2022.4

Startet av Motorwatt, tir 25. jan 2022, kl. 19:50

« forrige - neste »

kodax

Sitat fra: OlaM på ons 09. feb 2022, kl. 21:02
Sitat fra: Motorwatt på man 07. feb 2022, kl. 23:32
Samme beskrivelse som forrige versjon

Denne har jeg ikke sett før:

Jeg får utslett av de oversettelsene. Hvorfor må appen se ut som svindel-mail?
Hva i granskauen snakker du om?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Stjerneglis

Jeg går fortsatt og venter på 2022.4. Bilen er på wifi hver natt hjemme i garasjen, men er fortsatt på 2021.44.30.11. Det er mulig jeg ikke får siden bilen har en serviceavtale i appen den 17/2...

Hva tror dere?
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

Handyman

Sitat fra: Stjerneglis på tor 10. feb 2022, kl. 08:30
Jeg går fortsatt og venter på 2022.4. Bilen er på wifi hver natt hjemme i garasjen, men er fortsatt på 2021.44.30.11. Det er mulig jeg ikke får siden bilen har en serviceavtale i appen den 17/2...

Hva tror dere?
Tror ikke det, det er svært mange som ikke har fått den enda i følge diverse oversikter. Altså helt normalt.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

AlexØ

Tror ikke den er rullet ut til 3 og Y enda i Europa.

Handyman

Sitat fra: AlexØ på tor 10. feb 2022, kl. 09:14
Tror ikke den er rullet ut til 3 og Y enda i Europa.
2022.4 eller 2022.4.5? Jeg og flere andre her har fått disse.

Chris Aurora

Fikk 2022.4.5 i går. Det eneste jeg merker utover release notes er at nå har ladeluka gått fra å glefse etter kabelen til å stå oppe i 5-6 sekunder etter at jeg kobler fra :)
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Handyman

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på tor 10. feb 2022, kl. 11:20
Fikk 2022.4.5 i går. Det eneste jeg merker utover release notes er at nå har ladeluka gått fra å glefse etter kabelen til å stå oppe i 5-6 sekunder etter at jeg kobler fra :)
Noen endringer på skjremen også. LTE/WIFI-symbol og profiler øverst på skjermen igjen. Håper de fortsetter med å rette opp "feilene" i V11. 

geear

Sitat fra: Stjerneglis på tor 10. feb 2022, kl. 08:30

Hva tror dere?
Har ikke servicetime og det er akkurat likt hos meg, med samme sw. Min var til og med inne hos Tesla etter 2022.4 var kommet, og fikk ikke oppdateringen. Er nok ikke med i batchen som skal få denne.

OlaM

Sitat fra: kodax på ons 09. feb 2022, kl. 21:08
Sitat fra: OlaM på ons 09. feb 2022, kl. 21:02
Sitat fra: Motorwatt på man 07. feb 2022, kl. 23:32
Samme beskrivelse som forrige versjon

Denne har jeg ikke sett før:

Jeg får utslett av de oversettelsene. Hvorfor må appen se ut som svindel-mail?
Hva i granskauen snakker du om?

"Bilen Detaljer" og masse annet helt ubrukelig norsk. Noe er maskinoversatt, annet er oversatt profesjonelt av noen som ikke kan fagområdet. Irrelevant til tråden, det må jeg innrømme.
'21 3LR

Motorwatt

🤣 "Bilen" er mitt navn på nettopp bilen. Er nok erstattet med hva eiere kaller den 🤣

OlaM

Sitat fra: Motorwatt på tor 10. feb 2022, kl. 19:58
🤣 "Bilen" er mitt navn på nettopp bilen. Er nok erstattet med hva eiere kaller den 🤣

Åja, haha! My bad, som det heter.

Ok et annet eksempel på proff oversetter som tar det ord for ord, i stedet for å bruke hodet:
Sitat
Lad utenom strømtopp

Planlegg å fullføre ladingen når strømforbruket i nettverket er lavt for å redusere energikostnader.

Nettverket? Strømtopp? Høres ut som grid og peak. Hva med:

Sitat
Tidsbestemt lading

Planlegg lading til tidspunkt med lav strømpris.
'21 3LR

geear

Ro ro til fiskeskjær..

Det finnes helt klart ting å plukke på i avtalevilkår og manualer, men syns faktisk oversettelsene er ganske bra. Og Tesla er egentlig ganske unike på språk. Jeg vil påstå at Tesla sin støtte for NORSK talekontroll er bedre enn alle andre sin støtte for ENGELSK talekontroll. Dialekter går også ufattelig bra.

Motorwatt

"Bilen" ble brukt da den gir den beste meningen sammen med statusmeldinger. "Den hvite damen er åpen" blir litt mere tvetydig...

Handyman

Sitat fra: OlaM på tor 10. feb 2022, kl. 20:04
Sitat fra: Motorwatt på tor 10. feb 2022, kl. 19:58

Åja, haha! My bad, som det heter.

Ok et annet eksempel på proff oversetter som tar det ord for ord, i stedet for å bruke hodet:
Sitat
Lad utenom strømtopp

Planlegg å fullføre ladingen når strømforbruket i nettverket er lavt for å redusere energikostnader.

Nettverket? Strømtopp? Høres ut som grid og peak. Hva med:

Sitat
Tidsbestemt lading

Planlegg lading til tidspunkt med lav strømpris.
Jeg synes "Lad ved lavt strømforbruk" er en god kandidat.
Tror Elon sparket oversetterne samtidig med at han selv over "markedavdelingen" ;-)

Doff86

En annen god kandidat er fra telefonsvareren til Tesla sist jeg ringte dem:
"Vi opplever for tiden et høyt nivå av innkommende interesse".

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA