Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvilken Utstyrvariant velger du?

Startet av Mateusz, fredag 01. april 2022, klokken 09:59

« forrige - neste »

ViktorS

Fått tilbud på både active tech og executive, med forespeilet levering i august, så framt "alt går som planlagt".
I disse dager har jeg desverre lite tro på at slike leveringstider, på uprodusert bil, kan opprettholdes :P
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

hELgenen

Sitat fra: ViktorS på mandag 04. april 2022, klokken 10:57
Fått tilbud på både active tech og executive, med forespeilet levering i august, så framt "alt går som planlagt".
I disse dager har jeg desverre lite tro på at slike leveringstider, på uprodusert bil, kan opprettholdes :P

Burde vel være mulig å skrive en avtale som lar deg gå ut av den uten kostnader dersom bilen blir forsinket sett opp mot angitt leveringstid.

Trond.m

Fikk beskjed om at de ikke gir angrefrist på de bilene som de selger nå til introduksjonspris.

RemiWM

Sitat fra: Trond.m på mandag 04. april 2022, klokken 14:58
Fikk beskjed om at de ikke gir angrefrist på de bilene som de selger nå til introduksjonspris.
Jeg fikk angrefrist skrevet i kontrakten. Det betyr at jeg kan angre meg etter prøvekjøring i mai/juni om demobil ikke er til forventningene.
Toyota bZ4X AWD Executive Bitone
Nissan Leaf Tekna

2yoda

Jeg fikk bekreftelse på reservert bil, 4. min etter e-post om at reservasjonen hadde åpnet 9. des. Bestilte som den første i Rogaland og ca nr 75 i landet, med estimert levering i september... så blir spennende å se om jeg får den før sommeren, i september eller enda senere.

Bestilte active tech i precious metal. Ikke bi-tone.

Født og oppvokst med Toyota, så gleder jeg meg som en unge til første nye Toyota. Gikk fra prius+ til modell 3 SR+ ifjor sommer. Elektrisk og Toyota... dette blir bra :+1: :+1:

stue

Ingen som velger enkleste utstyrsnivå?


Sent from my Pixel 5 using Tapatalk


Håkon77

Har vært nede hos forhandler og fått satt opp ett tilbud. Active, forhjulsdrift, hengerfeste og uten serviceavtale. Kommer på rett over 450K. Vet ikke om jeg skal gå for den og bytte inn Hyundaien. Skulle vært økonom og litt synsk.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

ViktorS

Sitat fra: Håkon77 på tirsdag 05. april 2022, klokken 11:51
Har vært nede hos forhandler og fått satt opp ett tilbud. Active, forhjulsdrift, hengerfeste og uten serviceavtale. Kommer på rett over 450K. Vet ikke om jeg skal gå for den og bytte inn Hyundaien. Skulle vært økonom og litt synsk.

Konaen din er jo en god bil da!
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Håkon77

Ja, til mitt bruk fungerer det greit. Skal jeg på langtur hadde det ikke blitt elektrisk uansett så en ny bil skal bare kjøre meg rett frem 22 mil den også. Det er garanti og driftskostnader som har fått meg til å tenke på nytt. Elektrisk Corolla stasjonsvogn hadde vært noe..
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

HS

Hvor mange tar med serviceavtalen til 11500 kr? Mener dere at det er verdt det mtp den inneholder utvidet vedlikehold av bremser og vindusviskere foran? Klarer ikke helt å se at det blir verdt det altså.
Tesla MYLR- 2022

Håkon77

Du taper ingenting på å ta en serviceavtale. Jeg kjører 25-30000km pr år så jeg vil ikke ha det med. 3800kr pr service er vel ca det man må ut med likevel.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

RemiWM

Sitat fra: HS på onsdag 06. april 2022, klokken 21:00
Hvor mange tar med serviceavtalen til 11500 kr? Mener dere at det er verdt det mtp den inneholder utvidet vedlikehold av bremser og vindusviskere foran? Klarer ikke helt å se at det blir verdt det altså.
Jeg tok med serviceavtale. Da er det betalt for og jeg slipper å tenke noe mer på det. Om man sparer på det er jeg ikke sikker på, men liker at jeg bare leverer bilen så er det i orden. Har det inkludert på en Lexus NX 300h jeg kjører i dag og det fungerer utmerket.
Snittpris på 3800,- per service er ikke så ille...
Toyota bZ4X AWD Executive Bitone
Nissan Leaf Tekna

hELgenen

Er mye rart med service kostnader. For BMW i3 kostet det vel rett under 6000 NOK for service avtale opp til 100.000 km,og en tusenlapp til for 120.000 km.

For Polestar 2 er det inkludert 3 år 50.000 km.

Husker ikke i farten ID 4,men det var vel 30.000 km 2 år imellom hver service.

Hvorfor noen skal ta nærmest fossilpriser for service på enkelte elbiler er rett og slett snodig. Det gjøres f eks ingenting på motor. Bremser sjekkes og luftfilter byttes og det er vel omtrent det.

Her burde det være mulig å få gode avtaler i alle fall de første 50.000 km

Håkon77

Kanskje fordi elbilens fortreffelighet med tanke på driftssikkerhet og elmotorens overlegenhet med få bevegelige deler er opphauset av elbilforkjempere og ikke av bilfabrikantene? Jeg har ihvertfall aldri tidligere kjent noen som har måttet bytte motorer og girkasser på bilene sine før folk kjøpte elbil. Når såpass velprøvde biler som RAV4 , Auris og Prius skal ha service  hver 15K så var det forventet at elbilen fikk det samme.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

ViktorS

Va ei dag i nok lokal toyotaforhandler. De innrømmer at leveringstid er noe uviss, men de håper å få vite mere i slutten av mnd. Men de sier worst case i august/september, men håper på før. Fikk tilbud om å skrive kontrakt som jeg kan gå ut av hvis jeg hater bilen når de får inn demo, eller hvis den blir forsinket.

Awd, executive, hengerfeste, hakka 10 pigg, serviceavtale i tre år og litt annet småtteri til ca 560k.

De snakket om en slags restlpns-avtale. Der man etter 3 år kommer innom for å avklare hva man skal gjøre med de resterende feks 100k på lånet. Så kna man velge p kjøpe ut bilen, eller, som de sa tydelig, at de ønsker å selge deg ny bil da hehe
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA