Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Konsekvens av forsinket levering?

Startet av Løytnanten, onsdag 15. desember 2021, klokken 21:11

« forrige - neste »

Løytnanten

#15
Sitat fra: biggern på torsdag 16. desember 2021, klokken 18:22

Gjelder jo helt til noen konkurrenter klarer å fylle hullene, samt pøse på med ønskede modeller.

Du har et poeng her biggern! Ser at Nissan nå åpner for bestilling av Ariya som på mange punkter har vel så gode spesifikasjoner som ID.4 GTX.

En mulighet som åpner seg er å bestille en Ariya nå, ta imot ID.4 når den en gang måtte komme, og så selge den med 50k i fortjeneste, for deretter å ende opp med en Nissan med større rekkevidde og andre vel så gode egenskaper.

Øyvind.h

Bestiller du Ariya nå må du nok regne med 1 år + ventetid. Men, det gjelder vel nesten ID4 også.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Dieselgubben

Sitat fra: Løytnanten på fredag 17. desember 2021, klokken 20:58
Sitat fra: biggern på torsdag 16. desember 2021, klokken 18:22

Gjelder jo helt til noen konkurrenter klarer å fylle hullene, samt pøse på med ønskede modeller.

Du har et poeng her biggern! Ser at Nissan nå åpner for bestilling av Ariya som på mange punkter har vel så gode spesifikasjoner som ID.4 GTX.

En mulighet som åpner seg er å bestille en Ariya nå, ta imot ID.4 når den en gang måtte komme, og så selge den med 50k i fortjeneste, for deretter å ende opp med en Nissan med større rekkevidde og andre vel så gode egenskaper.

Ariya 4wd har 460 km wltp rekkevidde... Den har også et bagasjerom på 415 liter...Tror nok du ender opp med Id4 Gtx likevel....

Zubzero

Sitat fra: Løytnanten på fredag 17. desember 2021, klokken 20:35
Sitat fra: Zubzero på fredag 17. desember 2021, klokken 18:43
Sitat fra: ELvin2022 på torsdag 16. desember 2021, klokken 17:41
Jeg hadde seneste levering i uke 44. Men det står med "liten skrift" : levering usikker, mere enn 6 mnd..
Det er greit at leveringstid er usikker. Altså usikker innenfor perioden inntil siste leveringsuke. Siste leveringsuke er siste leveringsuke. Dvs. at dersom siste leveringsuke er uke 25, så kan det gjerne være usikkert om den blir levert i uke 20 eller 24, men uke 25 er absolutt siste uke.

Ja vel, og hva så når levringen ikke skjer i siste leveringsuke, Zubzero?
Da kan du gi selger en rimelig leveringsfrist, dersom den ikke blir infridd, kan du heve kjøpet.

Løytnanten

Sitat fra: Zubzero på lørdag 18. desember 2021, klokken 08:46
Sitat fra: Løytnanten på fredag 17. desember 2021, klokken 20:35
Sitat fra: Zubzero på fredag 17. desember 2021, klokken 18:43
Sitat fra: ELvin2022 på torsdag 16. desember 2021, klokken 17:41
Jeg hadde seneste levering i uke 44. Men det står med "liten skrift" : levering usikker, mere enn 6 mnd..
Det er greit at leveringstid er usikker. Altså usikker innenfor perioden inntil siste leveringsuke. Siste leveringsuke er siste leveringsuke. Dvs. at dersom siste leveringsuke er uke 25, så kan det gjerne være usikkert om den blir levert i uke 20 eller 24, men uke 25 er absolutt siste uke.

Ja vel, og hva så når levringen ikke skjer i siste leveringsuke, Zubzero?
Da kan du gi selger en rimelig leveringsfrist, dersom den ikke blir infridd, kan du heve kjøpet.

Da ville nok forhandleren skogg-le hele veien til banken etter å ha solgt bilen "min" videre med 50k i ekstra fortjeneste. Nei, den gleden ønsker jeg ikke å servere forhandleren.

Løytnanten

Sitat fra: Dieselgubben på lørdag 18. desember 2021, klokken 08:35
Sitat fra: Løytnanten på fredag 17. desember 2021, klokken 20:58
Sitat fra: biggern på torsdag 16. desember 2021, klokken 18:22

Gjelder jo helt til noen konkurrenter klarer å fylle hullene, samt pøse på med ønskede modeller.

Du har et poeng her biggern! Ser at Nissan nå åpner for bestilling av Ariya som på mange punkter har vel så gode spesifikasjoner som ID.4 GTX.

En mulighet som åpner seg er å bestille en Ariya nå, ta imot ID.4 når den en gang måtte komme, og så selge den med 50k i fortjeneste, for deretter å ende opp med en Nissan med større rekkevidde og andre vel så gode egenskaper.

Ariya 4wd har 460 km wltp rekkevidde... Den har også et bagasjerom på 415 liter...Tror nok du ender opp med Id4 Gtx likevel....

Stemmer det Dieselgubben - rekkevidden er "kun" 46 mil, men 13% større batteri enn ID.4 lar seg høre. Bagasjeromstørrelsen er ikke avgjørende for oss så jeg tror jeg skal sjekke den ut litt nærmere.

Løytnanten

Ja, da er konsekvensen av forsinket levering at jeg har bestilt en Nissan Ariya. Satser da på å motta min ID.4 GTX i mellomtiden og selge den med god fortjeneste. Den stadig lengre leveringstiden på GTX bør jo være den beste garanti for at det skal bli mulig?

Paasan

Sitat fra: Løytnanten på lørdag 18. desember 2021, klokken 22:54
Ja, da er konsekvensen av forsinket levering at jeg har bestilt en Nissan Ariya. Satser da på å motta min ID.4 GTX i mellomtiden og selge den med god fortjeneste. Den stadig lengre leveringstiden på GTX bør jo være den beste garanti for at det skal bli mulig?

Det blir forsinkelser på gtx gjennom hele 22, så du blir nok kvitt den ja..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA