Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hundebur og annet hundetilbehør

Startet av lars667, søndag 19. september 2021, klokken 10:18

« forrige - neste »

Stromseth

Sitat fra: Rosstopher på tirsdag 21. september 2021, klokken 15:16
Sitat fra: lars667 på tirsdag 21. september 2021, klokken 14:45
En løsnign for hundebur som står i fare for å humpe opp, er kanskje å montere noen avstandsrør på det med noe skum i enden e.l., slik at det ikke får fart.

Godt forslag. Evt. bare rørisolasjon på hele stanga som går på tvers øverst. Altså dersom man har 4pets-bur eller lignende aluminiumsbur hvor det går en tykk stang i hele bredden øverst. Koster en 50-lapp på Biltema og kan brukes til alt mulig som trenger polstring. Jeg har det på dekkrokene på veggen i garasjen, for ikke å ripe opp felgene, samt rundt håndtaket på innsiden av garasjeportene så ikke bagasjeromsluker skal ripes opp. Bare å måle hvor mange mm klaring man har ned til døra på buret, samt hvor mange mm man har opp til glasset, og sette på så tykk isolasjon som man får plass til.

Dette er veldig gode innspill. Takk!
Kombinert med f.eks. 3M borrelås i bunnen så er det dobbeltsikret. Kan vanskelig se for meg at buret skal kunne skade bakruta med disse løsningene. Da har det i så fall skjedd noe som gjør bakruta til den minste bekymringen :)
Tesla Model Y (MIC), Long Range AWD, Gemini 19" S/V, Hvit m sort interiør. Montert Lazer Linear 18 Elite m i-LBA (4. sept -21 til dd)

lars667

Kan berolige dere om at det buret umulig kan gjøre noe skade på bakruta. Lista rundt derimot. Den gjør også at buret ikke passer, og det er nok å prøve å klemme lokket inntil for å få merker på plasten. Her snakker vi plast med lite ripebestandig overflate!

På så brede bur som 4pets medium 22 må en altså legge ned setene for å få plass. Det er en ørliten sjans for at det kan gå om en fjerner platene i bunn av bilen, men jeg tror ikke en får klemt buret langt nok ned.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Stromseth

Sitat fra: lars667 på torsdag 23. september 2021, klokken 08:31
På så brede bur som 4pets medium 22 må en altså legge ned setene for å få plass. Det er en ørliten sjans for at det kan gå om en fjerner platene i bunn av bilen, men jeg tror ikke en får klemt buret langt nok ned.

Hadde en liten mistanke om det, siden Variocage Double M 93x76x65cm akkurat gikk inn. Siden 4pets-buret er 7,5cm lengre og 1cm høyere er det nok de få centimeterne som utgjør forskjellen.

Takk for at du testa!
Tesla Model Y (MIC), Long Range AWD, Gemini 19" S/V, Hvit m sort interiør. Montert Lazer Linear 18 Elite m i-LBA (4. sept -21 til dd)

lars667

Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

ToWalkOrDrive

Hvis en har et par store hunder er gjerne et sånt gitter og et alternativ...
Tesla Model Y                         2021-

lars667

Bestilte et variocage jeg. Ikke så smidig om en vil løfte det ut og inn hele tida, men det får gå 🙈
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

tmn

Gikk for en Trixie Medium selv jeg. Funker geit  :D
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

Tahamre

Sitat fra: tmn på lørdag 25. september 2021, klokken 01:01
Gikk for en Trixie Medium selv jeg. Funker geit  :D
Hvordan fester du det så det ikke sklir sidelengs feks? Har bestilt bil selv og har et 4pets bur på ca samme størrelse. Tenker egentlig borrelås under og en festereim i kroken på baksiden av baksete.

tmn

#38
Sitat fra: Tahamre på lørdag 25. september 2021, klokken 08:47
Sitat fra: tmn på lørdag 25. september 2021, klokken 01:01
Gikk for en Trixie Medium selv jeg. Funker geit  :D
Hvordan fester du det så det ikke sklir sidelengs feks? Har bestilt bil selv og har et 4pets bur på ca samme størrelse. Tenker egentlig borrelås under og en festereim i kroken på baksiden av baksete.

Jeg har tenkt det samme som deg:-) trixie buret kommer med borrelås under. Må fjerne gummimatta da, også feste i kroken bak setet. Har ikke sett ut noe andre muligheter.
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

Stromseth

Tesla Model Y (MIC), Long Range AWD, Gemini 19" S/V, Hvit m sort interiør. Montert Lazer Linear 18 Elite m i-LBA (4. sept -21 til dd)

lars667

Bygde et variocage double l i dag. Passer greit på nesten innerste nivå. Men det ser ut til at det kan gå an å strekke det noen cm til ut mot ruta. Dumt at det mangler fester bak, men tenker buret kanskje kan kiles fast mellom hjulbuene slik at det står støtt.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

erlendsellie

Da har jeg vært og hentet et spesialbestillet Trønderbur til vår Breton og Border Collie. Ikke fått testa hundene i buret enda, men det ser ut som det skal gå greit. Når de to skal ligge sammen skal jeg ikke bruke skilleveggen, men om jeg tar med Bretonen min på jakt sammen med en annen hund, er det greit å sette inn skilleveggen.
Buret er også ganske lett i vekt, så greit å ta ut av bilen og sette i hytte eller lavvo for eksempel.
Får også tilgang til baggasjebrønnen.
Ser veldig bra ut, synes jeg.

Sleit litt med å laste opp bilder her nå, men ligger flere her:
https://imgur.com/a/xvvKq2S

Ohm78

Hei
Hva er innvendige dimensjoner på dette og hva kostet det?

erlendsellie

Sitat fra: Ohm78 på torsdag 14. oktober 2021, klokken 13:08
Hei
Hva er innvendige dimensjoner på dette og hva kostet det?

Kosta 9200 for alt. Hadde spart et par tusen om jeg hadde droppa uttakbar skillevegg og 2 dører.

Trooor høyden ble 64CM, og dybden 56CM. Og bredden er jo 94 cm, som er full bredde på baggasjerommet. Innvendige mål er bittelitt mindre, men det er tynne vegger, så det er ikke så ulikt utvendige mål.

Handyman

Sitat fra: erlendsellie på torsdag 14. oktober 2021, klokken 10:45
...Når de to skal ligge sammen skal jeg ikke bruke skilleveggen, men om jeg tar med Bretonen min på jakt sammen med en annen hund, er det greit å sette inn skilleveggen.....
Bra moral at du ikke legger opp til unødige fristelser og utroskap.  ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA