Toyota å utnytte.
Toyota bZ4X AWD Executive Bitone
Nissan Leaf Tekna

Trond.m

Ja, ganske drøyt Norgestillegg. Mva fradraget kommer nok ikke kundene til gode 😥

ViktorS

her er prisene på de ulike tingen i ekstrautstyr jeg har fått:

3 års service: 11555

"ekstrautstyr"
vinterdekk 18": 23620 (hakka 10)
dekktrykskenson: 2131
Tilhengerfeste fast: 11942
demobilpakke: 11205 (gummimatter, protect lakkbeskyttelse og noe slik plast til å dekke over utsatte plasser i døra)

Ser jo ut som det er en del ulike priser ute å går.

565000 fikk jeg totalt, og da er rabatt på 23620 trekt i fra selve bilen, som jeg da får for 503800 kroner.

Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Trond.m

Ja, det virker som om Toyota forhandlerne lager er suppe av priser og rabatter, så det blir vanskelig å sammenlikne. Hvis man legger til serviceavtale som i følge importøren er inkludert, så er det lett å gi rabatt i etterkant. Der er VW forhandlere mye mer ryddige der hengerfeste, frakt og levering og vinterhjul etc. har faste priser.

stue

Serviceavtale er jo inkludert i prisen. Det står i eposten fra Toyota. Hvorfor skal man betale ekstra for dette? Det er jo tilnærmet juks?



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA