Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Savner knappen innenfor ladeluka

Startet av geear, fredag 10. september 2021, klokken 09:49

« forrige - neste »

Contango

Sitat fra: Counterpointer på fredag 10. september 2021, klokken 15:45
Sitat fra: Contango på fredag 10. september 2021, klokken 15:32
Synes ikke Apple Watch appen er veldig stabil. Må ofte hente frem telefonen allikevel på vår 3'er. Mangelen på knapp som på S/X er høyst irriterende.
EV Watch har fungert stabilt for meg lenge. Har vel hatt den i over to år.

https://apps.apple.com/no/app/ev-watch-for-tesla/id1091332387?l=nb
Takk - kanskje den er verdt et forsøk da.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Counterpointer


Contango

Testet den på sparket. Den mangler mulighet til shortcut til ladeporten på klokkeskiven som gjør at man må inn i app'en på klokken. Ikke ideelt. Fungerer kanskje med Siri?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

DagfinnN

Sitat fra: Ampéreson på fredag 10. september 2021, klokken 13:53
Tesla sin wall charger har en sånn knapp på håndtaket som låser opp, men mener den bare funker om bilen er låst opp eneste.
åja, det visste jeg ikke. Men uansett intet problem. Bilen låser seg jo opp automatisk når jeg nærmer meg med mobilen i lomma. Kan det være årsaken til at jeg aldri har tenkt over dette? TM3 har jeg, men er nok dønn lik TMY.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

geear

Går det ikke an å lage en snarvei på iPhonen eller noe? Eller få Siri til å fikse det? Eller ender jeg med en bil som aldri sover etterpå, som med Teslafi?

Sitat fra: Mobileum på fredag 10. september 2021, klokken 10:08
Kjøp en Apple Watch, og last ned "Watch App for Tesla"! Ett "trykk" avslutter og frigjør lading, åpner dørlåsene, starter klima, og nøkkelfri kjøring.
Har prøvd smartklokke en periode, og det var en befrielse å ta det maset av seg, og ta på et gammeldags mekanisk sveitsisk urverk i stedet. Slippe lading og et evinnelig mas rett på håndleddet. Så Apple watch utgår. ;)

Sitat fra: Handyman på fredag 10. september 2021, klokken 10:41
Denne kablen koster rikgitnok endel, men skal gi samme funksjon som TWC: https://www.elbilgrossisten.no/products/tesla-evcharge-type-2-til-type-2-ladekabel-32a-3-fas?currency=NOK&utm_medium=cpc&utm_source=google&utm_campaign=Google%20Shopping&gclid=CjwKCAjwhOyJBhA4EiwAEcJdcXn9NRRHL0nSV6WEylUEpOwxArHU84fq0s1cCBG4POwMtnh2pbgcDhoCLD8QAvD_BwE
Vanvittig pris, men løser helt klart problemet. Synd ikke støpslene er svarte.. ikke akkurat pent med de blå.

Sitat fra: Olatho på fredag 10. september 2021, klokken 11:15
Definitivt en av våre mest brukte funksjoner på FOBen til Model S (sammen med åpning av bakluka når man har hendene fulle).  Men jeg vet ikke om det er verdt 1900,- for en Y-FOB...
Du er klar over at du kan ha foben i lomma og trykke på den svarte runde lille knappen ved ladeporten? Enklere enn å trykke på foben. Er så synd ikke Y/3 har den, det hadde løst hele problemet. Problemet med å kjøpe fob er først og fremst at da må en begynne å gå med den på seg, i stedet for å bruke mobilen. Men skal jo sies at fob er bedre både for ladeport, frunk og trunk.

turfsurf

Kan jo bare bruke Shortcuts på iPhone. Scrolle sideveis og trykke på en knapp. Da kan den og åpne bagasjerommet samtidig.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer

Sitat fra: Contango på fredag 10. september 2021, klokken 16:00
Testet den på sparket. Den mangler mulighet til shortcut til ladeporten på klokkeskiven som gjør at man må inn i app'en på klokken. Ikke ideelt. Fungerer kanskje med Siri?
Er ikke venner med Siri selv Har alle mine enheter på stille.

Vil tro Siri kan fungere.

Bruker mest klimastyring, ladestatus og åpne frunk.

geear

Sitat fra: turfsurf på fredag 10. september 2021, klokken 18:16
Kan jo bare bruke Shortcuts på iPhone. Scrolle sideveis og trykke på en knapp. Da kan den og åpne bagasjerommet samtidig.
Får ikke valgt Tesla-appen når jeg prøver å sette opp shortcuts der?

Og siri klarer ikke sjekke for eksempel batteristatus på bilen, men må vel gjerne generere en token eller noe et eller annet sted?

turfsurf

Watch for Tesla funker på iPhone og, og har flere Shortcuts.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geear

Ah.. ok, men den mangler snarvei for ladeporten?

Olatho



Sitat fra: geear på fredag 10. september 2021, klokken 17:06


Sitat fra: Olatho på fredag 10. september 2021, klokken 11:15
Definitivt en av våre mest brukte funksjoner på FOBen til Model S (sammen med åpning av bakluka når man har hendene fulle).  Men jeg vet ikke om det er verdt 1900,- for en Y-FOB...
Du er klar over at du kan ha foben i lomma og trykke på den svarte runde lille knappen ved ladeporten? Enklere enn å trykke på foben. Er så synd ikke Y/3 har den, det hadde løst hele problemet. Problemet med å kjøpe fob er først og fremst at da må en begynne å gå med den på seg, i stedet for å bruke mobilen. Men skal jo sies at fob er bedre både for ladeport, frunk og trunk.

Ække no sånn knapp på 2014-modellee, dessverre.
"Den gule fare" døde ellers i sommer, så det spiller ingen rolle lenger.

Men mener du at man ikke kan kombinere fob og mobilnøkkel?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk


geear

Jo, det kan du, men hjelper ikke å ha en fob liggende på hylla i gangen, når jeg trenger å låse opp ladeluka, og bruker tlf som nøkkel ellers. Da er det raskere å ta opp tlf enn å hente fob..

Contango

#27
Sitat fra: geear på fredag 10. september 2021, klokken 20:53
Ah.. ok, men den mangler snarvei for ladeporten?
Den har mulighet for snarvei for ladeporten på klokkeskiven. Har også snarvei til ladeporten på widgeten men da sammen med en rekke andre funksjoner.

Jeg tror Tesla appen må være aktiv på telefonen for at Watch for Tesla skal virke. Har strevd litt med at den ikke virker ordentlig.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Olatho

Sitat fra: geear på fredag 10. september 2021, klokken 21:15
Jo, det kan du, men hjelper ikke å ha en fob liggende på hylla i gangen, når jeg trenger å låse opp ladeluka, og bruker tlf som nøkkel ellers. Da er det raskere å ta opp tlf enn å hente fob..
Ah, ja. Men det betyr jo bare at det er litt mer køl de gangene man glemmer foben (den henger i en ring sammen med garasjeåpneren, så da er det køl å åpne garasjen også uansett).

Prøver oss uten fob først, og ser om jeg kan mekke til noe fjernåpning via Home assistant og en shortcut på mobilen hvis det blir et behov for det.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk


Mobileum

#29
Sitat fra: Contango på fredag 10. september 2021, klokken 21:16
Jeg tror Tesla appen må være aktiv på telefonen for at Watch for Tesla skal virke. Har strevd litt med at den ikke virker ordentlig.
Ikke hvis du har en Watch med cellular. Da trenger du ikke ha med telefonen.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA