Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y - bestilling og levering 1. kvartal 2022

Startet av Antonand, mandag 03. januar 2022, klokken 23:18

« forrige - neste »

DagfinnN

Fikk vin tirsdag denne uka. altså 8. feb.
I dag fant selger Vin i Tesla sitt system.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

tornaldo

Sitat fra: DagfinnN på onsdag 09. februar 2022, klokken 18:06
Fikk vin tirsdag denne uka. altså 8. feb.
I dag fant selger Vin i Tesla sitt system.

Da er det ikke så lett å vite hvilket skip den er på, siden 8 feb ble det delt ut VIN fra 6 ulike skip, med ankomst Zeebrugge ca 17-28 feb.

Hvilken nummerserie har du da? Første tre i siste seks siffer. Det gir en ganske klar indikasjon.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Rocklobster

Ser jeg har fått VIN med serial# 234xxx

Er det deromkring det ligger for q1 bilene ?

JLindberg

Har også levering i Trondheim. Konstaterte VIN på bilen 4. februar. Kan ikke utelukke det kom VIN på bilen før denne dato. Vet intet om skip/leveringsmetode.

LRWYGCEK5NC235XXX

DagfinnN

Sitat fra: tornaldo på onsdag 09. februar 2022, klokken 19:07
Da er det ikke så lett å vite hvilket skip den er på, siden 8 feb ble det delt ut VIN fra 6 ulike skip, med ankomst Zeebrugge ca 17-28 feb.

Hvilken nummerserie har du da? Første tre i siste seks siffer. Det gir en ganske klar indikasjon.
LRWYGCEKXNC254xxx
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

andev

#65
LRWYGCEKXNC218XXX her. Høres ut som lave numre i forhold til mange andre her  :-X

gunnarPH

Jeg fikk #235XXX. Vin ble vel synlig 4/2 (men det kan ha vært 3/2). Kan ikke helt forstå hvordan noen da kan anta at den kan lenkes til MS. Viking Bravery.   

tornaldo

Sitat fra: gunnarPH på torsdag 10. februar 2022, klokken 09:24
Jeg fikk #235XXX. Vin ble vel synlig 4/2 (men det kan ha vært 3/2). Kan ikke helt forstå hvordan noen da kan anta at den kan lenkes til MS. Viking Bravery.   

Man kan anta hvilket skip den er på, ved å bl.a. se på hvem som fikk VIN til hvilket tidspunkt, hvor de aktuelle skipene var på det tidspunktet og når de ankommer Southampton/Zeebrugge, og når de som fikk vin har utlevering av bil. På f.eks det tyske forumet er det veldig mange som deler informasjon om disse detaljene, og da kan man gjøre en del kvalifiserte vurderinger.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

tornaldo

Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

gunnarPH

Sitat fra: tornaldo på torsdag 10. februar 2022, klokken 16:37
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Takk for deling. Ikke sant. Mange bekker små gjør en stor å. En artig ventelek :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Rocklobster

Ser at doble glass bak er bekreftet sammen med større nyttelast/nye bremser, fra Tyskland. MCU3 også, men har ikke sett bilder enda. Venter bare endelig bekreftelse på MCU 3 når de første blir levert der nå i helgen så kan jeg glede meg til ny bil :)

S10G

Blir intr. å se de første TMY som kommer til Norge om kort tid. Fikk selv vin i dag, bestilte for en uke siden. Selger bekreftet dobbelt glass, amd ryzen, rekkevidde, oppvarmede vindusviskere (eller type løsning). Ikke spurt ang. hattehylle og evt. festekroker.

jonmar

Sitat fra: snakkesalig på fredag 11. februar 2022, klokken 16:36
Hva med hattehylle og festekroker?
Jeg spurte Tesla om dette og refererte til info i brukermanual. Fikk dette svaret 27. januar:

"Dette er en oppdatert brukermanual som i utgangspunktet ikke skulle blitt lagt ut enda – siste nytt er at det vil komme en oppdatering som fjerne denne infoene.

Det vi har fått bekreftet pr nå er at Model Y Performance levert fra Berlin vil få hattehylle og Kinesisk produsert Long Range vil få dette ettermontert.

Når det gjelder lastekroker har vi ikke fått info på at dette skal komme enda, men planlagt at bilene skal få etter hvert."



Sent fra min SM-G781B via Tapatalk


tornaldo

Det er ikke hattehylle eller festekroker på Model Y som kommer nå.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

gunnarPH

Sitat fra: Rocklobster på fredag 11. februar 2022, klokken 14:50
Ser at doble glass bak er bekreftet sammen med større nyttelast/nye bremser, fra Tyskland. MCU3 også, men har ikke sett bilder enda. Venter bare endelig bekreftelse på MCU 3 når de første blir levert der nå i helgen så kan jeg glede meg til ny bil :)
Flott om økt nyttelast kommer for de som kommer nå i februar/mars, men det er vel ytterst usikkert? Har ikke helt bestemt meg for om jeg synes det er et problem. Vet jeg hva nåværende bil har? Nei


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA