Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Official launch of the Megane Electric

Startet av minibiti, mandag 06. september 2021, klokken 13:53

« forrige - neste »

vinterdekk

22 kW onboard (som ikke trenger adapter her i Norge) er uten tvil noe jeg ville hatt på bilferie. Men det kommer visst en Renault Kadjar erstatter basert på CMF-EV som ligger mellom Megane og Ariya i størrelse som sikkert vil friste med bedre plass for folk og feriebagasje..
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

jman76

Jeg tror Megane E-Tech kommer til å selge bra til den prisen. Men det er nok ikke en bil mange har forhåndsbestilt, virker som tilgangen blir god til våren. Nå slår den vel både ID.3/Born og rimeligste Polestar 2 på både rekkevidde og lastekapasitet. E-Tech er jo den «optimale» Leafen under skallet, hadde den kommet med Nissan-merke hadde den solgt som juling, og jeg tipper en del Nissan-forhandlere gjerne skulle hatt denne bilen. Jeg liker at vekta ser ut til å være holdt nede, den blir kanskje nesten 400 kg lettere enn PS2? Jeg tror dette blir en kjøreglad bil.

hELgenen

Nå er bilen allerede prøvekjørt og egenskapene er beskrevet som kjedelige av flere ser jeg. Dette i sterk kontrast til f.eks Cupra Born

GreenBeHH

Har hatt tre Renaulter i mitt billiv.  Alltid spennede biler fra Renault, men usikker på om denne kommer på min liste.  Må uansett prøve å se før jeg bestiller.  Da må det bli en Techno.  For de som vil drømme om hva som kan komme av utstyr etc. så er konfiguratoren i Frankrike klar.  https://www.renault.fr/vehicules-electriques/reveal-megane-e-tech-electrique/configurateur.html
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015


Krantz

Jeg vurderte denne en stund, men valgte til slutt Polestar 2 fordi jeg synes den gir mer for pengene.

Rekkevidden er også nesten lik; Renault WLTP 450 km og billigste PS2 443 km.

Legger jeg til adaptiv cruise og metallic koster Techno litt over 400.000 kr. I tillegg kommer vinterhjul (ca 15.000?). Totalt ca 415.000 kr.

Polestar 2 med adaptiv cruise, metallic og vinterhjul koster nå 388.000 kr.

Syklist

Tror ikke du er alene med den vurderingen. Tesla Model 3 SR/RWD ligger også i samme prisklasse, og som PS2 er den noe større.   

Prisene på Megane E er litt i stiveste laget, men er vel lagt der med tanke på konkurrenten ID3 og produksjonskapasitet.
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020


Transmission

Sitat fra: Krantz på tirsdag 22. februar 2022, klokken 18:55
Jeg vurderte denne en stund, men valgte til slutt Polestar 2 fordi jeg synes den gir mer for pengene.

Rekkevidden er også nesten lik; Renault WLTP 450 km og billigste PS2 443 km.

Legger jeg til adaptiv cruise og metallic koster Techno litt over 400.000 kr. I tillegg kommer vinterhjul (ca 15.000?). Totalt ca 415.000 kr.

Polestar 2 med adaptiv cruise, metallic og vinterhjul koster nå 388.000 kr.

Sitat fra: Syklist på onsdag 23. februar 2022, klokken 14:39
Tror ikke du er alene med den vurderingen. Tesla Model 3 SR/RWD ligger også i samme prisklasse, og som PS2 er den noe større.   

Prisene på Megane E er litt i stiveste laget, men er vel lagt der med tanke på konkurrenten ID3 og produksjonskapasitet.

Nå har jeg også begynt å se på Polestar 2 :-) Men er den så mye større innvendig?

vinterdekk

#69
Kan hende dette er gammelt nytt, men her kommer det fram at bakkeklaringen er 15 cm for de som også lurte. Synes den visuelt ser lav som en VW Golf på bildene, men i likhet med Ioniq 5 er det noe med dimensjonene som gjør at virkeligheten er litt annerledes.

Nyttelass er her oppgitt til 447 kilo som er upåklagelig.

https://www.motor.no/elbil/renault-megane-e-tech-klassens-lekreste/218804
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

turfsurf

Sitat fra: vinterdekk på fredag 25. februar 2022, klokken 11:20
Nyttelass er her oppgitt til 447 kilo som er upåklagelig.
Er det med eller uten fører? Egenvekt er ofte oppgitt for letteste utgave, nyttelast er fort mindre enn man tror.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

vinterdekk

Nyttelass er inkludert fører på 75 kg. Vil nok anta at det er en lettere utstyrt utgave.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Electric cars in Norway

#72
Fin video med gjenomgang av bilen (se dette listet opp nedenfor) samt også en liten kjørtetest på engelsk. Dette er en veldig fin bil som Renault kommer til å selge mange av. Renault har jo en veldig høy standing i europa på sine elbiler og har solgt massevis av Megane opp gjennom årene  :+1:

Road testing the NEW Renault Megane E-Tech | Your questions answered!
32,389 views

Feb 21, 2022

https://www.youtube.com/watch?v=eBgDb9wW6IY


Electroheads

59.8K subscribers

Eilis takes a trip overseas to test drive and review the all new Renault Megane E-Tech! We're also answering a lot of questions submitted by YOU as requested, so keep an eye out to see your comments being answered and explained in detail by yours truly!

0:00 Intro
0:30 Range and Price
1:22 Exterior
2:03 App
2:55 Boot Capacity
3:38 Rear View Camera
4:04 Interior
5:18 Controls
5:39 Backseat Headroom
6:17 Towing
6:47 Driving
7:26 Sound System
8:14 Heat Pump
8:30 Cooling System
9:01 Agility
9:38 Steering Wheel
9:51 Four-wheel Drive
10:21 Regen braking
10:36 Horn sound
10:46 Charging
11:33 Battery
12:10 Auto Park
12:47 Outro

Transmission


jman76


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA