Hengerfeste på Model S refresh?

Startet av geear, onsdag 12. januar 2022, klokken 10:27

« forrige - neste »

offpist

Jeg har gjort samme observasjonen.
Ser lik ut som pre-Refresh Model X.

Men de hengerfestene jeg kunne finne på finndel.no er komplett med rammeverk og kabling osv.
Kjører:
Grå 2020 Model S Long Range +
Blå 2019 Model S75D (kone bil)

geear

Ja, men det gir liten mening i og med at det er umulig å ettermontere hengerfeste på X, og få det godkjent. Alle som har lov til å trekke henger kom med hengerfeste fra fabrikk. Det er nok ikke høggerne klar over. Kanskje noen som har behov for å skifte etter påkjørsel bakfra, men da er nok ofte skadene så store at det er kondemnering, og Tesla godtar jo heller ikke brukte deler.

offpist

Jeg fant en krok fra Model X nå.

Skal melde tilbake hvordan den passer når den kommer.

Helt ny og ubrukt.
2850 kr + frakt inkl eske og alt.
Så 5000 kr spart i så fall, hvis den passer.
Kjører:

offpist

Model S
Du kan ikke vise dette vedlegget. 

Model X
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Kjører:

geear

Fine bilder, men passet den? Må vel være noen du kunne lånt en krok for test fra før du kjøpte? ;)

offpist

Sitat fra: geear på torsdag 05. januar 2023, klokken 21:33
Fine bilder, men passet den? Må vel være noen du kunne lånt en krok for test fra før du kjøpte? ;)

Det kan du si.. Nei kjenner ikke så mange med Model X for å være ærlig.
Passer den ikke havner den på finn.no igjen, ikke værre enn det.

Kjører:

geear

Du kunne helt sikkert funnet noen her på forumet som hadde vært villig til å møte deg og prøvemontere, men too late nå. :)

OleJA

offpist

Har fått kroken, den kom i går.
Men vi tok en av våre andre biler til hytta.

Blir testet i morgen kveld eller mandag.
Kjører:

offpist

Da kan jeg herved bekrefte at hengerfeste fra Model X(2016-2020) ser ut til å passe perfekt.

Vil bare understreke at dette er ikke noen anbefaling i å bruke dette feste, for tesla er veldig nøye på å spesifisere at det er KUN den kroken de nå selger til dobbel pris som skal brukes på nye Model S.

Men jeg kan si så mye at den klikker på plass som det skal, riktig avstand fra fanger og overhode ingen slark når man røsker i festet.
Kjører:

offpist

Kjører:

geear

Perfekt. Ratet for 2250 kg er den jo også. Prøv å sammenligne med en S-krok en gang du får anledning. :)

Gratulerer med en av de første S-ene i landet med krok og hengervekt i vognkortet.  8)

offpist

Hvis noen bor i Oslo/Lørenskog området og har 2023 Model S krok, og har interesse i å sammenligne er det bare å ta kontakt. Som du sier er X kroken rated til 2250 kg, så har vanskelig for å tro den er noe svakere og dårligere.

Kjører:

OleJA

Ser det står et langt produktnummer(?) på kroken. Kan det tenkes at dette er identisk for X/S?

offpist

Eneste jeg veit er at Tesla sitt delenr for Krok Model X er 1027584-00-C.
Og det er samme delenr på den gamle Model X, som på den nye Plaid.
Så akkurat der kan man bruke de om hverandre.. men nå følger det vel med krok på X Plaid så det er ikke så spennende.

Mens de fleste deler er listet opp for Refresh S på https://epc.tesla.com/, så er ikke hengerfeste med der.
Og de angir heller ikke delenr på det de kaller "Slepepakke for Model S" i shop.
Så da er det ikke lett å sammenligne basert på Tesla sitt delenr.

EDIT: her er nr som står på min Model X krok.
Kjører:

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA