Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hengerfeste på Model S refresh?

Startet av geear, onsdag 12. januar 2022, klokken 10:27

« forrige - neste »

Li-Ion

Ikke levert med krok - men alt annet virker klart.
Teslaeier siden 2013 :)

geear

Er det luke i fanger og hurtigfeste til kroken bak også, eller må de inn slik som Model Y - og få skiftet ut bakerste bjelken?

Li-Ion

Har ikke sjekket enda. Men luken er på plass i nedre del av fangeren.
Teslaeier siden 2013 :)

OleJA

Skal være 'inkludert' i følge kjøretøyinformasjon, men enda ikke funnet det i bilen ;)

RJK

Sitat fra: OleJA på fredag 23. desember 2022, klokken 21:32
Skal være 'inkludert' i følge kjøretøyinformasjon, men enda ikke funnet det i bilen ;)

Kan det være så enkelt som at de har "gjemt" kroken og "taue-kroken" ("øyebolten") i frunken under et falskt gulv som er dekket av en matte?

Er jo andre elbiler som har "gjemt" både varseltrekanten og denne "øyebolten" på denne måten. Tenker da spesielt på Polestar og Volvo, som jeg har sett denne løsningen på.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Li-Ion

Sitat fra: OleJA på fredag 23. desember 2022, klokken 21:32
Skal være 'inkludert' i følge kjøretøyinformasjon, men enda ikke funnet det i bilen ;)

Samme hos meg. Kroken ligger IKKE i bilen, men i bilinfo på skjermen står det at hengerfeste er inkludert!

Kan jeg spørre hvor du fikk bilen utlevert?
Lurer litt på om det er ett landsdekkende problem - eller bare i min del av landet (Trondheim)
Teslaeier siden 2013 :)

OleJA

Sitat fra: Li-Ion på lørdag 24. desember 2022, klokken 13:29
Sitat fra: OleJA på fredag 23. desember 2022, klokken 21:32
Skal være 'inkludert' i følge kjøretøyinformasjon, men enda ikke funnet det i bilen ;)

Samme hos meg. Kroken ligger IKKE i bilen, men i bilinfo på skjermen står det at hengerfeste er inkludert!

Kan jeg spørre hvor du fikk bilen utlevert?
Lurer litt på om det er ett landsdekkende problem - eller bare i min del av landet (Trondheim)
Trondheim her også. Hadde forsåvidt ikke forventet å få med hengerfeste heller, siden det ikke var tilgjengelig når bilen ble bestillt. Planlegger å ta en titt under dekselet bak på bilen når finstasen er byttet ut med noe mer praktisk for garasjejobbing.

offpist

Sitat fra: Li-Ion på lørdag 24. desember 2022, klokken 13:29
Samme hos meg. Kroken ligger IKKE i bilen, men i bilinfo på skjermen står det at hengerfeste er inkludert!

Betyr bare at hardware for tilhenger er aktivert.
Det sitter en egen styringsmodul som gir strøm til lys, så den er tydeligvis montert og aktiv.
Så da antar jeg man trenger bare kroken.

Veit bare at krok til Model 3 koster 1250 kr pluss vesken 350 kr for 2 år siden.

På samme måte som at CCS oppgradering er aktivert på eldre biler, man trenger fremdeles selve adapteret.

Synes jo det er veldig bra at Tesla faktisk har fått på hengerfeste på Model S endelig.
Ikke har vi betalt noe ekstra for det heller. Så betaler gjerne for den kroken.

Under er avbildet kroken for Model X, men trolig blir det en egen modell for Model S.

Sjekket både i tesla shop`n og https://epc.tesla.com/ , er ikke lagt ut for salg/delenr enda.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Solheim

I mitt originale mottatte ordrebekreftelse på Mail er den listet med hengerfeste inkludert. Men på den på mytesla er den listet uten rart nok.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Li-Ion

#24
Om det ikke følger med hengerfeste synes jeg det er merkelig at det uttrykkelig står det i infoskjermen. 
At hengerfeste er inkludert - betyr vel nettopp det. Ikke at du må kjøpe noe ekstra for å trekke tilhenger.
Teslaeier siden 2013 :)

offpist

På faktura til min LR er ikke hengerfeste nevnt med ett ord.
Men er registrert med hengervekt tillatt 1600 kg så antar hardware er på plass, utenom kroken.

Regnet meg frem til at en Plaid S vil koste ca 700 000 kr mer neste år sammenlignet med hva jeg betaler for en LR i år. Kanskje en merkelig sammenligning, men føles som et bra kjøp.
Lever greit med "bare" 670 hk.

0-100 på 3.2 sekunder er på nivå med Lamborghini Urus, Lamborghini Huracan, Koenigsegg Agera, Porsche 911 GT3 RS, osv.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

OleJA

#26
Da har jeg tatt av deksel under bilen og tatt en titt: Alt er allerede ferdig installert, mangler kun selve kroken. Dessverre ganske kronglete plassering av kontakt, står unødig langt oppe i hullet - Fremkommer desverre ikke så godt fra bildet.

Edit: Håper de tenker å tilby et tilpasset deksel for bruk når krok er montert, ellers så kommer det til å samle seg kilovis med sand og skitt inne i bakfangeren.


geear

God info! Takk! Sykt at de ikke har klart å få med seg selve kroken når alt det andre er på plass.

Ser ut som det er akkurat samme konsept som på Model X, med vertikal innfesting, i motsetning til horisontalt på Y. Kanskje krok fra X passer rett på.

Når det gjelder luka fra undersiden der, så kjørte jeg med krok montert på X i sikkert tre år kontinuerlig i sørpe, sand og drit, og hadde ikke problem med at det samlet seg noe som helst inni der. Måtte gi kroken et kakk fra undersiden da jeg skulle ha den av, men ellers var det helt uproblematisk.

Trist at de fortsatt ikke har klart å få på plass elektrisk krok. Det går seg til etterhvert, men hver gang jeg har kjørt bil med elektrisk krok er det kjipt å komme tilbake til Teslaen..  :o

offpist

Kjører:
Grå 2013 Model S P85

geear

#29
Fant den ikke i delekatalogen enda, men visuelt ekstremt lik kroken fra pre-refresh X (delenummer 1027584). Må gå an å få tak i delenummeret og sjekke, i så fall er det bare å ta turen til en høgger og kjøpe fra en X.  :P

Denne tråden burde vel egentlig vært flyttet til refresh-kategorien...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA