Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Autopass brikke bytte ?

Startet av Vikki, søndag 16. januar 2022, klokken 23:56

« forrige - neste »

Vikki

Skal jeg fortsatt bruke min gamle autopass brikke som jeg hadde på diesel bilen min, i min nye nissan leaf ? Eller er det en spesiell bombrikke jeg må/burde bestille ? :)

jkirkebo

Sitat fra: Vikki på søndag 16. januar 2022, klokken 23:56
Skal jeg fortsatt bruke min gamle autopass brikke som jeg hadde på diesel bilen min, i min nye nissan leaf ? Eller er det en spesiell bombrikke jeg må/burde bestille ? :)

Du kan bruke den gamle, så lenge du melder den flyttet til ny bil.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

hELgenen

Flytting av brikke fra en bil til en annen gjør du selv på hjemmesiden til autopass utsteder - f.eks Fremtind eller Skyttelpass.

Fremtind sin side var det mange problemer med å få tilgang til fordi de sendte ut en mail som gikk rett i søppelfilteret for mange - så har du dette selskapet vil du kanskje slite litt med å logge på.  Jeg ga opp i sin tid og gikk over til skyttelpass - da bestilte jeg ny brikke her og betalte 200 NOK i depositum. Sa deretter opp i fremtind og fikk da tilbake depositumet på brikken jeg hadde hos dem. Dvs. de satt på depositumet i 2 mnd og betalte meg aldri korrekt beløp tilbake - i mitt tilfelle betalte jeg direkte til Fremtind service beløpet som var påløpt for bompasseringer til dem før jeg sa opp og byttet til skyttelpass. Deretter klarte de å trekke med dette beløpet en gang til - denne gangen motregnet brikkens depositum hos dem. Mao. betalte jeg 2 ganger siste regning - men beløpene var så små at jeg ikke orket å krangle med dem. 


Vix

Du kan logge deg inn på "minside" på https://minside.fremtindservice.no
Der kan du velge "flytt en brikke" for å registrere den på din nye bil.

Her kan du også bestille nytt brikkefeste gratis.


TB

Byttet selv til SkyttelPASS i høst.

Her får en svar når en spør, web siden virker, og kan enkelt eksportere til excel for kjøring i jobb.

SkyttelPASS AS er et datterselskap som er 100% eid og driftet av Skyttel AS, som eies av fylkeskommunene Agder, Rogaland og Vestland går overskuddet tilbake til det offentlige.

Fremtind Service AS eies av Fremtind Forsikring AS, som eies av Sparebank 1 Gruppen AS og DNB ASA
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA