Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Kenneth Waal

Sitat fra: Wenche på fredag 09. august 2013, klokken 00:45
Har ikke rørt inngangposten min på 1100 aksjer fra november, ønsket meg flere aksjer, men syntes kursen (alltid) var for høy. Satte inn 300k på optionsxpress, og fant ut at jeg strengt tatt kunne kjøpe aksjer via opsjoner til en lavere kurs enn dagskurs, bare de var lange nok (2015). Mitt første forsøk på opsjoner; så jeg har ikke vært av de mest offensive. Har hver gang spurt meg selv; ville du kjøpt aksjene til denne kursen idag, og hvis ja, har jeg handlet. Ila 2 mnd, har jeg + 200k på opsjoner, og det kan godt hende at jeg løser de inn i aksjer, når den tiden kommer  :)

Skulle ønske jeg også satt inn så mye i November...om ikke mere. - Gratulerer med gratis Tesla! :) Synes nå uansett det var spenstig gjort å satse.
Tesla Model S Performance

85 kwh - Tech-Pakke - Parkeringsassistent - Panorama - Lydpakke - Lyspakke - Sikkerhetspakke - Barneseter

Djur1

Sitat fra: DonPedro på fredag 09. august 2013, klokken 00:11

Jo, det har de jo allerede gjort til de grader. Men QE er ganske likt tungt dop: Det avtar i virkning etterhvert, så man må ha større og større doser. Og når man slutter får man det vondt i en god stund.  Nå har Fed i lengre tid varslet at QE skal trappes ned. Hvordan går det da med de markedene QE blåste opp til all time highs?
Når finanskrisen traff ble en masse kreditt reversert og for å si det på en folkelig måte så ble det "mindre" penger i omløp. For å bøte på det problemet økte en kjernepengemengden kraftig (ofte med 2-3 gangeren) ved at sentralbankene trykte opp penger. Steg to er å få igang kredittveksten igjen og samtidig prøve å dra tilbake kjernepengene. Jeg er ikke kjent med noe forskning på om det har lykkes noen gang. Min antakelse er at de heller vil la det være igjen for mye penger enn for lite. Derfor tror jeg vi står foran en kommende kjempeinflasjon.


Sitat fra: DonPedro på fredag 09. august 2013, klokken 00:11
Forsåvidt, men boligboble er ikke det eneste som kan trigge det. Det er gjeldskrisa som er det underliggende problemet. Og nå har ALLE for mye gjeld - USA, mange EU-land, Japan, Kina (litt anderledes).

Ja det har du rett i men mange av disse har gjelden i egen valuta.

Så jeg tror at med en kommende kjempeinflasjon så vil markedet fortsette å stige.
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

D.O

Jeg har vurdert å kjøpe aksjer i tesla flere ganger, men desverre ikke gjort det. Så ang aksjen har jeg lite å bidra med, men ang boligboble i usa... Har bekjente som bor der og prisene har steget mye siden forrige krise, så mye at flere frykter en ennda værre sprekk snart.
Husker ikke navn eller hvor det var på nett jeg leste det, men en kjent bedreviter som varslet forrige krise før den kom, ser samme symtomene i dag men enda værre. Er en stund siden jeg leste dette, men mener han brukte data til å analysere internet og på ett eller annet vis fikk tildenser til oppgang eller nedgang.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

DonPedro

Sitat fra: Djur1 på fredag 09. august 2013, klokken 08:51Så jeg tror at med en kommende kjempeinflasjon så vil markedet fortsette å stige.

Hvis "kjempeinflasjonen" inntreffer uten at andre makroøkonomiske tall går i dass - sure. Det ville være et spektakulært resultat.

Husk også at det finnes to typer inflasjon: Vareprisinflasjon og inflasjon av aktiva (eiendomspriser, aksjekurser osv.). Sistnevnte har vi i massevis allerede (all time high på børsene, rask boligprisvekst globalt).
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Wenche

Verden går ikke under på en god stund... tenker jeg :) Klart det er mange som har det vansklig, og det er selvfølgelig trist, men det er fortsatt mange som har komtroll på sin egen økonomi, og dermed har muligheten til å kjøpe en super bil :)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

DonPedro

Joa. Men når markedene blir nervøse faller aksjer som Tesla mest. Mange vil kalle det kjøpsmulighet. Men det er litt kjipt å se gevinstene fordufte, selv om man tror på at aksjen skal opp igjen senere.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Epleskreller

Sitat fra: Wenche på fredag 09. august 2013, klokken 00:45Har hver gang spurt meg selv; ville du kjøpt aksjene til denne kursen idag, og hvis ja, har jeg handlet.

Ville DU noen gang svart nei på det spørsmålet??  ;)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Wenche

#1057
Sitat fra: Epleskreller på søndag 11. august 2013, klokken 10:13
Sitat fra: Wenche på fredag 09. august 2013, klokken 00:45Har hver gang spurt meg selv; ville du kjøpt aksjene til denne kursen idag, og hvis ja, har jeg handlet.

Ville DU noen gang svart nei på det spørsmålet??  ;)
Jada, - masse opsjoner jeg synes er dyre :) For eksempel siste handel; (Dvs dyrt for kjøperen)
Solgte put jan15 200 for $84, hvis kursen er under 200 i 2015, blir den løst inn og jeg må ut med differansen; $116. Happy med å kjøpe aksjer for $116 i 2015, regner jeg med  ::) Tror nok heller at opsjonen dør, og jeg sitter igjen med $84x100= $8400 ca 48k nok  :o
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

kjølholdt

Er det noen her som vet hva salgstallene for model s er i Tyskland . Greier de å slå igjennom her vil jo det ha betydning  for aksje kursen på sikt .
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Havebigfun

Sitat fra: kjølholdt på mandag 12. august 2013, klokken 07:19
Er det noen her som vet hva salgstallene for model s er i Tyskland . Greier de å slå igjennom her vil jo det ha betydning  for aksje kursen på sikt .
Det var ikke rare greiene- husker jeg rett var det ca 100. Ingen vesentlige incentiver- Tyskerne avventer og kjører BMW/Audi/Benz ol.
Gjennombruddet kommer ikke der -foreløpig :(

OleJA

#1060
TSLA er nå ned nesten 20$ fra toppen i forrige uke. Er det nå ballongen sprekker og vi får en gigantisk korrigering?

Er fornøyd med at jeg solgte meg helt ut igår, selv om jeg burde gått ut enda en dag eller to tidligere.

JohanH

Sitat fra: Wenche på mandag 12. august 2013, klokken 00:30
Sitat fra: Epleskreller på søndag 11. august 2013, klokken 10:13
Sitat fra: Wenche på fredag 09. august 2013, klokken 00:45Har hver gang spurt meg selv; ville du kjøpt aksjene til denne kursen idag, og hvis ja, har jeg handlet.

Ville DU noen gang svart nei på det spørsmålet??  ;)
Jada, - masse opsjoner jeg synes er dyre :) For eksempel siste handel; (Dvs dyrt for kjøperen)
Solgte put jan15 200 for $84, hvis kursen er under 200 i 2015, blir den løst inn og jeg må ut med differansen; $116. Happy med å kjøpe aksjer for $116 i 2015, regner jeg med  ::) Tror nok heller at opsjonen dør, og jeg sitter igjen med $84x100= $8400 ca 48k nok  :o

Sikrer du disse putsene med cash på konto? Eller med noen form for margin? Tro du gjort en god handel der. Etter Q2 eller Q3 i 2014 tror jeg kanskje du kan kjøpe den tilbake for $20-30. Eller bare la det hele løpe til expiry.

Ellers litt tilbakemelding fra meg når det gjelder opsjonshandel: fra april til nå sikret 800% profit. Har en del Aug calls som kommer til å løpe ut uten verdi nå på fredag, men solgte altså hovedparten av Aug og Sept calls første time på torsdag etter Q2 rapporten. Satt og så på min opsjonskontobalanse og på et tidspunkt, ca 10 minutter etter markedet åpnet og TSLA var skikkelig på opptur var jeg 1400% opp, men så snudde det raskt. Det er lett å bli litt gjerrig og ikke ta gevinst tidsnok.

TSLA kan ikke gå rett opp dag etter dag. Tror ikke noen bør få panikk nå. Kan godt hende vi skal ned mot $100 før vi skal opp igjen. Ikke begynn å tvil nå, bare fordi kursen går ned noen %. Ingenting har jo endret seg når det gjelder bilene, etterspørsel, produksjon, fabrikken de sitter på, SC nettverket og alt det andre som gjør TSLA til 2000-tallets beste investering så langt.

Wenche

#1062
Sitat fra: JohanH på onsdag 14. august 2013, klokken 22:31
Sitat fra: Wenche på mandag 12. august 2013, klokken 00:30
Sitat fra: Epleskreller på søndag 11. august 2013, klokken 10:13
Sitat fra: Wenche på fredag 09. august 2013, klokken 00:45Har hver gang spurt meg selv; ville du kjøpt aksjene til denne kursen idag, og hvis ja, har jeg handlet.

Ville DU noen gang svart nei på det spørsmålet??  ;)
Jada, - masse opsjoner jeg synes er dyre :) For eksempel siste handel; (Dvs dyrt for kjøperen)
Solgte put jan15 200 for $84, hvis kursen er under 200 i 2015, blir den løst inn og jeg må ut med differansen; $116. Happy med å kjøpe aksjer for $116 i 2015, regner jeg med  ::) Tror nok heller at opsjonen dør, og jeg sitter igjen med $84x100= $8400 ca 48k nok  :o

Sikrer du disse putsene med cash på konto? Eller med noen form for margin? Tro du gjort en god handel der. Etter Q2 eller Q3 i 2014 tror jeg kanskje du kan kjøpe den tilbake for $20-30. Eller bare la det hele løpe til expiry.

Ellers litt tilbakemelding fra meg når det gjelder opsjonshandel: fra april til nå sikret 800% profit. Har en del Aug calls som kommer til å løpe ut uten verdi nå på fredag, men solgte altså hovedparten av Aug og Sept calls første time på torsdag etter Q2 rapporten. Satt og så på min opsjonskontobalanse og på et tidspunkt, ca 10 minutter etter markedet åpnet og TSLA var skikkelig på opptur var jeg 1400% opp, men så snudde det raskt. Det er lett å bli litt gjerrig og ikke ta gevinst tidsnok.

TSLA kan ikke gå rett opp dag etter dag. Tror ikke noen bør få panikk nå. Kan godt hende vi skal ned mot $100 før vi skal opp igjen. Ikke begynn å tvil nå, bare fordi kursen går ned noen %. Ingenting har jo endret seg når det gjelder bilene, etterspørsel, produksjon, fabrikken de sitter på, SC nettverket og alt det andre som gjør TSLA til 2000-tallets beste investering så langt.
Kun cash, margin konto er som russisk roulette i mine øyne  ??? Har aksjene i netfonds, norge og opsjoner i opsjonsxpress, usa. Har lurt på å flytte aksjene til usa for å få muligheten til å "spille litt" på å selge høye calls, og deretter løse inn callsene noe lavere, eller å låne de ut til shortere  :o I så fall vil jeg ha de på forskjellige konti, uten sammenblanding.
Jeg har stort sett kjøpt lange calls til lav strike som koster mye penger, men har gitt mest gevinst i kr ($). Solgt putts med høyest mulig pris/strike, gitt at differansen på innløsningstidspunktet ligger godt under dagskurs, dvs hva jeg kan tenke meg å betale for aksjen idag. Ulempen er selvfølgelig at de binder penger på konto, men min erfaring er at jo høyere pris du betaler, jo høyere gevinst i kr ($). Jeg har også prøvd meg på korte opsjoner med 1600% i gevinst, men på småbeløp blir det ikke mye penger ut av det. Jeg er heller ikke der at jeg sitter og overvåker kursen dagen lang, så det passer best med lengre sikt  :) Tror for øvrig at de store høyder kommer etter Q3 ER  :P
PS: Har ikke planer om å selge mine 1100 aksjer som jeg kjøpte for ca $ 30, før de når $400  8)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Dr.Ling

Det blir litt rart å se folk diskutere investeringsstrategi i en slik aksje. Det er ganske lett å fremstå som ekspert-investor når aksjen bare går og går uten påvirkning av noe som helst. Så langt i TSLA er det de største gamblerne som har hatt best uttelling, gjerne de som er aller mest nyfrelste innen Elonismen.

Stemningen rundt TSLA nå er ganske negativ synes jeg. Virker som at ALLE synes den er for dyr, selv fansen. Er det ikke da på tide å selge seg ut og sitte litt på gjerdet?
Jeg solgte meg ut på 148, men utfra grafen virker det som det er solid bunn, så jeg måtte inn med en liten post igjen igår på 138, men kan ikke si jeg ikke er nervøs.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

Blip

Hør, hør. Jeg solgte på 83, og har ikke gått inn igjen. Selvsagt lett å være etterpåklok, men det kunne like gjerne vært Foxy som var kongen på haugen nå...

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA