Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor mange har mottatt bil, fått melding om utlevering eller ikke hørt noe?

Startet av PKEllefsen, mandag 30. august 2021, klokken 08:56

« forrige - neste »

Rosstopher

Sitat fra: Vegg på mandag 30. august 2021, klokken 19:19
Til dere som har fått bekreftet/allerede mottatt bil.
Bestilte en i dag, men har ikke overført egenkapitalen enda. Må jeg gjøre dette før jeg får VIN etc, eller må det bare være klart før jeg henter bilen?

Det må bare være klart før du henter bilen. Tidlig betaling gjør ikke at du får bilen tidligere.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

geear

Reservasjonsbeløpet må betales med en gang, men er det egenandel til lån du snakker om, så antar jeg at det skal betales ca. fem dager før utlevering, slik som når en betaler for hele bilen.

jorgenask

Sitat fra: Vegg på mandag 30. august 2021, klokken 19:19
Til dere som har fått bekreftet/allerede mottatt bil.
Bestilte en i dag, men har ikke overført egenkapitalen enda. Må jeg gjøre dette før jeg får VIN etc, eller må det bare være klart før jeg henter bilen?

Har ikke overført en krone og har fått VIN for lenge siden, så det må bare være klart før du henter bilen ja

IP


CaZpaH

Har hørt noe og fått levering i begynnelsen av september (var ikke et valg)
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Verius

Er det noen som har bestilt nylig (siste uke) og fått beskjed om levering eller lignende info ?

Lurer på hvor realistisk det er å få bil i løpet av September dersom man bestiller nå.

IP

Ikke fått VIN, men bilene som er til levering i september må nødvendigvis allerede være produserte og på vei i et frakteskip.
Stiller meg undrende om de ikke har kontroll på antall solgte konfigurasjoner vs antall konfigurasjoner under transport.

NordicMaster

Ikke fått VIN. Bestilte dagen før lanseringen. Har solgt min TM3 så nå brenner det litt. Håper jeg ikke er glemt eller at båten med bilen synker.

sjossang

Satser på at det stemmer som andre skriver: to store skip på vei til Zeebrugge med alle våre "September-biler", og VIN blir tildelt etter hvert som konfigurasjon blir koblet til våre bestillinger.

De bestillingene/konfigurasjonene som har fått VIN var kanskje med på første leveranse til Zeebrugge (altså bilene som er levert ut til nå og den neste uka).
Y LR hvit/hvit

Rosstopher

Sitat fra: sjossang på tirsdag 31. august 2021, klokken 12:15
De bestillingene/konfigurasjonene som har fått VIN var kanskje med på første leveranse til Zeebrugge (altså bilene som er levert ut til nå og den neste uka).

Det er mange av oss som har fått VIN, men ikke fått treff på noen skip og ikke fått beskjed om utleveringsdato ennå.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Jeronan

Sitat fra: Rosstopher på tirsdag 31. august 2021, klokken 12:20
Sitat fra: sjossang på tirsdag 31. august 2021, klokken 12:15
De bestillingene/konfigurasjonene som har fått VIN var kanskje med på første leveranse til Zeebrugge (altså bilene som er levert ut til nå og den neste uka).

Det er mange av oss som har fått VIN, men ikke fått treff på noen skip og ikke fått beskjed om utleveringsdato ennå.

That's because two carriers are still enroute to Zeebrugge, with the first still days away.

https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Rosstopher

Sitat fra: Jeronan på tirsdag 31. august 2021, klokken 12:34
Sitat fra: Rosstopher på tirsdag 31. august 2021, klokken 12:20
Sitat fra: sjossang på tirsdag 31. august 2021, klokken 12:15
De bestillingene/konfigurasjonene som har fått VIN var kanskje med på første leveranse til Zeebrugge (altså bilene som er levert ut til nå og den neste uka).

Det er mange av oss som har fått VIN, men ikke fått treff på noen skip og ikke fått beskjed om utleveringsdato ennå.

That's because two carriers are still enroute to Zeebrugge, with the first still days away.

https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/

Yet, I am aware of that. Please read what I was replying to before posting random information.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

trykkertor

Sitat fra: Rosstopher på tirsdag 31. august 2021, klokken 12:56
Sitat fra: Jeronan på tirsdag 31. august 2021, klokken 12:34
Sitat fra: Rosstopher på tirsdag 31. august 2021, klokken 12:20
Sitat fra: sjossang på tirsdag 31. august 2021, klokken 12:15
De bestillingene/konfigurasjonene som har fått VIN var kanskje med på første leveranse til Zeebrugge (altså bilene som er levert ut til nå og den neste uka).

Det er mange av oss som har fått VIN, men ikke fått treff på noen skip og ikke fått beskjed om utleveringsdato ennå.

That's because two carriers are still enroute to Zeebrugge, with the first still days away.

https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/

Yet, I am aware of that. Please read what I was replying to before posting random information.
Hvis jeg har forstått det rett, så kan det i tilfeller først dukke opp sporing på VIN etter at skipet er ankommet Zeebrugge.
Så krysser fingrene for at min VIN får treff snart, og at det da viser seg bilen allerede er kommet langt på sin båtreise.

afitch80

Sitat fra: trykkertor på tirsdag 31. august 2021, klokken 21:32
Hvis jeg har forstått det rett, så kan det i tilfeller først dukke opp sporing på VIN etter at skipet er ankommet Zeebrugge.
Så krysser fingrene for at min VIN får treff snart, og at det da viser seg bilen allerede er kommet langt på sin båtreise.
Du får nok ikke treff på VIN før bilen er på vei til Norge FRA Zeebrugge. Det er de båtene det går an å spore på. Men skal den til Oslo med en Glovis båt, f.eks. Glovis Companion, så får du nok ikke treff i det hele tatt. Det er, slik jeg har forstått det, bare treff på Akranes og Malacca Higway.
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA