Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken elbil er bedst om vinteren?

Startet av Palle22, lørdag 04. desember 2021, klokken 08:57

« forrige - neste »

espenri

Kjenner egentlig ikke igjen noen av punktene nevnt negativt ovenfor her. Det er ikke en perfekt bil, men disse manglene har jeg ikke opplevd enda.
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

Kanutten

Sitat fra: bmw2002 på mandag 13. desember 2021, klokken 14:41
Synes rekkevidden reduserer mindre enn på andre elbiler jeg har prøvd.  32 mil har jeg brukt å ligge på ved -15 til -20 ved blandet kjøring motorvei/landevei.

Kald trekk ser jeg flere klager på, men ikke opplevd selv. Kan det være noe galt på enkelte biler?

32 mil er rekkevidden om sommeren på min. I minus 15 - 20 kommer jeg ikke fram til hytta hjemmefra uten å lade på veien (Oslo - Trysil). Man kan jo mistenke at både rekkevidde og kald trekk er feil på min bil, men jeg har hatt 2 stykker, og begge har hatt samme problem. Mulig at kjøremønster og hjulstørrelse har innvirkning her.

Trapper

Min erfaring i I-Pace er at det er mindre kald trekk når Smart Klima er slått av når jeg kjører alene i bilen.

Ingeniøren

Sitat fra: espenri på mandag 13. desember 2021, klokken 15:50
Kjenner egentlig ikke igjen noen av punktene nevnt negativt ovenfor her. Det er ikke en perfekt bil, men disse manglene har jeg ikke opplevd enda.

:+1:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA