Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

foxy

skjønner jo de som bytter prius i en model s ,  de som bytter 911 kan ikke bil :))

uansett senest om 1 år vet vi svaret om tesla lykkes eller ikke...

ps: norwegian er nedsyltet av gjeld, men har vært heldig med betingelser på lånene sine. om de lykkes i lengden får tiden vise - en liten økonomisk nedtur i Norge så kan det gå fort nedover med nas...
I-miev 2011
Asker

Øyvind.h

Sitat fra: foxy på onsdag 23. januar 2013, klokken 19:43
skjønner jo de som bytter prius i en model s ,  de som bytter 911 kan ikke bil :))
Jeg kjørte 911 tilbake i 2008, og det er jo en helt annen bil enn Model S. Skjønner selv ikke hvorfor noen erstatter 911 med Model S, for de har totalt forskjellig bruksområde. Men når eierne skriver at de føler bilene de kjører nå er gammeldagse sammenlignet med Model S, så stoler jeg på det.

Hadde jeg vært rik hadde jeg kanskje hatt en 911 stående i tillegg til Model S, for den deilige boxer-lyden når du drar på er jo fantastisk. Men nå er jeg i etableringsfasen, så jeg har innsett at Model S får holde.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Havebigfun

Når er vi litt off-topic igjen men det er absolutt mulig å ha 911+Mod S- kjøper man en veteran har man lave faste kostnader og kan ta seg noen turer med boxter-lyd om sommeren...
eks: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=39445598
Finner man en kvalitetsbil vil man tom få verdistigning ;)
Samtidig tror jeg at aksellerasjonen, manglende emisjoner og stort pano-tak gjør sitt for at behovet marginaliseres- man gidder rett og slett ikke å styre med EU-kontroller ol. medmindre man har mye fritid som man ikke vil bruke til annet. 8)

Havebigfun

#258
Om Tesla lykkes mtp kvalitet får de et enormt marked fordi det er fremtidens individualtransport.
Det er mange som har råd til biler i denne prisklassen men som ike gidder å bruke pengene på det idag- det er ikke den smarteste investering. Om elbiler har lang levetid og stor rekkevidde vil mange skjønne at engangsinvesteringen ved kjøp følges av mange år med lave kostnader-attraktiviteten øker også ettersom bevisstheten rundt CO2-problematikken øker.
Det er svært mange miljøbevisste tyskere(++) som hittil tror det bilindustrien forteller dem- at elbiler "fores" av kullkraft. Etterhvert vil betraktningene rundt dette bli mere differenserte- da åpner markedet seg- men det tar nok noen år...

http://www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/eu-kommission-fordert-hunderttausende-tankstellen-fuer-e-autos-a-879333.html

foxy

litt off topic, men på tide at det skjer noe i Tyskland, de er jo ellers ledene på miljøteknologi og politikk på alle mulige områder!  dagens elbiler ( da inkluderer jeg også tesla sine) dyger ikke for autobahn turer, men storbyene er jo som skapt for elbiler...

forresten hva er en type 2 kontakt som eu mener burde være standard?
I-miev 2011
Asker

JohanH

Sitat fra: foxy på onsdag 23. januar 2013, klokken 23:14
litt off topic, men på tide at det skjer noe i Tyskland, de er jo ellers ledene på miljøteknologi og politikk på alle mulige områder!  dagens elbiler ( da inkluderer jeg også tesla sine) dyger ikke for autobahn turer, men storbyene er jo som skapt for elbiler...

forresten hva er en type 2 kontakt som eu mener burde være standard?

OT men: =543&cHash=8a3a075b1f16cae5ddc9c7f51f647a99]http://www.mennekes.de/en/latest0.html?tx_ttnews[tt_news]=543&cHash=8a3a075b1f16cae5ddc9c7f51f647a99


Øyvind.h

Kan jo trygt si at jeg bommet på salgstidspunktet på den kortsiktige posten  ;D
Halvannet panorama soltak som glapp der gitt. Glad jeg beholdt den langsiktige posten.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

foxy

takk for info johan.

TSLA i full fart mot 40!! Senest på resultat dagen er tallet nådd  ;D
I-miev 2011
Asker

timingbeltkiller

#263
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 23. januar 2013, klokken 18:37
Norwegian er et godt eksempel på hva man kan utrette om man begynner fra scratch.
N utvikler seg i betenkelig grad lik Ryanair.

Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

timingbeltkiller

#264
Sitat fra: foxy på onsdag 23. januar 2013, klokken 23:14
.....dagens elbiler ( da inkluderer jeg også tesla sine) dyger ikke for autobahn turer, men storbyene er jo som skapt for elbiler..
Storbyene (og trange småbyer) er ikke  skapt for biler i giga klassen - uansett "drivstoff".
Der stiller nok  Leaf o.l. mye sterkere enn Tesla med sine 5 X 2 meter på strømpelesten.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

timingbeltkiller

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 23. januar 2013, klokken 20:33
Det er svært mange miljøbevisste tyskere(++) som hittil tror det bilindustrien forteller dem- at elbiler "fores" av kullkraft.
De miljøbevisste tyskerne er minst like kunnskapsrike som i N
Men der som ellers i verden kjøper ikke det store flertallet elbiler så lenge rekkevidden
er en vits og prisen hinsides all fornuft.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

flux

#266
Det finnes mange Tesla model S reservasjoner i Tyskland. Daimler AG/Mercedes er deleier i Tesla og har representant i Tesla sitt styre. Det var nok ikke uten grunn at Tesla valgte å vise frem model S for første gang i Europa i München, BMW sin hjemby.

Jeg tror det innen få år selges flere model S i Tyskland enn i Norge, om ikke BMW drar frem en i5 snart, noe jeg faktisk tror de gjør.

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=641683

ebbrey

i5 har backup bensin generator. så da blir den nok kjempedyr i forhold til skatter og avgifter
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

flux

Ja i Norge, men i DE blir prisen bra. Håper og tror de vil lage "Norgesmodeller" uten range extenders.

Det blir spennende å se hvilke batterier de bruker, jeg tror ikke de vil avsløre helt endelig spec på kw/kwh før de er lansert.

Wenche

#269
 ;D 8), men venter egentlig på en dupp ned mot 20 tallet, så jeg kan få handlet litt mer ::) Send gjerne en PM om når jeg kan forvente det  :P
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA