Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hundebur og annet hundetilbehør

Startet av lars667, søndag 19. september 2021, klokken 10:18

« forrige - neste »

erlendsellie

Sitat fra: Handyman på torsdag 14. oktober 2021, klokken 19:02
Sitat fra: erlendsellie på torsdag 14. oktober 2021, klokken 10:45
...Når de to skal ligge sammen skal jeg ikke bruke skilleveggen, men om jeg tar med Bretonen min på jakt sammen med en annen hund, er det greit å sette inn skilleveggen.....
Bra moral at du ikke legger opp til unødige fristelser og utroskap.  ;)

Haha, ja ikke sant!
Det som skjer i baggasjerommet, blir i baggasjerommet.

DagfinnN

Sitat fra: erlendsellie på torsdag 14. oktober 2021, klokken 19:17
Sitat fra: Handyman på torsdag 14. oktober 2021, klokken 19:02
Sitat fra: erlendsellie på torsdag 14. oktober 2021, klokken 10:45
...Når de to skal ligge sammen skal jeg ikke bruke skilleveggen, men om jeg tar med Bretonen min på jakt sammen med en annen hund, er det greit å sette inn skilleveggen.....
Bra moral at du ikke legger opp til unødige fristelser og utroskap.  ;)

Haha, ja ikke sant!
Det som skjer i baggasjerommet, blir i baggasjerommet.
Klarer ikke å la være å sitere svensk TV2 sitt lignende motto.
"Det som hendar i 2'eren stannar i 2'eren" :)
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

RJK

Sitat fra: erlendsellie på torsdag 14. oktober 2021, klokken 19:17
Sitat fra: Handyman på torsdag 14. oktober 2021, klokken 19:02
Sitat fra: erlendsellie på torsdag 14. oktober 2021, klokken 10:45
...Når de to skal ligge sammen skal jeg ikke bruke skilleveggen, men om jeg tar med Bretonen min på jakt sammen med en annen hund, er det greit å sette inn skilleveggen.....
Bra moral at du ikke legger opp til unødige fristelser og utroskap.  ;)

Haha, ja ikke sant!
Det som skjer i baggasjerommet, blir i baggasjerommet.
Uff, nå ble det bare værre...

"Bagasjerommet" liksom.

:laugh:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Aldrimer

#48
Er det noen som har sett eller laget en løsning som gjør at det er mulig å både bruke bagasjeromsbrønnen og hundebur? Altså ett eller annet kit som gjør at man kan bygge opp buret med støtte fra brønnen.

Med en litt uplanlagt familieforøkelse, så blir Teslaen litt liten 🙈 da det må inn en søskenvogn itillegg til buret og da må alt tilgjengelig rom brukes til oppbevaring.

erlendsellie

Sitat fra: Aldrimer på mandag 25. oktober 2021, klokken 19:52
Er det noen som har sett eller laget en løsning som gjør at det er mulig å både bruke bagasjeromsbrønnen og hundebur? Altså ett eller annet kit som gjør at man kan bygge opp buret med støtte fra brønnen.

Med en litt uplanlagt familieforøkelse, så blir Teslaen litt liten 🙈 da det må inn en søskenvogn itillegg til buret og da må alt tilgjengelig rom brukes til oppbevaring.

Så du løsningen min med bur fra Trønderburet? Jeg har fremdeles full tilgang til brønnen med bur inni.
Vi var på langtur sist helg med 2 voksne, 2 barn og 2 hunder. Sitte-delen til vogna gikk i frunken, og understellet i baggasjerommet sammen med buret. Baggasje til oss, barn og hunder gikk i brønnen og sidelommene, og vi hadde fremdeles mer plass i baggasjerommet med vogna og i gulvet til baksetene. Hadde vi hatt behov for enda mer utstyr, kunne vi også satt på skiboksen.
En søskenvogn er nok større enn vår Emmaljunga NXT90, men jeg tror du skal finne en løsning.

rullemann

Sitat fra: tmn på lørdag 25. september 2021, klokken 10:19
Sitat fra: Tahamre på lørdag 25. september 2021, klokken 08:47
Sitat fra: tmn på lørdag 25. september 2021, klokken 01:01
Gikk for en Trixie Medium selv jeg. Funker geit  :D
Hvordan fester du det så det ikke sklir sidelengs feks? Har bestilt bil selv og har et 4pets bur på ca samme størrelse. Tenker egentlig borrelås under og en festereim i kroken på baksiden av baksete.

Jeg har tenkt det samme som deg:-) trixie buret kommer med borrelås under. Må fjerne gummimatta da, også feste i kroken bak setet. Har ikke sett ut noe andre muligheter.

Er også på jakt etter en god måte å sikre hundeburet som ikke bruker borrelåsen, da jeg kommer til å bruke en gummimatte bak. Noen som har sett noe? Er det noen skjulte lastekrokereller noe annet lignende noe sted?

trykkertor

Sitat fra: rullemann på tirsdag 26. oktober 2021, klokken 10:17
[Er også på jakt etter en god måte å sikre hundeburet som ikke bruker borrelåsen, da jeg kommer til å bruke en gummimatte bak. Noen som har sett noe? Er det noen skjulte lastekrokereller noe annet lignende noe sted?
jeg bruker "spenn ånd" fra Biltema.
Går gjennom buret bak og gjennom "bøylene" bak på seteryggene.



Ohm78

Jeg gikk for hundeavdelingen.no sin 50/50 for vår golden på ca 30 kg. Måtte lage en egen patent for å fortsatt ha tilgang til rommet under bagasjen

Rosstopher

2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Ohm78

Sitat fra: Rosstopher på fredag 05. november 2021, klokken 22:18
Er det mye jobb å ta inn og ut av bilen?
Har ikke tatt det ut ennå men tar nok ikk mer kanskje 3 minutter. Det som er litt kjekt er at veggen kan legges flat ved å løsne 2 steder, det er en god del raskere.

EL-Piano

Vi har en storpuddel, 64 cm mankehøyde, i et 4 pets Eco 4 Small dxbxh 73,5x83,5x66. Passer fint inn i bagasjerommet med akkurat nok klaring til bakluka. Jeg har tredd 2 remmer gjennom Isofix bøylene nede på bakseteryggene og tredd remmene videre gjennom åpninger i hjørnene i burets bakvegg.  Seteryggene kan fremdeles legges ned. Jeg demonterte innredningen nede i trunken og brukte to eksisterene bolter i rammen til å skru fast 2 festebøyler kjøpt på Jula. Poppet fast 2 bøyler ved lukeåpningen også til annet bruk. Jeg bruker 2 remmer fra festebøylene som går gjennom sidekantene på platen over trunken og rundt de øvre rørene i buret. Alle 4 remmene (følger med buret) strammer buret ned mot gulvplatene og buret sitter veldig godt fast.

https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/transport/lastsikring/lastesikringsutstyr/surringsbeslag-619005/

https://www.autoload.no/produkt/hundebur/4pets-eco-nyhet/4pets-eco-4-small

Tesla Model Y LR oktober 2021
Tesla M3 september 2020
Nissan Leaf juli 2012 -
Renault Kangoo - 2004 m/Range Extender kjøpt 2009 brant i april-12
Renault Kangoo - 2001 kjøpt nov 2003

ToWalkOrDrive

#56
Sitat fra: EL-Piano på lørdag 06. november 2021, klokken 17:29
Vi har en storpuddel, 64 cm mankehøyde, i et 4 pets Eco 4 Small dxbxh 73,5x83,5x66. Passer fint inn i bagasjerommet med akkurat nok klaring til bakluka. Jeg har tredd 2 remmer gjennom Isofix bøylene nede på bakseteryggene og tredd remmene videre gjennom åpninger i hjørnene i burets bakvegg.  Seteryggene kan fremdeles legges ned. Jeg demonterte innredningen nede i trunken og brukte to eksisterene bolter i rammen til å skru fast 2 festebøyler kjøpt på Jula. Poppet fast 2 bøyler ved lukeåpningen også til annet bruk. Jeg bruker 2 remmer fra festebøylene som går gjennom sidekantene på platen over trunken og rundt de øvre rørene i buret. Alle 4 remmene (følger med buret) strammer buret ned mot gulvplatene og buret sitter veldig godt fast.

https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/transport/lastsikring/lastesikringsutstyr/surringsbeslag-619005/

https://www.autoload.no/produkt/hundebur/4pets-eco-nyhet/4pets-eco-4-small

Er flere tusen her inne på elbilforum, ca, som har skrevet flere tusen innlegg her, inne på Nyttelast-tråden, på 73 sider...  https://elbilforum.no/index.php?topic=56888.1050
om hvordan Model Y maksimalt kan brukes til oppvarmet busskur, ca, pga manglende lastsikringsmuligheter....og så har du bare fikset det???
Call the press!! Har du flere bilder fra monteringen av de fire festepunktene?
Tesla Model Y                         2021-

Handyman

Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 06. november 2021, klokken 19:40
Sitat fra: EL-Piano på lørdag 06. november 2021, klokken 17:29
Vi har en storpuddel, 64 cm mankehøyde, i et 4 pets Eco 4 Small dxbxh 73,5x83,5x66. Passer fint inn i bagasjerommet med akkurat nok klaring til bakluka. Jeg har tredd 2 remmer gjennom Isofix bøylene nede på bakseteryggene og tredd remmene videre gjennom åpninger i hjørnene i burets bakvegg.  Seteryggene kan fremdeles legges ned. Jeg demonterte innredningen nede i trunken og brukte to eksisterene bolter i rammen til å skru fast 2 festebøyler kjøpt på Jula. Poppet fast 2 bøyler ved lukeåpningen også til annet bruk. Jeg bruker 2 remmer fra festebøylene som går gjennom sidekantene på platen over trunken og rundt de øvre rørene i buret. Alle 4 remmene (følger med buret) strammer buret ned mot gulvplatene og buret sitter veldig godt fast.

https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/transport/lastsikring/lastesikringsutstyr/surringsbeslag-619005/

https://www.autoload.no/produkt/hundebur/4pets-eco-nyhet/4pets-eco-4-small

Er flere tusen her inne på elbilforum, ca, som har skrevet flere tusen innlegg her, inne på Nyttelast-tråden, på 73 sider...  https://elbilforum.no/index.php?topic=56888.1050
om hvordan Model Y maksimalt kan brukes til oppvarmet busskur, ca, pga manglende lastsikringsmuligheter....og så har du bare fikset det???
Call the press!! Har du flere bilder fra monteringen av de fire festepunktene?
Hos meg er nyttlasttåden på 211 sider!! har nemlig stilt inn til 5 poster per side ;-) 1051 innlegg er derimot likt for alle.
Vi er flere som har ordnet oss festepunkter. No big deal.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

oroar

Sitat fra: Handyman på lørdag 06. november 2021, klokken 20:31

Vi er flere som har ordnet oss festepunkter. No big deal.

Slik jeg forstår alle Teslahatere finnes det ikke noen biggere deal enn akkurat dette.

Selv om jeg ikke kan huske å ha stroppet fast noe i bagasjerommet noen gang syntes jeg dette var såpass genialt at jeg nok vil prøve meg på å få laget noen festekroker ala EL-Piano selv. Flott løsning!
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

Electric cars in Norway

Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 06. november 2021, klokken 19:40
Sitat fra: EL-Piano på lørdag 06. november 2021, klokken 17:29


Er flere tusen her inne på elbilforum, ca, som har skrevet flere tusen innlegg her, inne på Nyttelast-tråden, på 73 sider...  https://elbilforum.no/index.php?topic=56888.1050
om hvordan Model Y maksimalt kan brukes til oppvarmet busskur, ca, pga manglende lastsikringsmuligheter....og så har du bare fikset det???
Call the press!! Har du flere bilder fra monteringen av de fire festepunktene?

Hi hi,,, dagens beste kommentar :D  ToWalkOrDrive  :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA