Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny dekkdimensjon "tilgjengelig"

Startet av thebadger, onsdag 23. desember 2020, klokken 12:59

« forrige - neste »

thebadger

Som sikkert noen har bemerket seg så finner man "alternativ dekkdimensjon" på Performance, nemlig 245/35/ZR20:
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Disse dekkene kan man velge når man skal resette TPMS, nemlig track pack felgene.
Siden dette er en godkjent dimensjon får man plutselig en haug av nye alternativer som er innenfor feilraten.
Det jeg er usikker på er om bilen rekalibrerer speedometer basert på dette dette valget, for 245/35/20 er 1,1% større diameter enn 235/35/20.
I så fall vil for eksempel 255/45/18 kun være 0.75% større diameter enn 245/35/20, mens det ville vært 1.86% større enn 235/35/20

jokke

Har 245 cvc7 vinterdekk på originale 20" mørke felger. Dette har reddet meg fra kantkjørt felg ved 2 anledninger.








Steffinho

245 passer jo Uberturbine mye bedre enn 235 etter min mening så mulig Tesla har funnet ut det også. I dag så virker det som dekket blir strekt på felgen og man har høyere risiko for å kantkjøre dem. Det har vært rykter om at 245 kanskje kommer på de siste P bilene nå.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

thebadger

Sitat fra: Steffinho på onsdag 23. desember 2020, klokken 13:34
245 passer jo Uberturbine mye bedre enn 235 etter min mening så mulig Tesla har funnet ut det også. I dag så virker det som dekket blir strekt på felgen og man har høyere risiko for å kantkjøre dem. Det har vært rykter om at 245 kanskje kommer på de siste P bilene nå.
Du får 245 på track pack felgene som standard, hvis Tesla bytter til 245 på Uberturbines så mistenker jeg at det fortsatt er Pirelli, hadde vært mye pes å bytte til Pirelli som global leverandør for bare noen få måneder.
Personlig ville jeg helst hatt 18" på vinter og 19" på sommer, men siden bilen er 21t gammel skal jeg nok spise opp litt mer gummi før jeg begynner på det prosjektet.
Med mindre du vil kjøpe noen splitter nye Uberturbines av meg?  :laugh:

Solheim

De bytter nok ikke til 245 med det første. EPA testen på 2021 modellen er gjort med 235/35 R20 ‐ 42 PSI. Går de over til 245 må de ta ny EPA test som vil gi lavere rekkevidde.

Claav

Har montert Conti piggfrie i 245/35/20 på mine 20" Überturbine felger, fantastisk gode å kjøre på!

Et par tusen billigere enn Nokian i 235/35/20 og :)

kthoring


thebadger

Sitat fra: kthoring på søndag 27. desember 2020, klokken 13:50
Noen som har montert OEM 19" Sport-felger på M3P?
Ifølge denne skal de passe:
https://teslaownersonline.com/threads/stock-19s-do-fit-performance-with-perf-package-but.9024/
Vet ikke om noen har prøvd med de nye, de gamle har vært både og. Noen må frese ut till av dem for å få de til å passe.
Tesla kommer ikke til å montere de for deg, og du får ikke kjøpt en P med 19" felger. Altså må du bestille direkte fra servicesenter og betale moms, I motsetning til medfølgende dekk som er avgiftsfri med elbil.

kthoring

Sitat fra: thebadger på søndag 27. desember 2020, klokken 15:10
Sitat fra: kthoring på søndag 27. desember 2020, klokken 13:50
Noen som har montert OEM 19" Sport-felger på M3P?
Ifølge denne skal de passe:
https://teslaownersonline.com/threads/stock-19s-do-fit-performance-with-perf-package-but.9024/
Vet ikke om noen har prøvd med de nye, de gamle har vært både og. Noen må frese ut till av dem for å få de til å passe.
Tesla kommer ikke til å montere de for deg, og du får ikke kjøpt en P med 19" felger. Altså må du bestille direkte fra servicesenter og betale moms, I motsetning til medfølgende dekk som er avgiftsfri med elbil.

Fant et sett til salgs på Finn.no med vinterdekk og TPMS BLE, så da blir det å legge om til de rett etter utlevering i morgen. Planen er å få pulverlakkert de med Sonic Carbon, tror det kan bli lekkert :laugh:

thebadger

Sitat fra: kthoring på mandag 28. desember 2020, klokken 15:54
Sitat fra: thebadger på søndag 27. desember 2020, klokken 15:10
Sitat fra: kthoring på søndag 27. desember 2020, klokken 13:50
Noen som har montert OEM 19" Sport-felger på M3P?
Ifølge denne skal de passe:
https://teslaownersonline.com/threads/stock-19s-do-fit-performance-with-perf-package-but.9024/
Vet ikke om noen har prøvd med de nye, de gamle har vært både og. Noen må frese ut till av dem for å få de til å passe.
Tesla kommer ikke til å montere de for deg, og du får ikke kjøpt en P med 19" felger. Altså må du bestille direkte fra servicesenter og betale moms, I motsetning til medfølgende dekk som er avgiftsfri med elbil.

Fant et sett til salgs på Finn.no med vinterdekk og TPMS BLE, så da blir det å legge om til de rett etter utlevering i morgen. Planen er å få pulverlakkert de med Sonic Carbon, tror det kan bli lekkert :laugh:
Det er ikke usannsynlig at de ikke passer på bilen, så vær forberedt på å kjøre hjem på sommerdekk

kthoring

Sitat fra: thebadger på mandag 28. desember 2020, klokken 19:46
Det er ikke usannsynlig at de ikke passer på bilen, så vær forberedt på å kjøre hjem på sommerdekk
Gikk som forventet helt fint, god klaring ved kalipter :+1: Fikk også valgt 19" Sport under hjulkonfigurasjon så grafikken blir riktig, selv om Tesla mener det er en ugyldig kombo.

thebadger

Sitat fra: kthoring på tirsdag 29. desember 2020, klokken 18:57
Sitat fra: thebadger på mandag 28. desember 2020, klokken 19:46
Det er ikke usannsynlig at de ikke passer på bilen, så vær forberedt på å kjøre hjem på sommerdekk
Gikk som forventet helt fint, god klaring ved kalipter :+1: Fikk også valgt 19" Sport under hjulkonfigurasjon så grafikken blir riktig, selv om Tesla mener det er en ugyldig kombo.
Ja, i config kan du velge hva du vil av Tesla sine, blant annet 18" aero og 20" track pack (245/35R20)

GreenEyez

245 som alternativ dimensjon på Performance-felger, er det noe nytt som kom i slutten av 2020?

Når jeg ser på bilder av Uberturbine med 235 bredde, ser det ut som felgen stikker utover dekket. Ser ikke pent ut.

Jeg har 245 på mine 20" Sport felger, med Rimprotection-dekk, og det ser bra ut og beskytter til en viss grad mot kantkjøring.
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA