Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kangoo ZE

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), torsdag 02. august 2012, klokken 13:26

« forrige - neste »

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Ser at det mange steder meldes at Kangoo ZE skal lanseres i Norge i september, men jeg synes det er overraskende lite oppmerksomhet rundt denne. Min svoger har 3 små barn og behov for både tvillingvogn, vogn + nødvendig tilbehør. I den forbindelse er Leaf for liten og eNV200 minst ett år unna. Elbil vil de gjerne ha, men plassbehovet mp dekkes.

Noen som kjenner mer til rundt Kangoo ZE (Motorforum Stavanger visste knapt nok om denne)?

Forøvrig: er det noen grunn til at biler som Kangoo ZE og eNV200 ikke skulle komme som 7-setere slik de fossilbaserte utgavene har mulighet for? Dette kan gi den neste elbil boomen i Norge: første 7-seter elbil til en folkelig pris (ikke alle kan kjøpe Tesla S  ;))

Kryten

Etter det jeg har lest (rykter så langt) så kommer env200 i varebil utgave først. Jeg syntes også env200 er en spennende bil og gleder meg til den kommer, muligens blir det utskifting av min leaf.

Sent from my HTC EVO 3D X515m using Tapatalk 2
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

storfamilie

Kangoo ZE er nå tilgjengelig for bestilliing fra forhandler. Prisene er klare, femseteren ligger på 235 000 pluss div til utstyr. Levering er forventet i oktober
Renault Kangoo femseter

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: storfamilie på torsdag 02. august 2012, klokken 14:20
Kangoo ZE er nå tilgjengelig for bestilliing fra forhandler. Prisene er klare, femseteren ligger på 235 000 pluss div til utstyr. Levering er forventet i oktober

Hei: Til denne prisen. Betyr det at man "eier" batteriene og ikke leaser disse slik som i Danmark?

elektrolux

I Frankrike er prisen for varebilen ca 160000 NOK, men vet ikke om det er med eller uten batteri.

Det er med Fransk subsidiering.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

storfamilie

Prisen er eks batteri. Dette leies til et tilegg av rundt 800 såvidt jeg har forstått. (Den prisen i Frankrike er vel uten batteri forøvrig)
Renault Kangoo femseter

jkirkebo

Sitat fra: storfamilie på torsdag 02. august 2012, klokken 14:39
Prisen er eks batteri. Dette leies til et tilegg av rundt 800 såvidt jeg har forstått. (Den prisen i Frankrike er vel uten batteri forøvrig)

Ca. 330.000 over 8 år med andre ord, inkl. vinterdekk. Da er det antageligvis ca. 80.000 opp til innstegsmodellen av Model S (som kommer med nettopp 8 års batterigaranti).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: storfamilie på torsdag 02. august 2012, klokken 14:20
Prisene er klare, femseteren ligger på 235 000 pluss div til utstyr.

Tror Renault vil slite med å selge denne.

Nissan med 5 seter inkl. batteri til "samme pris" og hurtiglademulighet, mot Renault med samme sete-antall, uten hurtiglademulighet og batterileie i tillegg på 10.000 per år. Du får dog enormt bagasjerom, men vi betaler mye for bagasjerommet!

Pris uten batteri må nok ned i 180-190.000 for å gjøre bilen selgbar utover Smiths miljøvenner med 3 barn....

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Kryten

Kommer ann på om ryktene om 3 batteri størrelser stemner

Sent from my HTC EVO 3D X515m using Tapatalk 2
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

Siggen

Sitat fra: Finnøy på torsdag 02. august 2012, klokken 13:26
Ser at det mange steder meldes at Kangoo ZE skal lanseres i Norge i september, men jeg synes det er overraskende lite oppmerksomhet rundt denne. Min svoger har 3 små barn og behov for både tvillingvogn, vogn + nødvendig tilbehør. I den forbindelse er Leaf for liten og eNV200 minst ett år unna. Elbil vil de gjerne ha, men plassbehovet mp dekkes.

Noen som kjenner mer til rundt Kangoo ZE (Motorforum Stavanger visste knapt nok om denne)?

Forøvrig: er det noen grunn til at biler som Kangoo ZE og eNV200 ikke skulle komme som 7-setere slik de fossilbaserte utgavene har mulighet for? Dette kan gi den neste elbil boomen i Norge: første 7-seter elbil til en folkelig pris (ikke alle kan kjøpe Tesla S  ;))

Martin har heile kontrollen på Renault der. Alt importøren vet, vet han også + litt til :)

Trond Arve

Hmmm. Merkelig at jeg ikke har hørt noe... eller man skal kanskje ikke forvente for mye av disse bilprodusentene...

Sitat fra: RENAULT Z.E. Reservation, 28.10.2011Congratulations!
You are among the very first people to reserve a Renault Z.E. electric vehicle.
Your are the #55 person to reserve a Kangoo Maxi Z.E. (5-seater)
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: storfamilie på torsdag 02. august 2012, klokken 14:20
... Prisene er klare, femseteren ligger på 235 000 pluss div til utstyr. Levering er forventet i oktober

Virker som man har lagt inn mva  i denne prisen?? Til og med da er den dyr i forhold til andre land i Europa.

Sjekket Renault DE og der er veil. pris uten mva 22000 EUR, og med alt jeg kan krysse av på ekstrautstyr ender jeg opp med 24500 EUR.  Dette samsvarer noenlunde prisene i Danmark.

Prisen vil avgjøre om det blir noe volumsalg av denne.

Lars C. Krogenæs

#12
Sitat fra: Finnøy på fredag 03. august 2012, klokken 12:16

Sjekket Renault DE og der er veil. pris uten mva 22000 EUR, og med alt jeg kan krysse av på ekstrautstyr ender jeg opp med 24500 EUR.  Dette samsvarer noenlunde prisene i Danmark.

Prisen vil avgjøre om det blir noe volumsalg av denne.

På 5 seteren med diverse utstyr kom jeg til 27.000 Euro uten mva i Tyskland, som er 200.000 NOK

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Kryten

Itilegg kommer jo kostnaden for batteri leie. Håper de lager en opsjon hvor man kan kjøpe batteri og ikke bare lease det

Sent from my HTC EVO 3D X515m using Tapatalk 2
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

jkirkebo

Sitat fra: Kryten på fredag 03. august 2012, klokken 20:02
Itilegg kommer jo kostnaden for batteri leie. Håper de lager en opsjon hvor man kan kjøpe batteri og ikke bare lease det.

Spesielt siden det er mva. på batterileie men ikke på kjøp av elbil m/batteri...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA