Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Savner knappen innenfor ladeluka

Startet av geear, fredag 10. september 2021, klokken 09:49

« forrige - neste »

geear

Måtte flytte bilen et par ganger allerede første gang jeg parkerte hjemme, og måtte da låse opp ladeluka/avslutte lading, inn på mobil og starte Tesla-app, vente, trykke stopp lading, vente, trykke lås opp ladeport, vente.. 10-15 sekunder av mitt liv borte på no-time. På Model X så trykka jeg bare på knappen ved siden av ladeporten (eller holdt inne baklukeknappen på nøkkelen mens jeg gikk mot bilen), så avslutta den lading og låste opp. Det er ikke knapp på håndtaket på type 2-kabelen som fulgte med. Kan noen fortelle meg hvordan jeg får mest mulig tilsvarende/smidig funksjonalitet nå, uten å bytte til TWC eller gå rundt med nøkkel igjen?

Hvis ikke må noen få "ladeknapp til alle" inn i partiprogrammet sitt før mandag!

Mobileum

#1
Kjøp en Apple Watch, og last ned "Watch App for Tesla"! Ett "trykk" avslutter og frigjør lading, åpner dørlåsene, starter klima, og nøkkelfri kjøring.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

Voltz



Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Mobileum

Kabelen koster jo en 1/2-klokke  ???. Forresten har Apple Watch appen en annen fordel: Den er nemlig oversatt til norsk av meg  8)
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

DagfinnN

Sitat fra: geear på fredag 10. september 2021, klokken 09:49
Måtte flytte bilen et par ganger allerede første gang jeg parkerte hjemme, og måtte da låse opp ladeluka/avslutte lading, inn på mobil og starte Tesla-app, vente, trykke stopp lading, vente, trykke lås opp ladeport, vente.. 10-15 sekunder av mitt liv borte på no-time. På Model X så trykka jeg bare på knappen ved siden av ladeporten (eller holdt inne baklukeknappen på nøkkelen mens jeg gikk mot bilen), så avslutta den lading og låste opp. Det er ikke knapp på håndtaket på type 2-kabelen som fulgte med. Kan noen fortelle meg hvordan jeg får mest mulig tilsvarende/smidig funksjonalitet nå, uten å bytte til TWC eller gå rundt med nøkkel igjen?

Hvis ikke må noen få "ladeknapp til alle" inn i partiprogrammet sitt før mandag!
Et alternativ er å åpne bilen og klikke på skjerm. Fordel er at man ikke behøver å vente på Tesla-app og sparer dermed tid.. Telefonen kan jo være tilkoblet som nøkkel når du nærmer deg bilen skal det bare være å ta i dørhåndtaket.
Ulempen er at du må bøye deg ned og strekke deg litt.
Jeg valgte TWC av denne grunn. Veldig deilig med knapp på ladepistolene.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Olatho

Definitivt en av våre mest brukte funksjoner på FOBen til Model S (sammen med åpning av bakluka når man har hendene fulle).  Men jeg vet ikke om det er verdt 1900,- for en Y-FOB...


Ampéreson

Tesla sin wall charger har en sånn knapp på håndtaket som låser opp, men mener den bare funker om bilen er låst opp eneste.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

Voltz

Sitat fra: abbababba på fredag 10. september 2021, klokken 13:35
Link? :)
https://apps.garmin.com/nb-NO/apps/8107c0c5-bb05-4300-8b22-cac3243a203b

For Model S men funket fint for 3, har ikke prøvd på Y siden vi ikke har fått den enda. Kjekt for de som ønsker en klokke som har batteritid på mer enn et par dager  :laugh:

Contango

Synes ikke Apple Watch appen er veldig stabil. Må ofte hente frem telefonen allikevel på vår 3'er. Mangelen på knapp som på S/X er høyst irriterende.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Mobileum

Installer TestFlight på telefonen din. Da får du de siste versjonene. Denne kom i går:

Improved thread safety on singleton properties - should reduce background crashers. Might still be more though.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

Counterpointer

Sitat fra: Contango på fredag 10. september 2021, klokken 15:32
Synes ikke Apple Watch appen er veldig stabil. Må ofte hente frem telefonen allikevel på vår 3'er. Mangelen på knapp som på S/X er høyst irriterende.
EV Watch har fungert stabilt for meg lenge. Har vel hatt den i over to år.

https://apps.apple.com/no/app/ev-watch-for-tesla/id1091332387?l=nb

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA