Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y - bestilling og levering 1. kvartal 2022

Startet av Antonand, mandag 03. januar 2022, klokken 23:18

« forrige - neste »

gunnarPH

Sikkert et håpløst spørsmål, men bør det bekymre meg at jeg ikke har fått beskjed om rekkevidde økningen? Kun forsikring, er vel faste rammer for sekvens. 

andev

Jeg har heller ikke fått noe melding om rekkeviddeøkning. Bestilte 26. desember. Håper jeg ikke får levert en eldre modell 😅

gunnarPH

Sitat fra: andev på torsdag 03. februar 2022, klokken 17:36
Jeg har heller ikke fått noe melding om rekkeviddeøkning. Bestilte 26. desember. Håper jeg ikke får levert en eldre modell 😅

Tanken slo meg også. Men det finnes nok en god forklaring. Kanskje felger. Jeg bestilte 20 tommer.

turfsurf

Sitat fra: gunnarPH på torsdag 03. februar 2022, klokken 17:07
Sikkert et håpløst spørsmål, men bør det bekymre meg at jeg ikke har fått beskjed om rekkevidde økningen?
Umulig å si. I fjor vinter leverte Tesla ut TM3 med forskjellige batterier, så det gjenstår å se.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Antonand

Sitat fra: gunnarPH på torsdag 03. februar 2022, klokken 17:50
Sitat fra: andev på torsdag 03. februar 2022, klokken 17:36
Jeg har heller ikke fått noe melding om rekkeviddeøkning. Bestilte 26. desember. Håper jeg ikke får levert en eldre modell 😅

Tanken slo meg også. Men det finnes nok en god forklaring. Kanskje felger. Jeg bestilte 20 tommer.

Har bestilt TMY LR med 20 tommer den 15 desember. Har mottatt vin og mottatt melding om rekkevidde økning.

gunnarPH

Sitat fra: Antonand på torsdag 03. februar 2022, klokken 20:19
Sitat fra: gunnarPH på torsdag 03. februar 2022, klokken 17:50
Sitat fra: andev på torsdag 03. februar 2022, klokken 17:36
Jeg har heller ikke fått noe melding om rekkeviddeøkning. Bestilte 26. desember. Håper jeg ikke får levert en eldre modell

Tanken slo meg også. Men det finnes nok en god forklaring. Kanskje felger. Jeg bestilte 20 tommer.

Har bestilt TMY LR med 20 tommer den 15 desember. Har mottatt vin og mottatt melding om rekkevidde økning.
Takk @Antonand. For å tilfredsstille egen nysgjerrighet. Fikk du VIN av Tesla eller via Kildekode. Kom den før eller etter beskjed om rekkevidde økning?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Antonand

Hei
Fikk melding den 17januar om rekkevidde økning. Og fikk vin via Kildekode den 2 februar.

Står det (2022 Tesla model Y) i Dashboard så har du fått Kildekode.

gunnarPH

Sitat fra: Antonand på torsdag 03. februar 2022, klokken 21:39
Hei
Fikk melding den 17januar om rekkevidde økning. Og fikk vin via Kildekode den 2 februar.

Står det (2022 Tesla model Y) i Dashboard så har du fått Kildekode.
Takk :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

brnout

Ser at jeg har fått VIN i kildekoden jeg og, noen som har noen innside på når forventet ankomst til landet er og man kan forvente levering?

tornaldo

Sitat fra: brnout på torsdag 03. februar 2022, klokken 22:21
Ser at jeg har fått VIN i kildekoden jeg og, noen som har noen innside på når forventet ankomst til landet er og man kan forvente levering?

Jeg skrev dette i en annen tråd, og det gjelder nok Model Y også:

Det går to UECC skip fra Zeebrugge til Drammen 13/2, med ankomst 17/2. Det er ikke helt usannsynlig at det blir første skip som kommer med Tesla dette kvartalet.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

brnout

Sitat fra: tornaldo på fredag 04. februar 2022, klokken 06:26
Jeg skrev dette i en annen tråd, og det gjelder nok Model Y også:

Det går to UECC skip fra Zeebrugge til Drammen 13/2, med ankomst 17/2. Det er ikke helt usannsynlig at det blir første skip som kommer med Tesla dette kvartalet.


Ok, da ryker vel dessverre håpet om bil før vinterferie i uke 8.

gunnarPH

#41
Sitat fra: andev på torsdag 03. februar 2022, klokken 17:36
Jeg har heller ikke fått noe melding om rekkeviddeøkning. Bestilte 26. desember. Håper jeg ikke får levert en eldre modell
Hei @andev - jeg snakket med min selger i dag. Som alltid svært hyggelig, imøtekommende og serviceinnstilt. Bilen min leveres med økt rekkevidde, så da er nok ikke mangel på SMS nødvendigvis noe å bry seg om :-)


Sent from my iPad using Tapatalk

Skuggfaks

Ser for første gang i dag at ny bestilling av Y LR estimerer levering i mars.
# Model Y LR 2022.

Antonand

Sitat fra: gunnarPH på fredag 04. februar 2022, klokken 19:43
Sitat fra: andev på torsdag 03. februar 2022, klokken 17:36
Jeg har heller ikke fått noe melding om rekkeviddeøkning. Bestilte 26. desember. Håper jeg ikke får levert en eldre modell
Hei @andev - jeg snakket med min selger i dag. Som alltid svært hyggelig, imøtekommende og serviceinnstilt. Bilen min leveres med økt rekkevidde, så da er nok ikke mangel på SMS nødvendigvis noe å bry seg om :-)


Sent from my iPad using Tapatalk

Det er jo helt topp. Da er det bare å glede seg til levering😀.
Spent på når den kommer.

andev

Sitat fra: gunnarPH på fredag 04. februar 2022, klokken 19:43
Sitat fra: andev på torsdag 03. februar 2022, klokken 17:36
Jeg har heller ikke fått noe melding om rekkeviddeøkning. Bestilte 26. desember. Håper jeg ikke får levert en eldre modell
Hei @andev - jeg snakket med min selger i dag. Som alltid svært hyggelig, imøtekommende og serviceinnstilt. Bilen min leveres med økt rekkevidde, så da er nok ikke mangel på SMS nødvendigvis noe å bry seg om :-)


Sent from my iPad using Tapatalk

Godt å høre! Da er det håp likevel 😂 er det noen som vet hvem kan kontakte når man har bestilt bilen på nett, og ikke gjennom en selger?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA