Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbil-alternativer til Toyota Bz4x?

Startet av marius3003, torsdag 24. februar 2022, klokken 19:05

« forrige - neste »

marius3003

Hei!

Jeg har over lang tid forsøkt å overbevise min far om at hans neste bil selvsagt må være en ren elbil. I forrige uke havarerte bilen hans, så nå må han ha en ny bil ganske snarlig. Helst innen utløpet av sommeren.

Han har en del krav, så jeg hadde egentlig mistet håpet på å få overbevist om en elbil.
Kravene hans er 4 hjulstrekk, tilhengerfeste og minimum 30-40 mil rekkevidde, med et budsjett på 450 tusen.

Til min positive overraskelse har han kommet over Toyota Bz4x som visstnok kommer på 420 tusen med 4 hjulstrekk. Må innrømme at jeg ble forbauset over den lave prisen.

Men, det er et prissjikte jeg ikke er i nærheten av å ha råd til, så jeg har ingen god oversikt her. Er det noen som har noen gode alternativer som burde sjekkes ut? Enten ny eller maks ca 2 år gammel.


På forhånd tusen takk!

2014 norsk Nissan Leaf Acenta

Daniel_0007

Spørs jo hvor ribba den versjonen til Toyota er, du har mg marvel r perfomance som er fullspekket for 441k pluss vinterhjul.
Eller så er det å vente å se hva Subaru sin versjon av bz4x vil koste.
Eller så kommer jeg ikke på noen flere elbiler med 4x4 som koster under 450, annen alternativ kan være brukt model 3 LR
Model 3 2019 LR Rwd

jkirkebo

Sitat fra: marius3003 på torsdag 24. februar 2022, klokken 19:05
Hei!

Jeg har over lang tid forsøkt å overbevise min far om at hans neste bil selvsagt må være en ren elbil. I forrige uke havarerte bilen hans, så nå må han ha en ny bil ganske snarlig. Helst innen utløpet av sommeren.

Han har en del krav, så jeg hadde egentlig mistet håpet på å få overbevist om en elbil.
Kravene hans er 4 hjulstrekk, tilhengerfeste og minimum 30-40 mil rekkevidde, med et budsjett på 450 tusen.

Til min positive overraskelse har han kommet over Toyota Bz4x som visstnok kommer på 420 tusen med 4 hjulstrekk. Må innrømme at jeg ble forbauset over den lave prisen.

Men, det er et prissjikte jeg ikke er i nærheten av å ha råd til, så jeg har ingen god oversikt her. Er det noen som har noen gode alternativer som burde sjekkes ut? Enten ny eller maks ca 2 år gammel.

Tesla Model 3 blir vel akkurat litt for dyr, 484k + 10k for hengerfeste (tror jeg), inkl. vinterdekk.

Toyota kommer til å gjøre det veldig bra med Bz4x tror jeg, om ikke modellen til 420k er alt for skrapet. Ser ut til å bli en bra bil til en bra pris men med et håpløst navn ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

E-Trond

Bz4x havner jo på 437.000 inkludert leveringskostnader. Plus evt metallic,vinterhjul og hengerfeste.

Et alternativ er Polestar 2 LR Awd. Pris på 429.000 inkludert vinterhjul.
De har jo også noen leveringsklare biler.
Polestar 2  2022
Ioniq  2020
Ioniq 5   2025 modell i bestilling

batterimannen

Er det noen som vet nyttelasten på BZ4X, så tidligere at den ville bli 275 kg.

Gratis vinterhjul for Polestar 2 er når man velger en leveringsklar bil.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Krantz

Sitat fra: batterimannen på fredag 25. februar 2022, klokken 08:43
Gratis vinterhjul for Polestar 2 er når man velger en leveringsklar bil.

Vinterhjul er også gratis når man konfigurer ny bil.

Men skulle jeg kjøpt Polestar 2 nå, ville jeg valgt leveringsklar bil med pilot-pakke. Konfigurerer man selv med pilot får man ikke matrix/pixel-frontlykter og heller ikke kurve/tåkelys.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA