Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Beskyttelsesfolie innside bakdør

Startet av gutterhauk, tirsdag 31. august 2021, klokken 10:30

« forrige - neste »

gutterhauk

Har nå hatt TMY i 5 dager og er kjempefornøyd med det aller meste :)

Kjørte en helgetur t/r Stavanger-Kristiansand og la merke til at 5-åringen vår hadde lett for å trå på terskelen av bakdøra på vei inn og ut av bilen. Dette er lakkert karoseriflate, så det er vel bare et tidsspørsmål før han gjør det samme med stein under skoa. ::)

Har søkt kjapt om det finnes en beskyttelsesfolie som kan legges på for å beskytte denne flaten, uten å finne egnet produkt. Er det andre som har kommet over noe slikt?

2023 Tesla Model Y P (nov 2022 - )
Ex. 2021 Tesla Model Y LR (aug. 2021 - nov 2022)
2017 Kia Soul EV Exclusive 30kwh (2017 - )
Ex. 2008 Audi A4 2.0TDI Quattro S-line (2015-2021)
Ex. 1995 Volvo 850 2,5 stv. (2013-2015)
Ex. 1997 VW Passat 1.9 TDI (2009-2012)

VAL.ENT

Model Y MIC - Bekreftet 13.sept
Model S Raven Long Range (2020) - Solgt
Model 3 Performance (2019) - Solgt
Audi TTRS (2018) - Solgt
Audi R8 (2016) - Solgt
Audi TT (2016) - Solgt

oroar

Blir ikke denne beskyttelsesfilmen også veldig stygg? Man kan selvfølgelig bytte den ut jevnlig, men en selvklebende filt eller tynn mattelignende sak burde også gjøre susen.
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

Autowinder

#3
Hadde denne Biltema-filmen på toppen av bakstøtfanger på i3. En bør kutte bredden mellom karm/list og knekken på terskel før montering da den er av en seig type plast. På TMY kanskje også legge den over knekken og ned i forkant (når en står foran døråpningen vendt mot den) men ikke lenger ned enn til innerlista nederst på dørbladet.

Edit, den er av typen uten lim, men som påføres zalovann og strekkes/justeres og suger seg fast når det tørker. Filmen dras lett av om det må byttes. Filt i døra o.l. er ikke noe jeg ville hatt, suger fukt og samler skitt som tørker. En kan jo lære barnet å ikke tråkke der, når forklart hvorfor og minnet på noen ganger lærte i alle fall mine barn det greit.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Klykken

Sitat fra: Autowinder på tirsdag 31. august 2021, klokken 13:19
En kan jo lære barnet å ikke tråkke der, når forklart hvorfor og minnet på noen ganger lærte i alle fall mine barn det greit.
Samme her. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA