Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tester av iX

Startet av LMOR, torsdag 16. september 2021, klokken 14:43

« forrige - neste »

Trond.m

Nei, men den ligger i systemet med estimert levering uke 46.

telcontar

Tror jeg kan glemme tidlig desember levering som først antydet. Bilen er ikke satt i produksjon engang

daktari

Så nettopp Autogefühls video fra lanseringen. Han endte på testkjøringen i sommerlige Tyskland på 1,92 kWh/mil inkl litt toppfart, mye landevei, litt inspirert kjøring, dette med en topputstyrt iX50.
Masse bra tech, fantastisk komfort og kjøreegenskaper, stille, romslig. Bra manuell regen og bra auto regen, digg ratt og fin romfølelse. Beste kjørende store el-suven. Fornøyd med forbruket. Han syntes også sensatech setetrekket (som er en skinn-imitasjon) var meget bra kvalitet og overraskende bra som standard-trekk.

Men er kritisk til glassknappene som gir lysglimt i sola, Idrive 8 er ikke så intuitivt som 7 synes han, B&W ikke verdt €5000,- (dårligere enn på EQS).
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Svolar


Som sikkert mange andre er det fully charged versjonen som gjelder (ble det solgt noen andre?) der disse krystallknappene er med. Noen som tenker folie eller lignende for å få vekk blitz effekten?

telcontar

Jeg valgte Charged plus og tok med alt fra fully charged utenom crystalknapper og panotak

Trond.m

#185
Sitat fra: Svolar på onsdag 03. november 2021, klokken 22:08

Som sikkert mange andre er det fully charged versjonen som gjelder (ble det solgt noen andre?) der disse krystallknappene er med. Noen som tenker folie eller lignende for å få vekk blitz effekten?
Tror problemet er sterkt overdrevet. Kan ikke forstå annet enn at det bare vil inntreffe ved lav sol inn fra siden. Gleden over solskinn vil nok totalt overskygge dette problemet i vårt land. Hadde valgt bort panotak og krystall først, men endret det til FC siden prisdifferansen ble ganske liten.

telcontar

#186
Dansk test. Veldig oppgitt over krystall knapper, nettopp det jeg tenkte da jeg fjernet dem på min bestilling og 10k spart

Ellers veldig godt fornøyd han, største negative han hadde var leveringstid på ix50, noe vi allerede vet om


https://youtu.be/WnzQTFaDp7o

Jan E-28

Jeg tenkte å endre til pluss, og legge til utstyr for å slippe krystall. Men leser mange irriterer seg på at de glatte sorte feltene i andre modeller er støvsuger for fingermerker og skitt. Da er trepanelet langt bedre. Og da må en bare leve med krystallene, som uansett kan gjøres noe med. Enten å bytte de i ettertid, eller gi de litt smoke behandling for baklys.
Bimmers: Ix50 ila 2022? (erstatter de to bruksbilene Ford/320si), 320si -06, 528i -85, 535i -87, 535dcoe300 -82,  E21 Hartge 335 og annet E28 evighetsprosjekter.

Beemers: K100LT -85, K100LT -87 & K1100RS -96.

F-Kart 200 gateregistrert.
Ford GranConnect 7-seter.

LMOR

Endelig en test som sier noe om svingradius. Enten opplever han den som bedre enn den er, eller så er tallene som står på sidene feil.
Men uansett positivt av det oppleves bra.

En annen ting jeg nå ser klarer er at bagasjerommet er konservativt oppgitt. På id.4 GTX som har et større bagasjerom, oppgir de hele rommet. Men på den største pakken, så kommer det med et plate slik at det blir dobbel bunn, og gulvet blir flatt når du legger ned seteryggen. Samme på iX, bortsett fra at volumet er oppgitt med platen på plass.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Chimp

Sitat fra: LMOR på lørdag 06. november 2021, klokken 06:32
Endelig en test som sier noe om svingradius. Enten opplever han den som bedre enn den er, eller så er tallene som står på sidene feil.
Men uansett positivt av det oppleves bra.

Oppleves nok bra/overraskende kort svingradius på en så lang bil som ix50 grunnet bakhjulsstyring.
Ix40 oppleves nok heller som forventet siden den ikke har denne opsjonen.

Trond.m

Sitat fra: Jan E-28 på lørdag 06. november 2021, klokken 00:52
Jeg tenkte å endre til pluss, og legge til utstyr for å slippe krystall. Men leser mange irriterer seg på at de glatte sorte feltene i andre modeller er støvsuger for fingermerker og skitt. Da er trepanelet langt bedre. Og da må en bare leve med krystallene, som uansett kan gjøres noe med. Enten å bytte de i ettertid, eller gi de litt smoke behandling for baklys.
Ut fra bilder så synes jeg ikke det ser ut til å være sort høyglans i midtkonsollen. Synes egentlig det ser penere og mer diskret ut med standardutførelse. 10K for en treplate og krystallknapper er jo en latterlig pris.

LMOR

#191
Sitat fra: Chimp på lørdag 06. november 2021, klokken 08:11
Sitat fra: LMOR på lørdag 06. november 2021, klokken 06:32
Endelig en test som sier noe om svingradius. Enten opplever han den som bedre enn den er, eller så er tallene som står på sidene feil.
Men uansett positivt av det oppleves bra.
Oppleves nok bra/overraskende kort svingradius på en så lang bil som ix50 grunnet bakhjulsstyring.
Ix40 oppleves nok heller som forventet siden den ikke har denne opsjonen.
Det er bare 0,7m forskjell, 12,3 mot 13, så det merkes nok ikke så mye at det går fra stor til liten bil, men snart får vi prøve selv. Integral steering er det jeg helst skulle hatt på iX40. Men hvis 50 oppleves som en liten bil, så lever jeg greit om 40.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

telcontar

Sitat fra: Trond.m på lørdag 06. november 2021, klokken 08:14
Sitat fra: Jan E-28 på lørdag 06. november 2021, klokken 00:52
Jeg tenkte å endre til pluss, og legge til utstyr for å slippe krystall. Men leser mange irriterer seg på at de glatte sorte feltene i andre modeller er støvsuger for fingermerker og skitt. Da er trepanelet langt bedre. Og da må en bare leve med krystallene, som uansett kan gjøres noe med. Enten å bytte de i ettertid, eller gi de litt smoke behandling for baklys.
Ut fra bilder så synes jeg ikke det ser ut til å være sort høyglans i midtkonsollen. Synes egentlig det ser penere og mer diskret ut med standardutførelse. 10K for en treplate og krystallknapper er jo en latterlig pris.
.

Er ikke glad i pianolakk, men lever fint med det  og alu knapper og null blending. Han danske testeren holdt jo på et tidspunkt hånden sin over knappene for å unngå blending. Nå blir dette neppe så stort problem her i Norge, med betydelig mindre sol enn i sør Tyskland

LMOR

Skulle vært en knapp som gjorde at krystallene ble melkeaktig matte  8)
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

telcontar

Sitat fra: LMOR på lørdag 06. november 2021, klokken 09:52
Skulle vært en knapp som gjorde at krystallene ble melkeaktig matte  8)

Akkurat det hadde vært et en genistrek

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA