Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Zoe 2018 høy risiko?

Startet av Sandro, mandag 14. mars 2022, klokken 21:05

« forrige - neste »

Fosnes

Er det noen som vet hvor stort strømtap det er i hjemmetrafoer? Regner med at det kommer an på type, men er det så stort at det rett og slett utgjør en kostnad?


minibiti

This one seems very nice as well, for only 13.5k:
https://www.elbilhjelpen.no/shop/product/renault-zoe-3-kw-universell-ladetrafo

I have no experience with the ones you list.
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

TB

Sitat fra: Fosnes på tirsdag 10. mai 2022, klokken 23:25
Er det noen som vet hvor stort strømtap det er i hjemmetrafoer? Regner med at det kommer an på type, men er det så stort at det rett og slett utgjør en kostnad?
Skal ikke si hvor stort tapet er, det varierer også trolig med belastningen. En måte å redusere tapet på er om varmen trafo avgir kan benyttes til oppvarming. Ulempen er at det også er noe lyd (50Hz during) i trafo... så en ønsker den ikke i et oppholdsrom.

Men, kan sikkert være smart å ha en bryter for å slå av trafo når den ikke brukes, for å redusere tomgangstapet?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA