Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Spørsmål om Enhanced Autopilot.

Startet av Vw e up, torsdag 14. oktober 2021, klokken 15:17

« forrige - neste »

Vw e up

Hei.
Kan noen si om dette tillegget er et Må ha tillegg.
🚘👍

SurSnasen


Vw e up


Handyman

#3
Ingen må ha det, men jeg som kjører mye på motorvei, elsker automatisk filskifte og til dels NoA.
Jeg ble småirritert da jeg lånte svigerfars bil som bare hadde AP. Men når det er sagt, er det mange som ikke synes noe om disse funksjonene i det hele tatt. Vi er forskjellige, og hvis du seriøst lurer på om du skal koste på deg EAP, bør du prøvekjøre begge deler.
Med den prisen EAP har, så er personlig økonomi et betydelig argument... for eller i mot.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

thebadger

Absolutt ikke, andrehåndsverdien blir ikke påvirket engang fordi de absolutt aller fleste kjøper heller samme bil uten EAP hvis den er billigere

Handyman

Sitat fra: thebadger på torsdag 14. oktober 2021, klokken 19:36
Absolutt ikke, andrehåndsverdien blir ikke påvirket engang fordi de absolutt aller fleste kjøper heller samme bil uten EAP hvis den er billigere
Hvis du svarte meg, så snakket jeg ikke om annenhåndsverdi. Du får ikke mye igjen for EAP og FSD, og verditapet blir helt klart større. J
Jeg brakte inn personlig økonomi fordi EAP koster mye, men om du ikke bekymrer deg for egen økonomi er det jo bare å kjøre på.
Kjøp EAP dersom du har råd, og det er funksjoner du vet du vil ha.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Vw e up

Hei.
Takk for godt argumenterte forskjellige svar. 🚘

thebadger

Sitat fra: Handyman på torsdag 14. oktober 2021, klokken 19:42
Hvis du svarte meg
Nei, svarte trådstarter.
Gikk ut ifra at funksjonene ikke var verdt pengene for vedkommende, med mindre TS trenger hjelp til å bli overbevist

Handyman

Sitat fra: thebadger på fredag 15. oktober 2021, klokken 09:23
Sitat fra: Handyman på torsdag 14. oktober 2021, klokken 19:42
Hvis du svarte meg
Nei, svarte trådstarter.
Gikk ut ifra at funksjonene ikke var verdt pengene for vedkommende, med mindre TS trenger hjelp til å bli overbevist
Skjønner  :)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

turfsurf

Går jo ikke an å si det er «Må ha», men jeg bruker funksjonene der mye, og vil ikke ha Tesla uten.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geear

Sitat fra: Handyman på torsdag 14. oktober 2021, klokken 19:42
Sitat fra: thebadger på torsdag 14. oktober 2021, klokken 19:36
Absolutt ikke, andrehåndsverdien blir ikke påvirket engang fordi de absolutt aller fleste kjøper heller samme bil uten EAP hvis den er billigere
Hvis du svarte meg, så snakket jeg ikke om annenhåndsverdi. Du får ikke mye igjen for EAP og FSD, og verditapet blir helt klart større. J
Jeg brakte inn personlig økonomi fordi EAP koster mye, men om du ikke bekymrer deg for egen økonomi er det jo bare å kjøre på.
Kjøp EAP dersom du har råd, og det er funksjoner du vet du vil ha.
Hvis man ikke ser verdien i funksjonaliteten, så har det ingenting med personlig økonomi å gjøre om man kjøper det eller ikke. Hadde ikke merket på privatøkonomien om jeg hadde kjøpt EAP, men syns det krever altfor mye brukerinteraksjon, og kjører sjeldent slike lange etapper på motorvei på østlandet (i resten av landet har det ingen verdi i mine øyne). Bor man på østlandet og ofte kjører lange strekk på motorvei (fortrinnsvis i lavtrafikkerte perioder), så forstår jeg at det kan ha en verdi. Så få som kjøper EAP nå, så beviser det egentlig bare at den er for dyr i forhold til innhold.

Handyman

Sitat fra: geear på fredag 15. oktober 2021, klokken 10:48
Sitat fra: Handyman på torsdag 14. oktober 2021, klokken 19:42
Sitat fra: thebadger på torsdag 14. oktober 2021, klokken 19:36
Absolutt ikke, andrehåndsverdien blir ikke påvirket engang fordi de absolutt aller fleste kjøper heller samme bil uten EAP hvis den er billigere
Hvis du svarte meg, så snakket jeg ikke om annenhåndsverdi. Du får ikke mye igjen for EAP og FSD, og verditapet blir helt klart større. J
Jeg brakte inn personlig økonomi fordi EAP koster mye, men om du ikke bekymrer deg for egen økonomi er det jo bare å kjøre på.
Kjøp EAP dersom du har råd, og det er funksjoner du vet du vil ha.
Hvis man ikke ser verdien i funksjonaliteten, så har det ingenting med personlig økonomi å gjøre om man kjøper det eller ikke. Hadde ikke merket på privatøkonomien om jeg hadde kjøpt EAP, men syns det krever altfor mye brukerinteraksjon, og kjører sjeldent slike lange etapper på motorvei på østlandet (i resten av landet har det ingen verdi i mine øyne). Bor man på østlandet og ofte kjører lange strekk på motorvei (fortrinnsvis i lavtrafikkerte perioder), så forstår jeg at det kan ha en verdi. Så få som kjøper EAP nå, så beviser det egentlig bare at den er for dyr i forhold til innhold.
Enig, det er ikke noe å bruke penger på dersom man ikke ser verdien i EAP.
Jeg kjører til og fra jobb på motorvei på Sørlandet, og sliter ikke med brukerproblemer, og har derfor stor glede av automatisk filskift. Jeg skjønner ikke hvorfor du mener at den kun er nyttig på motorvei på Østlandet?
Men jeg er enig i at prisen er høy, og jeg anbefaler ikke å kjøpe det om man ikke har behov eller lyst.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

stue

Er det egentlig automatisk filskift man får da? Må man ikke uansett vri på rattet eller dytte på blinklyset?


Daniel_0007

Sitat fra: stue på fredag 15. oktober 2021, klokken 14:47
Er det egentlig automatisk filskift man får da? Må man ikke uansett vri på rattet eller dytte på blinklyset?

Blinklyset må man dytte man da skifter bilen felt sjøl så slipper man å skru av ap skifte fil og skru ap på igjen.
Model 3 2019 LR Rwd

cra

Summon er litt grei å ha når noen en sjelden gang har perkert tett intil bilen på begge sider. Ellers synes jegikke det er så mye av verdi i EAP; jeg har ikke mulighet for å bruke NoA der jeg bor/ferdes, og når jeg en sjelden gang er på langtur er det for lite intuitivt til at jeg orker å bruke det. Har jo glemt alt siden sist, og filskifte mm blir bare knot. Akurat som med automatisk parkering; jeg gjør det mye raskere og bedre selv. Tror ikke jeg kommer til å gå for EAP neste gang.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA