Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Åpne felger uten senk?

Startet av Mondeo, søndag 20. februar 2022, klokken 14:22

« forrige - neste »

Mondeo

Heisann!
Er veldig gira på noen åpne sommerfelger til min Model 3, tenkte da på noe slikt i 19"



Men jeg har en Long Range, og er litt redd for at det kansje vil se teit ut med høyden på bilen og slike åpne felger?
Noen som har bilder av tilsvarende felger på non performance? greit å få sett før man blåser en månedslønn.

Radial

Sitat fra: Mondeo på søndag 20. februar 2022, klokken 14:22
Heisann!
Er veldig gira på noen åpne sommerfelger til min Model 3, tenkte da på noe slikt i 19"



Men jeg har en Long Range, og er litt redd for at det kansje vil se teit ut med høyden på bilen og slike åpne felger?
Noen som har bilder av tilsvarende felger på non performance? greit å få sett før man blåser en månedslønn.

De der ligner veldig på Zennen ZP6, og de får du sett i en del sånne utstillings-programmer ihvertfall.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Mondeo

Sitat fra: Radial på søndag 20. februar 2022, klokken 17:38
Sitat fra: Mondeo på søndag 20. februar 2022, klokken 14:22
Heisann!
Er veldig gira på noen åpne sommerfelger til min Model 3, tenkte da på noe slikt i 19"



Men jeg har en Long Range, og er litt redd for at det kansje vil se teit ut med høyden på bilen og slike åpne felger?
Noen som har bilder av tilsvarende felger på non performance? greit å få sett før man blåser en månedslønn.

De der ligner veldig på Zennen ZP6, og de får du sett i en del sånne utstillings-programmer ihvertfall.
Det stemmer at det er dem ja.
Utstillingaprogrammer? Link til det?
Finner en del bilder av biler med de felgene men det er enten Performance biler (som jo er senka) eller photoshoppa bilder 😅


Mondeo

Sitat fra: geear på søndag 20. februar 2022, klokken 22:26
https://www.megahjul.no/nb/product/rims/ZNP6NS_0S14-VINTERFELG-ZENNEN-ZP6-SILVER-19X8-5-5-114-3-ET38-CB67-1/271516-Tesla-Model-3-17-UP

Photoshop... Felgene er bare redigert på bilen og gir vel ikke helt rett inntrykk..
Derfor jeg lurer på om noen har bilder av biler som faktisk har disse montert på ordentlig.

krister461

Vet ikke om dette hjelper, men jeg har hatt relativt åpne felger på model 3 LR. Senk hadde gjort seg, men gikk greit for min del.

Mondeo

Sitat fra: krister461 på mandag 21. februar 2022, klokken 10:16
Vet ikke om dette hjelper, men jeg har hatt relativt åpne felger på model 3 LR. Senk hadde gjort seg, men gikk greit for min del.
Så ikke så ille ut det der! Er det 19"?

krister461

Det er 20''. Her er tilsvarende felger på Performance til sammenligning.

magnetic

#8
https://www.teslamodel3wiki.com/product/vs-forged-vs02-19x8/
Likte utseende på disse 19x8 felgene + at de veier bare 8,6 kg.
med 8 tommer bredde så slipper man at felgen er breiere enn orginal 235 dekk og. og midre fare for kant skade på felger.

fant noen bilder her.
https://www.bing.com/images/search?q=model+3+vs+forged+vs02&qpvt=model+3+VS+Forged+VS02&tsc=ImageHoverTitle&form=IGRE&first=1

Mondeo

Gikk for disse istede da de viser bremsene godt

Mondeo

#10
Neidaaa!

Men det ble zennen felgene og jeg er veldig fornøyd.
Litt stylteklubb vibber men bilen er iallefall ikke lik alle andre biler.

Takker til alle som bidro her!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA