Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tester av iX

Startet av LMOR, torsdag 16. september 2021, klokken 14:43

« forrige - neste »

Jan E-28

Sitat fra: LMOR på torsdag 14. oktober 2021, klokken 15:09
https://www.lydogbilde.no/nyheter/biler/bmw-ix-blir-en-heftig-konsertsal-med-bowers-wilkins-lyd/?amp

Litt rart at de publiserer det uten å ha testet selv, men der kommer kanskje.

(Lyd inn er ikke negativ lyd ut  8), men kan kanselleres ned til 0, eller mellomlagres på et «lydbatteri»)

Man kan selv velge hvilken klangbalanse man foretrekker, blant fire forhåndsinnstillinger, og naturligvis fintune lyden etter egen smak, med mer detaljerte innstillinger i bilens nye operativsystem fra den buede pekeskjermen på dashbordet.


Har ikke funnet så mye info. Men håper virkelig at med B&W så får en gooooode muligheter til å justere det meste akkurat som en ønsker. Og ikke bare stort sett predefinerete settinger og dårlig utvalgt equalizer B&W/BMW mener du burde like.
Bimmers: Ix50 ila 2022? (erstatter de to bruksbilene Ford/320si), 320si -06, 528i -85, 535i -87, 535dcoe300 -82,  E21 Hartge 335 og annet E28 evighetsprosjekter.

Beemers: K100LT -85, K100LT -87 & K1100RS -96.

F-Kart 200 gateregistrert.
Ford GranConnect 7-seter.

JorgenM

Det står jo "-og naturligvis fintune lyden etter egen smak"  :police:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Jan E-28

Sitat fra: JorgenM på fredag 15. oktober 2021, klokken 05:21
Det står jo "-og naturligvis fintune lyden etter egen smak"  :police:

Det har jeg sett mye av andre steder også. Uten at det gir tilgang til cut-off frekvenser og bred spektret equalizer.
Men om den har disse "trinnløst" samt endringer av forsinkelser osv osv blir jeg meget fornøyd. En har sagt at romperisteren er litt vel fremtredende, men mulig ikke vedkommende tester var i menyen å prøvde og gjøre noe med det...
Bimmers: Ix50 ila 2022? (erstatter de to bruksbilene Ford/320si), 320si -06, 528i -85, 535i -87, 535dcoe300 -82,  E21 Hartge 335 og annet E28 evighetsprosjekter.

Beemers: K100LT -85, K100LT -87 & K1100RS -96.

F-Kart 200 gateregistrert.
Ford GranConnect 7-seter.

LMOR

Jeg forstår ikke helt behovet, men vi er forskjellige. Har hatt et fantastisk Dirac anlegg i 5 serien, med optimalisert puls og frekvensrespons fintunet til den bilen av de beste på dette. Så hvorfor skulle jeg endre på oppsettet?
Det jeg har lest så langt om iX er høres enda bedre ut, så når jeg er ute etter "pure sound" tror jeg ikke jeg kommer til å røre noen innstillinger.
(Kanskje rumperister, for det høres ikke ut som noe som er spilt inn i studio..)
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

LMOR

https://youtu.be/_7_LKQy6fXA

Augmented reality, både med og uten HUD på. Kameraoppløsningen ser veldig bra ut.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

Teknisk ser det bra ut. Men jeg synes det virker forstyrrende og vil kunne ta oppmerksomheten bort fra veien.

LMOR

Tja, du trenger ikke bruke det. Og mye bedre å ha det på skjermen i stedet for i HUD, synes det er mer forstyrrende. Så kan passasjeren følge med på skjermen. Passasjeren ser ikke HUD.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

LMOR

2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

ToWalkOrDrive

Tesla Model Y                         2021-

LMOR

Ble en 6-er. De likte det meste, hvis ikke alt.
Noe halvnytt stod det også:

Bilen kan parkere seg selv etter å ha memorert en strekning på inntil 200 meter en gang. Neste år kommer fjernstyring for denne funksjonen, da kan parkeringen gjøres uten fører som oppasser bak rattet. I 2022 kommer også unnamanøverassistent. Headup-displayet skal da også få visning for assistert kjøring. Det kommer også en alarmfunksjon dersom du åpner døren og det befinner seg en sykkel eller et menneske på kollisjonskurs.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

turfsurf

Sitat fra: LMOR på lørdag 16. oktober 2021, klokken 08:24
Bilen kan parkere seg selv etter å ha memorert en strekning på inntil 200 meter en gang. Neste år kommer fjernstyring for denne funksjonen, da kan parkeringen gjøres uten fører som oppasser bak rattet.
Da må det vel regelendringer til. Tesla sin "Smart Summon" er jo i praksis ubrukelig i EU grunnet en maks avstand på 12m. Kommer sikkert regelendringer nå da en av de tyske produsentene har teknologi klar som trenger nye regler.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Sitat fra: turfsurf på lørdag 16. oktober 2021, klokken 09:43
Sitat fra: LMOR på lørdag 16. oktober 2021, klokken 08:24
Bilen kan parkere seg selv etter å ha memorert en strekning på inntil 200 meter en gang. Neste år kommer fjernstyring for denne funksjonen, da kan parkeringen gjøres uten fører som oppasser bak rattet.
Da må det vel regelendringer til. Tesla sin "Smart Summon" er jo i praksis ubrukelig i EU grunnet en maks avstand på 12m. Kommer sikkert regelendringer nå da en av de tyske produsentene har teknologi klar som trenger nye regler.
Testet dette i en iX3 nylig (satt i bilen), og ganske kult hvordan bilen rygger tilbake der den kjørte.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Noen som har sett noe rekkevidde-tester?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

RJK

Sitat fra: daktari på lørdag 16. oktober 2021, klokken 13:46
Sitat fra: turfsurf på lørdag 16. oktober 2021, klokken 09:43
Sitat fra: LMOR på lørdag 16. oktober 2021, klokken 08:24
Bilen kan parkere seg selv etter å ha memorert en strekning på inntil 200 meter en gang. Neste år kommer fjernstyring for denne funksjonen, da kan parkeringen gjøres uten fører som oppasser bak rattet.
Da må det vel regelendringer til. Tesla sin "Smart Summon" er jo i praksis ubrukelig i EU grunnet en maks avstand på 12m. Kommer sikkert regelendringer nå da en av de tyske produsentene har teknologi klar som trenger nye regler.
Testet dette i en iX3 nylig (satt i bilen), og ganske kult hvordan bilen rygger tilbake der den kjørte.
Men i praksis så har det jo ingen praktisk nytte, om en ikke deler bil med noen som har parkeringsnerver.

Selv synes jeg det går alt for tregt, og siden man uansett må sitte i bilen mens det utføres, så gjør jeg dette best selv.

Skulle det hatt noe for seg for min del, måtte det fungert uten at jeg sitter i bilen selv, slik at jeg kan parkere tight, uten å bli "låst inne".
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Jalla

Sitat fra: RJK på lørdag 16. oktober 2021, klokken 21:24
Sitat fra: daktari på lørdag 16. oktober 2021, klokken 13:46
Sitat fra: turfsurf på lørdag 16. oktober 2021, klokken 09:43
Sitat fra: LMOR på lørdag 16. oktober 2021, klokken 08:24
Bilen kan parkere seg selv etter å ha memorert en strekning på inntil 200 meter en gang. Neste år kommer fjernstyring for denne funksjonen, da kan parkeringen gjøres uten fører som oppasser bak rattet.
Da må det vel regelendringer til. Tesla sin "Smart Summon" er jo i praksis ubrukelig i EU grunnet en maks avstand på 12m. Kommer sikkert regelendringer nå da en av de tyske produsentene har teknologi klar som trenger nye regler.
Testet dette i en iX3 nylig (satt i bilen), og ganske kult hvordan bilen rygger tilbake der den kjørte.
Men i praksis så har det jo ingen praktisk nytte, om en ikke deler bil med noen som har parkeringsnerver.

Selv synes jeg det går alt for tregt, og siden man uansett må sitte i bilen mens det utføres, så gjør jeg dette best selv.

Skulle det hatt noe for seg for min del, måtte det fungert uten at jeg sitter i bilen selv, slik at jeg kan parkere tight, uten å bli "låst inne".
Hva står etter det du siterer av lmor?  Neste år kommer fjernstyring for denne funksjonen, da kan parkeringen gjøres uten fører som oppasser bak rattet

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA