Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2022.4

Startet av Motorwatt, tirsdag 25. januar 2022, klokken 19:50

« forrige - neste »

filtvet

Så den skal bremse enda mer på glatt føre når jeg slipper gassen. Høres lovende ut for california, ikke for isveien min.

Handyman

Sitat fra: filtvet på onsdag 26. januar 2022, klokken 10:23
Så den skal bremse enda mer på glatt føre når jeg slipper gassen. Høres lovende ut for california, ikke for isveien min.
Nei. Ikke slik jeg leser det. Det gjelder køkjøring på AP i lave hastigheter.
Når det er så glatt at baken kan logre kjører man ikke på AP! RDWHAHB!
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

filtvet

Nei, selvkjørende biler skal vel kun kjøres om sommeren....

Uansett så har jeg problemer på glatt føre. Slipper jeg gassen så kommer halen ut av og til.

Handyman

Sitat fra: filtvet på onsdag 26. januar 2022, klokken 12:07
Nei, selvkjørende biler skal vel kun kjøres om sommeren....

Uansett så har jeg problemer på glatt føre. Slipper jeg gassen så kommer halen ut av og til.
Om en bil skal være selvkjørende på vinterføre så må den nok være L5. Det er kun L5 som skal kunne klare "alle forhold". Noe som vil ta tid. L3 og L4 skal fungere når forholdene er akseptable. Det tror jeg for eksempel ikke dekker vinterføre.

Kjører du kanskje ikke i chill? På glatt føre tillater chill en mer uforsiktig for. JEg er sikker på at du vil oppleve mindre logring etter hvert som du blir fortrolig med hard regen. Jeg kjørte TM3 alltid i Low Regen og i starten likte jeg ikke at den muligheten forsvant. Nå derimot vil jeg ikke tilbake. Vaner.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

OlaM

Tror ikke det vil bli noe problem med selvkjørende biler om vinteren. De vil ikke eksistere i noen årstider.  :laugh:
'21 3LR

jokke

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 25. januar 2022, klokken 21:01
"Mindre feilrettinger" er alt som står i Release Note
Samme her kjedelig

Motorwatt

Av de 89 oppdateringer jeg har fått til min bil, tipper jeg at max 1/3 har gitt noe merkbart eller følbart.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

sigvaldsen

Har ikke fulgt med på innholdet i oppdateringene på en stund. Er det noe merkbart i denne oppdateringen eller fra det siste halvåret av 2021 som har forbedret fantombremsingen noe?

TMS 2020 raven med 2022.4

RuneW

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 29. januar 2022, klokken 17:46
Av de 89 oppdateringer jeg har fått til min bil, tipper jeg at max 1/3 har gitt noe merkbart eller følbart.

Da har du jo fått 30-ish oppdateringer med merkbare forbedringer til din bil? Det er jo veldig bra?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Motorwatt

#24
Sitat fra: RuneW på søndag 30. januar 2022, klokken 10:22
Sitat fra: Motorwatt på lørdag 29. januar 2022, klokken 17:46
Av de 89 oppdateringer jeg har fått til min bil, tipper jeg at max 1/3 har gitt noe merkbart eller følbart.

Da har du jo fått 30-ish oppdateringer med merkbare forbedringer til din bil? Det er jo veldig bra?
Ja. Svaret var til Jokke som kommenterte at det var "kjedelig" at ikke 2022.4 medførte noe nytt.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

o.b.lix

Er en forbedring med 2022.4, et strekk med 80-sone som bilen tidligere tolket som 60-sone, tolker den nå korrekt som som 80-sone. Alle de andre 80-sonene som den tror er 60, er det ingen endring på.

Og har en 60-sone som går til 80 i en tunell, tidligere endret den ikke til 80 før den kom ut av tunell, nå endrer den til 80 inni tunellen.

Alt med kjøring på autopilot.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

eDooku

En STOR forbedring med 2022.4 er at bilen på autopilot ikke lenger skjener til venstre når den blir blendet av møtende trafikk (med skarpe/feil lys). Tidligere har det ført til et par spennende nesten-kontakter med autovernet, men med 2022.4 kjører autopilot veldig stabilt, også i mørket med møtende trafikk.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Motorwatt


Sitat fra: eDooku på tirsdag 01. februar 2022, klokken 09:22
En STOR forbedring med 2022.4 er at bilen på autopilot ikke lenger skjener til venstre når den blir blendet av møtende trafikk (med skarpe/feil lys). Tidligere har det ført til et par spennende nesten-kontakter med autovernet, men med 2022.4 kjører autopilot veldig stabilt, også i mørket med møtende trafikk.

Hmm. Hvis den har skjenet til venstre, og såvidt unngår autovernet, da har den vel allerede krysset motgående fil. Det er isåfall veldig ille.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

k1

Kanskje den andre venstre?  ???

Handyman

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 01. februar 2022, klokken 09:38

Sitat fra: eDooku på tirsdag 01. februar 2022, klokken 09:22
En STOR forbedring med 2022.4 er at bilen på autopilot ikke lenger skjener til venstre når den blir blendet av møtende trafikk (med skarpe/feil lys). Tidligere har det ført til et par spennende nesten-kontakter med autovernet, men med 2022.4 kjører autopilot veldig stabilt, også i mørket med møtende trafikk.

Hmm. Hvis den har skjenet til venstre, og såvidt unngår autovernet, da har den vel allerede krysset motgående fil. Det er isåfall veldig ille.
Kan det være på veier med midtdeler?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA